دانلود فیلم با لینک مستقیم

مصاحبه زنده در خصوص عملکرد نظام مهندسی ساختمان با حضور مهندس بیژن خطیبی در تاریخ 1397/05/23 توسط گروه مهندس پلاس برگزار گردید که می توان آن را به 4 بخش زیر تقسیم نمود که در حال حاضر 2 بخش آماده شده است و  در زیر قرار گرفته است.

هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مهرماه سال 1397 برگزار خواهد شد.

لطفا نظرات خود را در پایین همین نوشته با ما درمیان بگذارید.

سوالات کاربران قبل از برگزاری :

1- یک سایت درست حسابی نداره , شما بگیر برو تا ته
2- نظام مهندسی=حقه بازی و دلالی و رانت و پارتی بازی و ضایع شدن حق
3- من در سه سازمان فعالین کنترل پروژه بعنوان مهندس محاسب داشتم و همیشه با نظرات سلیقه ای کنترلر های محترم مواجه شدم. سازمان ها از درون ضعف مطالعاتی دارند پس نمیتونن بازتاب مناسبی در ارتقای مهارت مهندسان داشته باشند.
4- نه بابا کجا تلاش کرده مهندس اومده سرکار برا نظارت نمیدونست خاموت چی هست نمیدونم چجوری ناظر شد بود
5- اول از همه امتحان ورود به حرفه که یه جور سرعت عمل تا تسلط‌،دوم اینکه بعد از قبولی و اخذ پروانه نمیدونی باید چیکار کنی و هیچ جایی هم نیست واسه پرسیدن سوال،باید چندتا ساختمون رو با سعی و خطا نظارت کنی تا نسبتاً با تجربه بشی
6- بیشتر دنبال کسب درآمده تا بهتر شدن کیفیت ساخت
7- مسئولیتش با ماست پولش برای آقایون
8- نظام مهندسی فعلا یعنی رانت و رابطه و تقسیم کارای متراژ بالا بین خودشون و فامیلا و اشناها و در اخر دلال های نسبتا محترم ک جیب کارمندای نظام رو پر میکنن به ما هم اخر کار شاید ی کار زیر ۴۰۰ متر برسه اون هم در ماههای اخر سال با قیمت زیر تعرفه و کلی مسئولیت ک اگه بزنیش فقط مسئولیتش واست میمونه اگه نزنیش سهمیت سوخت میشه واقعا واسه جامعه مهندسی ایران باید تاسف خورد به حال و روز داغونش
9- چون نه یه جلسه و نه یه فراخوانی یا اینکه جلسه ای برای کسانی که تازه فارغ التحصیل شدن براشون بزاره که آگاهیشون بالا بره
10- یه مشت دلال ریخته توی سازمان نظام مهندسی‌. خیلی هاشون مدرک هم شاید ندارند .دکتری جعلی.حق مهندس ها رو میریزن تو حساب خودشون و ۵درصدشون و کم میکنن و به هیچی کاری ندارن ‌. یه سوال اگه داشته باشی نمیدونی از کجا و کی بپرسی . زمین های توپ و پر سود مال خودشون و آشناهاشون زمینهای پرت و بافت فرسوده و ته مونده مال مهندس ها.
11- اگه ریز نشیم تو قضیه فقط همین مقایسه کافیه که سازمان نظام پزشکی رو ببین چجور خودشو و نیروشو حفظ میکنه و نظام مهندسیم که همتون میبینید یه عده بی عرضه که فکر پست مقام حیب خودشونن
12- نظام مهندسی فقط قوانین حقوقی را توسعه میدهد واصلا از لحاظ فنی سواد مهندسان را ارتقا نمیدهد.مهندس ناظر هم انقدر دگیر قواعد حقوقی میشود که اصلا به کفیت اجرا توجهی نمی کند
13- کیفیت صفر
14- یکی از بزرگ ترین مشکلات ما تفاوت بین دانشگاه و سازمان نظام مهندسی هست. تو دانشگاه اکثر دروس تئوری هستن و تو نظام ما با کار عملی یا همون اجرایی روبرو هستیم و در این مسیر سازمان نظام مهندسی باید با برگزاری کارگاه های آموزشی و کلا برنامه هایی که به بهبود وضع مهندسان از لحاظ اجرایی موثر هست برگزار بکنه.
15- از دلایل نارضایتی اطلاع رسانی های نامناسب، آموزش های نامناسب قبل از شروع به کار مهندسان و نامتناسب هستش
16- همش شده پارتی بازی،هیات مدیر ادارات استانی همه کار هستن
17- پارتی،کاغذ بازی،عدم برنامه ریزی جهت ارتقا حرفه ای مهندسین ،کلاس های آموزشی به درد نخور و با قیمت بالا، عدم حمایت از مهندسین، شما فرض کن یه مهندس تا جایی استخدام نشه بیمه رد نمیشه براش هرچند پروانه کسب هم داشته باشه و نظارت و اجرا هم بصورت حقیقی بکنه ،حق نظارت بشدت پایین که بنظر من مسخره است درآمدش و….
