ساندویچ پنل طرح سفال

442
ساندویچ-پنل-طرح-سفال

ساندویچ پنل طرح سفال ، ساندویچ پانلی است که درگذشته برای سقف های شیب دار در مناطق بارانی استفاده می کردند. ساندویچ پانل جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی یعنی آجری و سیمانی است. که می توان با اطمینان کامل آن را در نظر گرفت، زیرا مزایای بسیاری نسبت به این مصالح دارد.

از جمله سبک بودن، تحویل و نصب بسیار راحت و سریع، قیمت مناسب، از لحاظ کاهش هزینه های ساخت و ساز مقرون به صرفه است، و در مصرف انرژی ها بسیار صرفه جویی می شود.

ساندویچ پنل سازه ای می باشد، که از چند لایه متصل به هم تشکیل شده است. لایه های ساندویچ پانل هر کدام خاصیت فیزیکی و مکانیکی دارند و مختص به مکانی با کاربرد خاص است. و همچنین این پانل از ترکیب چند لایه از مواد مختلف به طور یکپارچه و در کنار هم تشکیل می شود و در صنعت انواع گوناگون و در عرصه ی ساخت و ساز مصارف بسیاری دارد. در عصر حاضر که تمام دنیا به سمت سرعت بالا و کیفیت برتر در پروژه و فرآیندها پیش می رود، استفاده از محصولات ساندویچ پنل بسیار رایج و پر طرفدار شده است.

نکته!

انتخاب یک نوع از ساندویچ پانل بستگی به شرایط نوع سازه یا ساختمان دارد که شامل دیوار های داخلی و خارجی و سقف می باشد.

ساندویچ پنل طرح سفال

ساندویچ پنل طرح سفال، ساندویچ پانلی است که درگذشته برای سقف های شیب دار در مناطق بارانی استفاده می کردند. سقف های سفال آن زیبایی خاصی به نمای ساختمان می بخشد.
جنس ورقه بیرونی آن شامل گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم است. از مزایای آن نیزمی توان به انعطاف پذیری بالای آن اشاره کرد. این ساندویچ پانل دارای وزن سبک، نصب و راه اندازی آسان می باشند.

همچنین در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی نقش بسزایی ایفا می کند. عایق صدا، رطوبت و دما و با توجه به سلایق مشتری از مواد متنوع مانند چرم مصنوعی پی وی سی، ام دی اف و فایبر گلاس استفاده می شود.

مزایای ساندویچ پنل طرح سفال

• استفاده در فضایی با استایل خاص

• استفاده در دکوراسیون منازل شخصی و مکان های عمومی

• نصب آسان

• هزینه کم

از این نوع پانل ها برای آشپزخانه، ورودی راهرو، اتاق خواب و اتاق پذیرایی استفاده می شود.

برای تولید پنل های سفالی میتوان از متریال هایی مانند ورق های چوبی، پلاستر، پلاستیک معمولی، فلز و پلکسی گلاس استفاده کرد.

ورق طرح سفال ساندویچ پنل

ورق‌ طرح‌ سفال ورقی‌ است که‌ جهت‌ پوشش سقف‌های‌ شیروانی و سقف‌های طرح‌سفال، آلاچیق‌ها و سر در ساختمان استفاده می‌شود. این‌ ورق‌ از ورق‌ رنگی و گالوانیزه با ضخامت ۰٫۴ تا ۰٫۶ میل‌ تولید می‌گردد.

ورق-طرح-سفال

ورق‌ موجدار طرح‌ سفال ورقی‌ بسیار زیبا و سبک‌ است که‌ از دورنمای‌ سفال‌ را ایجاد می‌نماید با این‌ تفاوت‌ که‌ بسیار سبک‌تر، ایمن‌تر و زیباتر از سفال‌ بوده‌ و مشکلات سفال‌ شامل‌ شکستگی، پوسیدگی و غیره‌ را ندارد.

این‌ ورق‌ها برای‌ پوشش هر سطح شیب‌داری قابل‌ استفاده می‌باشند و هیچ‌گونه محدودیتی از لحاظ نصب آن هاروی دیوار، نمای ساختمان و … نمی باشد.

