تعیین کارت اعتباری مصالح ساختمانی برای انبوه سازان

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ساخت مسکن صرف‌نظر از این که با چه پسوندی باشد، از نظر قانون اساسی وظیفه وزارت راه و شهرسازی است به خصوص با اولویت اقشار محروم جامعه تا بتوانند خانه‌دار شوند؛ بهمین علت برای خانه‌دار شدن آن ها در حال تلاش هستیم؛ از جمله این اقدامات ساخت چهارصد هزار واحد مسکونی جدید بهمراه تکمیل پانصد هزار واحد مسکن مهر باقی‌مانده تا سال نود و نه است. بعبارت دیگر تا پایان سال نود و نه، نهصد هزار واحد مسکونی را به مردم تحویل خواهیم داد.

محمد اسلامی به روش‌ های جدید تأمین مالی تکمیل مسکن مهر اشاره کرد و گفت: برای کل مسکن مهر شش ردیف بودجه در لایحه بودجه نود و هشت پیش‌بینی کردیم تا منابع لازم برای تولید مسکن در این لایحه لحاظ گردد.

وی در حاشیه بازدید از شهر جدید پردیس در مورد افزایش سقف تسهیلات مسکن نیز افزود: ما در وزارت راه و شهرسازی هیچگاه برای هیچ کار بررسی نشده‌ای، تصمیم نمی ‌گیریم چون اگر اعلام کنیم که بدنبال افزایش سقف تسهیلات مسکن هستیم، خود به خود قیمت مسکن افزایش می ‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: طبق مطالعات ما در برخی از شهرها، دهک‌های هشت، نه و ده می ‌توانند با پیگیری ‌های خود ظرف حدود دو سال خانه‌دار شوند. ما برای خانه‌دار شدن دهک‌های سه تا هفت باید تسهیلات پرداخت کنیم.

سلامی یاد آور شد: باید کاری کنیم که قدرت خرید مسکن مردم افزایش یابد؛ وام مسکن، تورم‌زا است ولی بدنبال توزیع کارت اعتباری مصالح ساختمانی برای انبوه‌سازان هستیم.

 

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی