تست آلتروسونیک جوش

۱۳۹۸/۴/۲۸ ۹:۳۵:۰۲۲۹ام, آبان ۱۳۹۷|Categories: جوش, آزمایش های مهندسی, مقالات|

تست آلتروسونیک جوش - Ultrasonic Test هدف: پیدا کردن عیوب زیر سطحی و در عمق فلز پایه و فلز جوش. روش کار:  1) ابتدا سطح مورد بازرسی را به وسیله برس سیمی تمیز می‌‌نمائیم. 2) مرحله دوم: کالیبره نمودن دستگاه که با استفاده از بلوک مرجع انجام می‌‌گردد. 3) مرحله [...]

بازرسی چشمی جوش

۱۳۹۸/۴/۲۸ ۹:۳۵:۰۳۲۹ام, آبان ۱۳۹۷|Categories: جوش, آزمایش های مهندسی, مقالات|

بازرسی چشمی جوش اهداف:  پیدا کردن عیوب قابل رویت در سطح جوش و سطح فلز پایه شامل:  * تخلخل(PROSITY) ذوب ناقص در سطح فلز پایه وفلز جوش (L.O.F)، * زیر برش(UNDERCUT)، * پرنشدگی(UNDERFIL)، * سر رفتگی جوش(OVER LOP)، * سرباره محبوس (SLAG INCLUSION)، * تحدب و تقعر(CONCAVITG_AND_XONVEXITY)، * اثر جوش(ARC [...]

تست غیر مخرب جوش

۱۳۹۸/۴/۲۸ ۹:۳۵:۰۳۲۹ام, آبان ۱۳۹۷|Categories: جوش, آزمایش های مهندسی, مقالات|

تست غیر مخرب جوش  Non Destructive Test تست غیر مخرب: هدف از انجام تست غیر مخرب NDT شرح دادن عیوب واقع در جوش و منطقه متأثر از حرارت و فالز پایه (با کدهائی است که مدتها مورد باستفاده قرار دارند) می‌‌باشد روشی است برای تائید صحت جوش این نوع تست [...]

آزمایش افت وزنی قیر

۱۳۹۸/۴/۲۸ ۹:۳۵:۰۴۲۸ام, آبان ۱۳۹۷|Categories: قیر و آسفالت, آزمایش های مهندسی, مقالات|

آزمایش افت وزنی قیر طبق استاندارد (ASTM D6) مقدمه افت وزنی قیر عبارت است از درصد افت وزنی نمونه قیری که در مدت 5 ساعت در درجه حرارت 163 درجه سانتیگراد در دستگاه مجهز به تهویه قرار می گیرد. این آزمایش به آزمایش لعاب نازک نیز معروف است. در حقیقت آزمایش [...]

آزمایش تجزیه آسفالت

۱۳۹۸/۴/۲۸ ۹:۳۵:۰۵۲۸ام, آبان ۱۳۹۷|Categories: قیر و آسفالت, آزمایش های مهندسی, مقالات|

آزمایش تجزیه آسفالت مقدمه جهت تعیین پارامترهای مهم آسفالت ساخته شده از جمله دانه بندی مصالح ، درصد قیر ، نوع قیر به کار رفته در آسفالت و غیره می توان از آزمایش های تجزیه آسفالت استفاده نمود. تفکیک قیر و مصالح سنگی از یکدیگر در مخلوط آسفالت را تجزیه [...]

آزمایش فضای خالی آسفالت

۱۳۹۸/۴/۲۸ ۹:۳۵:۰۶۲۸ام, آبان ۱۳۹۷|Categories: قیر و آسفالت, آزمایش های مهندسی, مقالات|

آزمایش فضای خالی آسفالت (رایس) بر اساس استاندارد (ASTM D2041) مقدمه فضای خالی در یک نمونه متراکم شده به حباب های هوای درون نمونه اطلاق می شود که به صورت درصد حجمی نسبت به حجم نمونه کوبیده شده بیان می گردد. حد مجاز فضای خالی با توجه به نوع آسفالت [...]