ساندویچ پنل سقفی طرح سفال

ساندویچ پانل طرح سفال دارای یک لایه ورق رنگی به صورت سفال شکل پله ای از سمت بیرون و از داخل همانند ساندویچ پانل معمولی از ورق رنگی شیار ریز تشکیل می شود. از نکات مهم و حائز اهمیت ساندویچ پانل طرح سفال این است که در ظاهر نمای قشنگ و زیبایی دارد ولی از معایب آن به ضعف اورلپ در آب بندی پوشش سقف می باشد.

برجسته ترین ویژگی این ساندویچ پنل سقفی طرح خاص و زیبایی است که دارد و جهت نما دادن به سقف استفاده می شود. و همچنین ساندویچ پانل سقفی طرح سفال جایگزین سقف های سفالی پلکانی شده اند.

ساندویچ پانل سقفی طرح سفال معمولا عایقی از جنس فوم پلی یورتان دارد. ورق های بیرونی این ساندویچ پنل از جنس گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم یا مس می باشد.
این ورق های بیرونی برای ساندویچ پنل سقفی طرح سفال در در خط نورد سرد به صورت سفال (طرح آیریس یا طرح تولیپس) شکل داده می شود. این نوع از ساندویچ پنل ها دارای انعطاف پذیری بالایی می باشند.

ساندویچ-پنل-سقفی

مزایای ساندویچ پنل سقفی طرح سفال

هسته میانی پانل، فومی از جنس پلی یورتان یا پلی استایرن میباشد که بیشترین کاربرد را پلی یورتان (به دلیل ضدحریق بودن آن) دارد.

  • ضدحریق بوددن
  • قابلیت مونتاژ و دمونتاژ داشتن
  • مقاومت بالا و رد نتیجه طول عمر بالاتر
  • تنوع رنگی بالا و پاسخگویی به سلایق مختلف
  • کاهش هزینه ها و مقرون به صرفه بودن
  • سازگاری با اقلیم های مختلف
  • خاصیت انقباض انبساط پایین و مقاوم در برابر رطوبت
  • مقاوم در برابر آلودگی
  • وزن سبک

ویژگی ها و مشخصات پانل سقفی طرح سفال

کاربرد ساندویچ پانل سقفی طرح سفال تنها در زیبایی آن خلاصه نمی شود. بلکه ویژگی ها و مشخصات فنی بسیار خوب این محصول که پیش تر هم به آن اشاره کردیم از عوامل استفاده ی بالای آن است.این پانل ساندویچی از انواع ساندویچ پانل سقفی و با ساختاری مشابه پانل های ساندویچی می باشند.
برجسته ترین ویژگی این ساندویچ پنل سقفی طرح خاص و زیبایی است که دارد و جهت نما دادن به سقف استفاده می شود.

به دلیل استفاده از ورق گالوانیزه در این پانل های ساندویچی، آن ها را ساندویچ پانل گالوانیزه نیز می گویند.

ورق گالوانیزه مورد استفاده در آن ها با طرح سفال بوده و با طرح ها و رنگ های مختلف جذابیت خاصی به محصول می دهد.

این محصول در طرح ها و انواع مختلف تولید می شود. که در هر یک انواع ورق مختلف با ضخامت های متفاوت استفاده میشود.

این محصولات در رنگ های متنوع تولید می گردند و جهت مصارف مسکونی، صنعتی، اداری و ورزشی و حتی انبار استفاده می شوند.

کاربرد های ساندویچ پنل طرح سفال

به عنوان دیوار پوش در منزل یا محل کار استفاده می شود و نیز می توان به هزینه زیرسازی دیوارها و کاهش مصرف انرژی اشاره کرد. استفاده در ساخت ویترین فروشگاه ها، پارتیشن، سرویس خواب، مبلمان، کابینت، انواع درب و سقف کاذب (همان سقف ثانویه نوعی پوشش است که پایین تر از سقف اصلی است و ضعف های سقف اصلی را برطرف می کند زیبایی آن نیز مورد توجه است).

 ساندویچ پانل سقفی از جهت پوشش سقف یک سازه و از ساندویچ پنل دیواری جهت پوشش دیوارهای سازه استفاده می شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید