ساندویچ پنل رنگی

340
ساندویچ-پانل-رنگی

یکی از ویژگی های منحصر بفرد ساندویچ پنل ها تنوع رنگ و زیبایی آن می باشد که باعث شده ساندویچ پنل رنگی در صنعت ساختمان سازی مصرف بسیار زیادی داشته باشد.

ساندویچ پنل یک ساختار سبک و مرکب است که از دو طرف  ورق به دو لایه محدود شده و در وسط یک لایه عایق قرار دارد. که ماده عایق می بایست بسیار نرم و سبک و دارای خواص فیزیکی خاص باشد و این عایق فوم پلی اورتان میباشد.

توضیح اینکه رنگ بندی ساندویچ پنل ها هیچ تاثیری در قیمت پانل ها ندارد. رنگ سفید ساندویچ پنل ها به دلیل بهداشتی بودن و روشن بودن آن بیشتر مصارف در پارتیشین بندی و ساخت اتاق های ایزوله دار می باشد.

یک دلیل وزن کم ساندویچ پنل ها استفاده از فوم عایق پلی یورتان است که در عین سبکی، سختی و محکمی خودش را نیز دارد. طول عمر بالای ساندویچ پنل ها به دلیل این است که علاوه بر استفاده از عایق پلی اورتان که نسوز می باشد از ورق های آلوزینک یا گالوانیزه نیز استفاده می شود.

ورق آلوزینک پیش رنگ کوره ای می باشد که خاصیت رنگ پذیری بالایی دارد که اگر به احتمال بسیار کم خط و خشی می ببیند به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی نمی شود.

انواع پوشش ساندویچ پنل ها که ورق ساندویچ پنل می باشد می تواند دو رو ورق، یک رو فویل، یک رو نایلون، یک رو ورق یک رو کاغذ، دورو نایلون، دور و کاغذ، دو رو فویل باشند.

برای خرید ساندویچ پنل باید شرایط آب و هوایی و جوی محیط مورد مصرف را در نظر گرفت.

پانل-رنگی

ویژگی ساندویچ پنل ها

-عایق بودن در برابر صوت و رطوبت و سرما و حرارت می باشند.

– تحمل پذیری زیاد در برابر فشار بار

  -وزن سبک

– مقاومت در برابر شعله ی آتش و خوردگی و پوسیدگی نیز از ویژگی های ساندویچ پانل ها می باشد.

انواع رنگ ساندویچ پنل

امروزه استفاده از ساندویچ پانل‌ها به دلیل خاصیت‌های ویژه‌ای که دارند، افزایش یافته است. اما این ساندویچ پانل‌ها به صورت پیش فرض در یک رنگ تولید می‌شود. که بعضا با سلیقه مشتری مطابقت ندارد. گاهی مشتری جهت زیبا سازی ساختمان در نظر دارد از ساندویچ پانل و ورق‌های از پیش رنگ شده با استفاده از رال رنگ ساندویچ پانل نماید. بر همین اساس شرکت‌های تولید کننده ساندویچ پانل و ورق از رنگ‌های مخصوصی در تولید ساندویچ پانل استفاده می‌کنند. تا موجبات رضایت مشتری را فراهم نمایند.

در تصاویر زیر انواع رال رنگ‌ ساندویچ پانل موجود را جهت آشنایی شما قرار دادیم. ساندویچ پانل‌ ها در تمام این رنگ‌های موجود در رال رنگ قابل اجراست.

رال-رنگی

انواع رال رنگی ساندویچ پنل

به کد رنگ های ساندویچ پانل رال رنگی می گویند که این کد رنگها برای ساندویچ پانل سقفی ودیواری وبرحسب نوع رنگ و براق بودن و کدر بودن و خواص رنگ متفاوت می باشدو لازم به ذکر است که ورق های ساندویچ پانل به صورت کوره ای رنگ می شود.

رال رنگ استانداردی است، که به واسطه آن می‌توان انواع رنگ‌ها را از یکدیگر متمایز نمود. در واقع رال رنگ استانداردی برای شناسایی رنگ‌ هاست. 

به کد رنگ های ساندویچ پنل رال رنگی می گویند که این کد رنگها برای ساندویچ پانل سقفی و دیواری و برحسب نوع رنگ و براق بودن و کدر بودن و خواص رنگ متفاوت می باشدو لازم به ذکر است که ورق های ساندویچ پانل به صورت کوره ای رنگ می شود.

انواع گروه های اصلی رنگی در کد گذاری رال های رنگی به شرح ذیل است:

۱- رنگ زرد
۲- رنگ نارنجی
۳- رنگ قرمز
۴- رنگ بنفش
۵- رنگ آبی
۶- رنگ سبز
۷- رنگ خاکستری
۸- رنگ قهوه ای
۹- رنگ سفید و سیاه
هرکدام ازاین رنگ ها در گروه بندی تعداد زیادی ترکیب رنگی گروه های اصلی را با خود به همراه می آوردکه به ۲۱۰ رنگ در ساندویچ پانل سقفی وساندویچ پانل دیواری میرسد و ورق های ساندویچ پنل سقفی و دیواری به صورت کوره ای رنگ شده و به صورت کوره ای با ضخامت ۲۵ میکرون در قسمت بیرون وداخل داخل ساندویچ پانل ۷ میکرون رنگ پرایمر کوره ای در داخل و محل اتصال فوم رنگ می شود.

تاثیر رال رنگی ساندویچ پنل

رال رنگ ساندویچ پانل تاثیر بسیار بسزایی در نمای سازه دارد.
در هرنما وابسته به کاربری نما و موقعیت جغرافیایی سازه و سلیقه مشتری رال رنگی انتخاب شده است.
مثلا برای سالن های ورزشی از گروه های رنگی آبی ،سبز ، سفید و سیاه بیشتر استفاده می شود.
برای ساختمان های مسکونی در مناطق سردسیر رنگهای گرم و در مناطق گرمسیر رنگ های سرد و خنثی استفاده می شود و رنگ ها ترکیبات بسیار زیادی دارند.
با انتخاب نوع متریال ساندویچ پنل که می تواند ساندویچ پانل گالوانیزه و ساندویچ پانل آلوزینک و ساندویچ پانل آلومینیوم و ساندویچ پانل اتاق تمیز میتواند باشد نوع رنگ ساندویچ پانل را مشخص می کنید و به واحد سفارشات ساندویچ پانل سفارش می دهید.
امروزه استفاده از ساندویچ پانل به دلیل خواص ویژه ی آن ها افزایش یافته است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید