ساندویچ پنل مناسب

304
ساندویچ-پنل-مناسب

ساندویچ پنل مناسب به عنوان پوشش دیواری و سقف بهترین و مناسب ترین جایگزین برای سازه های سنتی پوشش ها و متریال سنتی است. ساندویچ پنل (پانل) بهترین عایق برودت و حرارت، صدا و صوت، مقاومت در برابر زلزله و ضد حریق می باشد. ساختاری است که از سه لایه با هسته ی میانی و دو ورق نسبتا نازک مورد استفاده قرار می گیرد و باید در انتخاب ساندویچ پنل مناسب دقت کرد.

که در بیان دیگر از ورق کامپوزیت آلومینیوم و مواد فولادی با هسته ی غیر آلومینیومی مجموعه ساندویچ پانل را تشکیل می دهد. امروزه به دلیل پیشرفت جهان علم و فناوری، استفاده از سازه های آماده مانند ساندویچ پنل (پانل) افزایش یافته است.

ازجمله نکاتی که باید در تهیه ساندویچ پنل مورد توجه قرار گیرد:

  • مزایای استفاده از ساندویچ پنل در ان سازه بررسی شود.
  • ساندویچ پانل باید مناسب شرایط اب و هوایی ان پوشش باشد.
  • برای دریافت و نصب ساندویچ پنل به واحد پشتیبانی ان توجه شود.
  • به هزینه هایی که درهنگام خرید ممکن است وجود داشته باشد توجه شود.
  • تراز ارتفاعی ستون و دیوار با حساب کردن ضخامت سقف مورد بررسی قرار گیرد.
  • الویت بندی یکی مواردی است که باید در خرید ساندویچ پنل مورد توجه قرار گیرد.
  • استفاده از ساندویچ پانل برای نمای ساختمان به دلیل زیبایی و مناسب بودن ظاهر.
  • برای استفاده از ساندویچ پانل با نصاب یا کارشناس مجرب ساندویچ پانل مشورت شود.

مواردی که در خرید ساندویچ پنل (پانل) حائز اهمیت است:

– مرغوبیت نوع ورق ساندویچ پنل مناسب

  • در ماندگاری ساندویچ پنل سقفی یا دیواری تاثیر مستقیم دارد و در صورت نامرغوبی، محصول بعد از مدت حدودا ده سال دچار زنگ زدگی میشود. انواع ورق موجود شامل ورق آلوزینک، ورق آلومینیوم، ورق گالوانیزه، ورق شادولاین، دامپا و آبرو میباشد.
  • ورق آلوزینک فلز گالوانیزه نورد شده است که ترکیبات آنها ۵۵% آلومینیوم ، ۴۳٫۴% روی و ۱٫۶% میباشد. ورق گالوانیزه از لحاظ مرغوبیت بعد از آلوزینک قرار دارد.
  • ورق آلوزینک در ایران تولید نمی شود و وارداتی است. ورق آلوزینک بهترین ورق موجود در بازار است و از لحاظ استحکام و طول عمر دارای بیشترین بازده است. ورقی که نامرغوب باشد بعد از مدت حدود ۱۰ سال دچار زنگ زدگی می شود و سوراخ های کوچک و بزرگی در آن ایجاد خواهد شد.
  • از نکات مهم در خرید ساندویچ پنل نیز می توان به نوع ورق ساندویچ پنل اشاره کرد.
  • در صورتی که ورق ساندویچ پانل از کیفیت مناسب برخوردار نباشد بعد از مدت کوتاهی دچار زنگ زدگی می شود.
  • نوع ورق همچنین باید مناسب با شرایط آب و هوایی محل نصب باشد.

از نکات مهم در خرید ساندویچ پنل نیز می توان به نوع ورق ساندویچ پنل اشاره کرد. در صورتی که ورق ساندویچ پانل از کیفیت مناسب برخوردار نباشد بعد از مدت کوتاهی دچار زنگ زدگی می شود. نوع ورق همچنین باید مناسب با شرایط آب و هوایی محل نصب باشد.

