روش خرید شیشه در بورس کالا

در اوایل سال 1401 شرکتهای تولید کننده شیشه مانند شرکت کاوه فلوت ، فلوت دماوند، اسا فلوت ، لیا قزوین و اردکان محصولات خود را در بورس کالا عرضه کردند تا قیمت شیشه با توجه به تقاضای بازار مشخص شود و خریداران بتوانند شیشه های درخواستی خود را از بورس تهیه کنند. اما برای خرید شیشه از بورس انچه پیش از همه مورد نیاز است داشتن کد بورسی هست که خریداران میبایست نسبت به اخذ کد بورسی از کارگزاران بورس اقدام کنند.
نمادهای فروش شیشه در سامانه بورس روزهای دوشنبه از ساعت 12:45 الی 13:30 بازگشایی میشوند.
برای خرید انواع شیشه ابتدا نماد شیشه مورد نیاز خود در سامانه بورس مشخص کنید . به طور مثال نماد شیشه فلوت 4 میل کاوه (شیشه ن 62) یا نماد شیشه 6 میل کاوه (شیشه ن 01) میباشد.

خرید شیشه در بورس کالا (3)

سپس میبایست توجه داشته باشید که میزان lot نماد مورد نظر چند میباشد که این مورد در صفحه بورسی شما مشخص میبشد . به طور مثال lot شیشه 4 میل کاوه 100 و lot شیشه 6 میل کاوه 66 میباشد. که شما خریداران هنگام خرید دقت داشته باشید که میزان شیشه درخواستی شما میبایست مضربی از lot باشد. یعنی شما برای درخواست شیشه 6 میل کاوه باید مقدار 330 متر مربع یا 396 متر مربع و .. باشد. و اگر عدد 400 متر مربع را وارد کنید خرید شما انجام نخواهد شد. پش در نظر داشته باشید که مقدار lot را حتما رعایت کنید.

پس از آن میبایست قیمت خرید خود را وارد کنید که حداقل و حداکثر قیمت در صفحه بورسی مشخص میباشد که معمولا با توجه به تقاضای زیاد معمولا خریداران سقف قیمت را انتخاب میکنند.


پس از آن درخواست خرید شما توسط هسته معاملات بورس ثبت میگردد و معولا در ساعت 14 ظهر همان روز شیشه به ترتیب اولولیت به خریداران اختصاص می یابد.

در نتیجه شما به عنوان خریدار باید درخواست خود در سریعترین زمان ممکن در سامانه ثبت کنید. که این زمان در شیشه های پر طرفدار معمولا زیر یک دقیقه میباشد یعنی یک دقیقه پس از بازگشایی نماد به اتمام میرسد،،البته نماد مذکور بسته نخواهد شد وشما میتوانید درخواست خود را ثبت کنید اما بر اساس تجربه نگارنده به شما شیشه نخواهد رسید.
در صورتی که موفق به خرید شیشه مورد نظر خود شدید 9 درصد مبلغ ارزش افزوده آن نیز از شما دریافت میگردد و خرید شما توسط کارگزار بورس به کارخانه ارجاع و در اولویت ارسال قرار خواهید گرفت که معولا این پروسه بین 3 تا 7 روز میباشد که در بعضی از کارخانه ها شاید چند روز بیشتر باشد.
در صورتی که تولید کننده شیشه دوجداره و یا غیره هستید حتما میبایست در نظر داشته باشید که فضای خالی جهت تخلیه شیشه داشته باشید زیرا در همان روزی که با شما تماس گرفته می شود بابت ارسال شیشه در همان روز بارگیری و حمل می گردد. و قبل از رسیدن بار شیشه میبایست با اکیپ تخلیه بار شیشه هماهنگ کنید که سر موقع در محل حضور داشته باشند.
شاید سوال پیش بیاید که چه نوع شیشه هایی دربورس عرضه میگردندو پاسح این سوال این است که در حال حاضر فقط شیشه های سفید در ضخامتهای 4 تا 12 میل در بورس عرضه میشود و برای خرید انواع شیشه های رنگی و رفلکس میبایست با نمایندگیهای مربوط به هر کارخانه تماس گرفته و شیشه رنگی خود را تهیه کنید.

در صورتی که موفق به خرید و یا  امکان خرید شیشه در بورس کالا نداشتید . جهت مشاوره و خرید حواله انواع شیشه های موجود در بورس کالا  میتوانید با کارشناس گروه مهندس پلاس به شماره 88715048-09361017987 تماس بگیرید.

همچنین برای مشاهده قیمتهای بروز انواع شیشه های ساختمانی و دوجداره میتوانید به وسایت www.masalehplus.com مراجعه و شیشه های مورد نیاز خود را در اندازه های مختلف به صورت انلاین سفارش دهید.