آزمایش تعیین وزن مخصوص آسفالت

۱۳۹۸/۴/۲۸ ۹:۳۵:۰۶۲۸ام, آبان ۱۳۹۷|Categories: قیر و آسفالت, آزمایش های مهندسی, مقالات|

آزمایش تعیین وزن مخصوص آسفالت بررسی مقاومت فشاری و تغییر شکل نسبی (Bulk specific gravity – Stability- Flow) مقدمه روش های مختلفی برای طرح آسفالت وجود دارد که یکی از این روش ها، روش مارشال می باشد. در هر طرح آسفالت باید معیارهایی تعیین و مشخص گردد. که بر اساس [...]

آزمایش مارشال قیر

۱۳۹۸/۴/۲۸ ۹:۳۵:۰۷۲۸ام, آبان ۱۳۹۷|Categories: قیر و آسفالت, آزمایش های مهندسی, مقالات|

آزمایش مارشال قیر  بر اساس استاندارد (ASTM D1559)‌ مقدمه یکی از انواع آسفالت ، بتن آسفالتی نام دارد كه با استفاده از مصالح شكسته با دانه بندي پيوسته و قير خالص با درجه نفوذ بين 60 الي 100 تهیه می شود. جهت تولید بتن آسفالتی و طرح آسفالت روشهای گوناگونی وجود [...]

آزمایش تعیین کندروانی قیر

۱۳۹۸/۴/۲۸ ۹:۳۵:۰۹۲۷ام, آبان ۱۳۹۷|Categories: قیر و آسفالت, آزمایش های مهندسی, مقالات|

آزمایش تعیین کندروانی قیر  براساس استاندارد (ASTM D88) مقدمه مقاومت داخلی مایعات را که مانع حرکت و جریان آنها می شود ، ویسکوزیته یا گرانروی و یا کندروانی می نامند. این کندروانی برای مایعات برحسب پوآز سنجیده می شود که همان پاسکال- ثانیه (Pa×s) می باشد. از آنجایی که قیرهایی [...]

آزمایش درجه اشتعال قیر

۱۳۹۸/۴/۲۸ ۹:۳۵:۰۹۲۷ام, آبان ۱۳۹۷|Categories: قیر و آسفالت, آزمایش های مهندسی, مقالات|

آزمایش درجه اشتعال قیر براساس استاندارد (ASTM D95) مقدمه درجه اشتعال قیر به درجه حرارتی اطلاق می شود که وقتی دمای قیر به آن می رسد، با نزدیک نمودن شعله به سطح آزاد آن ، جرقه ای در سطح آن دیده شود. همان طور که می دانید قیرهای خالص، قطران [...]

آزمایش تعیین وزن مخصوص قیر

۱۳۹۸/۴/۲۸ ۹:۳۵:۱۰۲۷ام, آبان ۱۳۹۷|Categories: قیر و آسفالت, آزمایش های مهندسی, مقالات|

آزمایش تعیین وزن مخصوص قیر بر اساس استاندارد (ASTM D70) مقدمه روش های مختلفی برای تعیین وزن مخصوص قیر وجود دارد که مبنای همه این روش ها، قانون ارشمیدس می باشد. طبق تعریف، وزن مخصوص قیر عبارت است از نسبت وزن حجم معینی از قیر به وزن آب هم حجم آن [...]

آزمایش تعیین درجه نرمی قیر

۱۳۹۸/۴/۲۸ ۹:۳۵:۱۰۲۷ام, آبان ۱۳۹۷|Categories: قیر و آسفالت, آزمایش های مهندسی, مقالات|

آزمایش تعیین درجه نرمی قیر بر اساس استاندارد (ASTM D36) مقدمه: نقطه نرمی قیر عبارت است از درجه حرارتی که در آن قیر حالت نرمی پیدا می کند. به طور کلی می توان گفت که همه قیرها در این درجه حرارت به یک گرانروی مشخص می رسند. نقطه نرمی قیر [...]

Go to Top