18- ارزشی که نظام پزشکی برای پزشکان میزاره و ارزشی که کانون وکلا برای وکلا میزاره کجا و رفتار نظام مهندسی با اعضا خودش کجا؟نه بیمه داریم و نه خدماتی!و نه ارزشی در جامعه.و نه آموزش های مناسب و به روزی برای مهندسین.ای کاش این وضعیت درست بشه.
19- یه عده آدم پول دوست و فرصت طلب که فقط به فکر منافع خودشون هستن،در واقع اصلا سازمان نیست،یه کلونی فساده از همه جورش.
20- نظام مهندسی به افرادی میگویند که پاکت میگیرند و چشم روی خطا های سازنده می بندند.
21- خیر زیرا تصیحلات نداد به دانشجویان فنی همچون رشته معماری و باعث شد ساختمان ها بدون استانداد ساخته وسند داربشن ویا اشتغال زایی نکردن
22- موضوع ابنکه اصن خود نظام مهندسی مورد تایید هست که مهارت مهندس رو بخواد ارتقا بده
23- بنده معتقدم اگر تلاشی کرده بود الان شاهد این چهره زشت شهر و ساخت و سازهای غیر استاندارد نبودیم
24- رعایت عدالت و برابری و دوری از رانت و پارتی بازی
25- احتمالا بهره مندی اقتصادی از شرایط موجود
26- اصلا این تعیین سهمیه و اختصاص سهمیه و ارجاع پروژه ها از جانب نظام مهندسی به مهندسین ، همش مایه رانت و سو استفاده و فساده. سهمیه باید حذف شه ، درست مثل نظام پزشکی. نظام پزشکی نمیاد بیمار رو مجبور کنه که به فلان پزشک مراجعه کنه. هر پزشکی عملکرد بهتری داره ، مراجعه بیشتری هم داره. نظام مهندسی هم نباید سهمیه تعیین کنه. فقط باید یه مرجع فنی و حقوقی باشه.
27- نظﺎﻡ ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻳﻌﻨﻲ ﻫﺮ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﻲ ﺣﺘﻲ ﻳﻚ ﻃﺒﻘﻪ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ و ﻣﺠﻮﺯ ﻣﻬﻨﺪﺱ اﺯ اﻭﻝ ﺗﺎ اخر نه اﻳﻨﻜﻪ ﻫﺮ اﺩﻡ ﺑی ﺳﻮاﺩی ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﺳﺎﺯی کنه
28- فساد. دلالی. پارتی. رانت = نظام مهندسی ساختمان
29- یه سوال دارم از دوستان ببینم کی جواب میده.
سوال= حالا که آخوندی میخواد نظام ارجاع را حذف کنه به نظرتون چرا هیئت مدیره ها و رییس های دفاتر نمایندگی کمپین راه اندازی میکنن و این کار آخوندی را نابودی ساخت و ساز مملکت نامگذاری میکنن؟ آیا به نظرتون واقعا افراد دخیل در نظام مهندسی واقعا به فکر مردم و ساختموناشونن؟ لطفاً جواب بدید؟
30- من فک میکنم و پیشنهاد میدم که نظام مهندسی هر منطقه میتونه امار دقیق از فارغ التحصیلان رشته های مهندسی از دانشگاهای مربوطه همون منطقه تهیه کنه و برای این مهندسین آینده کلاس یا جلسه های آموزشی بزاره. مطمعناً کسایی که به دنبال کسب علم بیشتر باشن و برا آگاهی بیشتر از رشته تخصصیشون، این کار رو دنبال میکنن؛ از یک طرف هم سطح علم بیشتر میشه هم کاراهای اشتباه عده محدود از مهندسان کمتر میشه.
31- فسادی که در نظام هست کم از شهرداری نیست
32- ارزش کارهای مهندسی را به اندازه کافی پایین اوردند و ارتقایی برای سطح دانش بروز دنیا وجود نداره
33- کاش نظام مهندسی مث نظام پزشکی که هوای پزشکارو داره یه کم هوای مهندسارو داشت نظام مهندسی همش شده رانت و رابطه
34- خیر فقط رانت خواری و منفعت خودشه
35- حق گرفتنی باید در چهارچوب اساسنامه ازشون خواست
36- تو نظام مهندسی فقط باند بازی و رانت خواری رواج پیدا کرده و یه عده به خصوص خوب ارتزاق می کنند. مواردی که به اسم امتیاز ارایه می شود همه به نوعی کاسبی می باشد و به جز چند دوره که توسط کمیته استاندارد آن هم با هزینه شرکت ها درخصوص تیرچه و بتن و … ارایه گردیده هیچ تلاشی در جهت ارتقای سطح دانش مهندسان نشده است.
37- بنظر الان با خط مشی نظام مهندسی ، مهندسان ناظر نقش نظارت شهرداری رو کسب کردند و فقط به متراژها توجه میکنند.