– مرغوبیت نوع فوم مصرفی ساندویچ پنل مناسب

فوم ساندویچ پانل که عایق بوده و در قسمت میانی ساندویچ پانل (بین ورق ها) قرار می گیرد نیز باید در خرید پانل ساندویچی مورد بررسی قرار گیرد. از دیگر موارد حائز اهمیت در خرید ساندویچ پانل می باشد. ویژگی شناخته شده این فوم ها ضدحریق بودنشان است.
فوم مصرفی در ساندویچ پانل همان مواد عایقی است که بین دو ورق قرار میگیرد. ساندویچ پانل ها دارای انواع فوم پلی یورتان، فوم پلی استایرن، فوم xps، پشم شیشه و پشم سنگ می باشند.

انواع فوم ساندویچ پنل از نظر عایق صدا و حرارت بودن و نیز مقاومت در برابر گرما و سرما بسیار مورد توجه هستند.

بهترین عایق صوت و حرارت فوم پلی یورتان می باشد که مورد تایید کارشناسان و ساختمان سازان است.
فوم xps بیشترین تولید در ایران را دارد که اصلا قابل مقایسه با فوم پلی یورتان نیست.

ورق نامناسب ساندویچ پنل

ورق نامناسب که پس از گذشت زمان کوتاهی دچار زنگ زدگی و فرسایش می شود.

از مجتمع ایران خودرو میتوان به عنوان یک نمونه خوب برای ورق جنس مناسب نام برد.

ورق به کار رفته در این ساختمان ها از مرغوب ترین نوع است و بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال هنوز اثری از خرابی در این ورق ها مشاهده نمی شود.

انتخاب-ساندویچ-پانل-مناسب

انتخاب ساندویچ پنل مناسب

نکات مهم در خرید ساندویچ پنل شامل مواردی می شود که باید پیش از انتخاب و هنگام خرید ساندویچ پنل رعایت کنید. ساندویچ پنل سقفی و دیواری در ساختار و ویژگی های به خصوصی با یکدیگر متفاوت هستند.
به عنوان مثال برای خرید ساندویچ پانل سقفی افزایش تعداد و نوع گام ها باعث افزایش تعداد ورق مصرفی در نصب پانل می شود.
شما باید به تعداد و نوع گام ها توجه کنید. هرچه تعداد گام ها کمتر شود؛ تحمل وزن بر روی ساندویچ پانل سقفی بیشتر می شود. انتخاب پانل سقفی باید با نوع سازه همخوانی داشته باشد.

ساندویچ-پانل-دیواری-یا-سقفی-مناسب

هرچه بیشتر پیرامون محصولات ساندویچ پانل، انواع آن ها و مشخصات فنی که دارند اطلاعات داشته باشید؛ در انتخاب محصول مناسب با نیاز خود راحت تر خواهید بود.
پانل های ساندویچی در سقف، نما و دیوارهای پارتیشن به کار می روند. از انواع ساندویچ پنل در ساختمان های صنعتی، تجاری، سالن های ورزشی، انبارها و نیروگاه ها استفاده می شود. همچنین در صنایع مختلف همچون صنایع غذایی کاربرد دارند.

ساندویچ پنل دیواری یا سقفی مناسب

  • ساندویچ پنل دیواری دارای دولایه نیم میلیمتری از جنس آلوزینک می باشد و ساندویچ پنل سقفی برای سقف سازه های از پیش ساخته کاربرد دارد.
  • ساندویچ پنل دیواری برای ساخت دیوارهای از پیش آماده کاربرد دارد ولی ساندویچ پنل سقفی به عنوان پوششی با کیفیت به حساب می آید.

ساندویچ-پانل-دیواری-سقفی-مناسب

  • ساندویچ پنل سقفی و دیواری در ساختار و ویژگی های به خصوصی با یکدیگر متفاوت هستند. نکات مورد بررسی در آن ها نیز به این ترتیب متفاوت خواهد بود!