38- باید این تشکیلات رو جمع کنن
39- یک سوال ساده:
مهندسان برای ارتقای جایگاه خود و برگشت به دوران طلایی ده ها سال قبل خود، کدام مسیر را باید انتخاب کنند؟
۱) تلاش برای تغییر و ترمیم سازمان نظام مهندسی ساختمان در جهت منافع مهندسان، بعنوان تنها صنف و مرجع مهندسان هفت تخصص ساختمانی
۲) تلاش در جهت انهدام و حذف سازمان نظام مهندسی ساختمان
آیا با انتخاب گزینه دو و نبود هیچگونه خانه صنفی، مشکلات حل خواهد شد؟
40- معمای این حقوقی ها را توضیح دهید. بسیار کار نادرستی بود که به فروش پروانه انجامیده است. دیگر پایه یک و ارشد مفهومی ندارد. عده ای هم ظاهرا به ثروت‌ زیادی رسیدند. البته در مقایسه با اعداد و ارقام اختلاسها چیزی نیست ولی در قیاس با درآمد ناچیز مهندسان عددی است. به نظرم بزرگترین نقطه تاریک نظام مهندسی در حال حاضر همین حقوقی ها هستند.
41- اخباری که از اختیاری شدن ناظر در نظام مهندسی تهران شنیده می‌شه تا چه حد صحت داره؟ چرا وقتی مهندس رجبی به عنوان رئیس سازمان مرکزی مجدداً اعلام کرده که ناظر ارجاعی باید باشه، دلیل عقب نشینی و تفاهم تهران با وزارت راه و شهرسازی که ظاهراً توسط مهندس خرم و مهندس بیطرف هدایت میشه، چه هستش.
42- بعد از این که تیشه به ریشه اشتغال مهندسین حقیقی میخواین بزنید و در ساخت و پاخت با وزارت راه و شهرسازی (احتمالاً برای جلوگیری،از رد صلاحیت احتمالی) انتخاب، ناظر رو میخواین به سازنده ها بسپارین، دیگه چه عملکردی میمونه که بخواین ازش دفاع کنید.
43- خیر فقط بفکر رانت خواری و دزدی هستند
44- فقط نشستن اونجا پول بگیرن .طرف از دانشگاه بی سواد میاد بیرون وای به حال نظام مهندسی
45- نظام مهندسی نگین….بگیم مسئولان فاسد و راندباز نظام مهندسی….وقتی اقای مقدم راد عضو هیات مدیره با پول حق الزحمه ناظرین به مبلغ سیزده میلیون سفر مالزی میرن با ادعای پیشبرد صادرات خدمات مهندسی ولی هیچ خروجی نداره و اونطرف یک ناظر سه ماه سه ماه پول نظارتش میگیره انتظار فرجی نیست.
46- ناظر سازه اومده سر پروژه سایز میلگرد و نمیدونه یا نقشه رو دادیم نمیتونه شمال جنوب و تشخیص بده …
47- خیر، هیچ کاری انجام ندادن جزء پر کردن جیب خودشون
48- بخاطر اینکه من کارم ساختمانی هستش اون مهندسهایی که باهاشون کار میکنم واقعا از ساختمان چیزی نمیدونن فقط مدرکشو دارن
49- خیییررر.اولا نمیشه گفت نظام چون هیچ نظمی وجود نداره.دوما نظام مهندسی در کاهش جایگاه مهندسین تلاش کرده است
50- خیر.الان نظام پرستاری و نظام پزشکی وقتی نفراتش فارغ التحصیل میشن،کارت و مجوز سازمان مربوطه رو میگیرن.ولی عمران متاسفانه هر دوره حداقل از چند سال پیش تا کنون مرتبا سؤال های امتحانی سخت تر و تئوری تر میشه.و این برای مباحث با تعداد بالا و کتاب باز اصلا مناسب نیست.
51- ببینید یه واقعیت وجود داره قبلا نظام مهندسی با کارفرما بود کارفرما هم دنبال مهندس کاربلد میگشت اما الان نه هر مهندسی نظام مهندسی آشنا داشته باشه کار بیشتری میگیره در نتیجه به هیچ عنوان در راستای شان مهندسان عزیزکاری انجام نشده.
52- مهندس جایی که اقتدار نداشته باشه و بشه با پول خریدش و یا مجبور باشه با پیمانکار سری موضوع غیرقانونی کمار بیاد آیا ابهتی میماند؟
53- هر روز داره بی اعتبارترمون میکنن
54- شان مهندسی یعنی اعتنا به رای مهندس، ده مرحله گزارش تخلف برای نظام و شهرداری ارسال میشه، ولی دریغ ا اندکی توجه…
55- خیر وزرات راه و شهرسازی با شیوه نامه جدید حیثیت مهندسین را خدشه دار کرده است. نظام مهندسی برخورد قاطعی نداشت از نظام مهندسی باید از نظام پزشکی یاد بگیرد.
56- فقط در جهت پرکردن جیب پیرمردهایی که از پله های خونشونم نمیتونن برن بالا گام برداشته

سوالات طرح شده در لایو اینستاگرام

1- وضعیت بیمه تامین اجتماعی مهندسین چی شد؟
2-وام بانک رسالت به چه کسانی تعلق می گیرد؟
3- همه مشکلات رو میدونیم چطوری می شه اصلاح کرد؟ شما چه برنامه ای برای اصلاح دارید؟
4- بیمه مسئولیت مدنی چی شد؟
5- برای پروانه گرفتن دیگه انگیزه ای نداریم چرا نظام صنفی حامیان نداریم؟
6- روی جریمه مالک خلافی رو هم از مالک بگیرید
7- چرا برای اعلام خلافی به شهرداری باید پول پرداخت کنیم؟بعد شهرداری پیرو خلافی مالک را جریمه می کند.
8- الان ارجاعی مشکلی ندارد ؟ بلک لیست نمی دهیم؟
9- مهندس مجری رو اجرایی نمی کنید؟ مشکل بیکاری مهندسان با این موضوع حل می شه.
10- برای کارشناسی ناپیوسته ها چه کار باید کرد؟ برای حمایت ازشون برنامه ای دارید؟
11- برای آموزش مهندسان چرا کاری نمی کنند؟
12- چرا اعضای نظام مهندسی سواد قدیمی دارند و آزمون های بروز جهت بروز رسانی سواد اعضا انجام نمیشه؟
13- نظرتان راجع به نامه ریاست به فناوران برای ارجاع انتخابی زیر 3500 چیست؟
14- بلک لیست 95 رو پیگیری می کنن؟ چرا هنوز بلک لیست هستند؟
15- نظام مهندسی اشخاص حقیق و حقوقی را که فروردین 95 کار انتخابی برداشته اند از همان تاریخ در بلک لیست اند، خلاف قانون است.
16- یکی از اهداف شما از حضور در هیات مدیره اجرایی کردن مبحث 22 بود، اقدامتون چه بود؟ قول باشگاه ورزشی دادید اینم لطفا توضیح بدید.
17- حق الزحمه مهندسین کمه، چه کاری برای بهبودش انجام می دین؟
18- حق الزحمه 97 چگونه است؟ تعرفه 97 چرا ابلاغ نمی شود؟
19- کجا کارها ارجاع میشه از نظام مهندسی، دفاتر معماری فقط به اطرافیانشان کار ارجاع میدن.
20- همه رو تحویل شهرداری بدهید، آب از این نظام مهندسی گرم نمیشه.
21- سازمان نظام مهندسی باید مستقل از وزرات مسکن و شهرسازی شود.
22- بخشنامه منع مداخله کارمندان چه شد؟
23- از 25 نفر اعضای هیات مدیره چرا فقط شما کانال تلگرام و اینستاگرام و یا حضوری جواب می دهید و کسی دیگر پاسخگوی مشکلات اعضا نیست؟
24- ان شالله عزیزان هیات مدیره در صورت ارجاع کار توسط نظام مهندسی در دوره ی بعدی هم مثل این دوره اشتیاق خدمت به جامعه مهندسی رو داشته باشند پررنگ در انتخابات حاضر بشن