خرید ساندویچ پنل سقفی

برای خرید ساندویچ پنل سقفی به تعداد گام ها و نوع گام ها که باعث افزایش تعداد ورق مصرفی در نصب ساندویچ پانل سقفی می شود توجه کرد هر چه تعداد گام ها کمتر شودمیزان تحمل وزن روی ساندویچ پانل سقفی بیشتر می شود. خرید ورق مرغوب و مواد مرغوب برای نصب ساندویچ پانل هر چه ورق نامرغوب تر باشد قیمت پایین تراست. انتخاب ساندویچ پانل سقفی باید هم خوانی با نوع سازه داشته باشد. استفاده از عایق مناسب با قیمت مناسب برای نصب و اجراء سقف سازه بسیار مهم است هر چه عایق مناسب تر باشد قیمت آن بالاتر است.

خرید ساندویچ پنل دیواری

برای خرید ساندویچ پنل دیواری باید به نوع ساندویچ پانل وکاربری ساندویچ پانل ونوع ورق بکار رفته ونوع عایق به کار رفته در ساندویچ پانل باید توجه کرد اگر برای ساخت سردخانه خرید ساندویچ پانل انجام شود به دلیل ضخامت بیشتری که دارد هزینه آن بیشتر است و عایق پلی یورتان بیشتر از دیگر عایق ها به فروش می رسد.

در خرید ساندویچ پانل باید به مزایای آنها توجه کرد که ساندویچ پانل ها مقاوم در برابر حرارت وبرودت می باشد ومقاوم در برابر زلزله ورانش زمین و مقاوم در برابر باد وطوفان وبرف می باشد در هرشرایط واقلیم قابل استفاده می باشد.

در کنار خرید ساندویچ پانل باید به تمامی لوازم جانبی نصب ساندویچ پانل توجه کرد که این لوازم اعم از پیچ و مهر و اتصلات و چسب سیلیکون ونوارچسب یک طرفه ودرزگیرو …. برای نصب ساندویچ پانل بسیار مهم است.

باید تمام لوازم واتصالات را در نظر گرفت تا یک سازه کاملا حرفه ای وحساب شده نصب واجرا کرد، خرید ساندویچ پنل باید با در نظر گرفتن تمام شرایط و مشخصات و نقشه و اتصالات پروژه با توجه به محاسبه ابعاد و متراژ و اندازه و ضخامت ونوع عایق براساس قیمت روز محاسبه شود.

اطلاعات-بیشتر-در-مورد-محصولات-ساندویچ-پانل

اطلاعات بیشتر در مورد محصولات ساندویچ پانل

هرچه بیشتر پیرامون محصولات ساندویچ پانل، انواع آن ها و مشخصات فنی که دارند اطلاعات داشته باشید؛ در انتخاب محصول مناسب با نیاز خود راحت تر خواهید بود.
پانل های ساندویچی در سقف، نما و دیوارهای پارتیشن به کار می روند. از انواع ساندویچ پنل در ساختمان های صنعتی، تجاری، سالن های ورزشی، انبارها و نیروگاه ها استفاده می شود. همچنین در صنایع مختلف همچون صنایع غذایی کاربرد دارند.

شما باید دقیقا نیازمندی و هدف خود برای خرید مصالح را تعیین کنید!
همچنین بررسی هرکدام از قسمت های ساختاری پانل ساندویچی و کسب اطلاعات پیرامون آن ها نیز از نکات مهم در خرید ساندویچ پانل می باشد.

دستگاه های تولید ساندویچ پنل حتما باید دارای استانداردهای جهانی باشند. بسیاری از دستگاه های موجود در بازار چینی هستند و استاندارد جهانی را ندارند. ضمانت کیفیت ساندویچ پانل را نیز شرکت سازنده و شناس بودن آن تعیین می کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید