ساندویچ پانل و هزینه نصب پانل

66
همه-چیز-درباره-ساندویچ-پانل-و-هزینه-نصب-پانل-1

ساندویچ پانل و هزینه آن

با پیشرفت علم و تکنولوژی بشر در پی یافتن راهی ساده‌تر و آسان‌تر برای تامین آسایش و راحتی خود بود تا اینکه با نوآوری ساندویچ پانل استفاده از آنها را جایگزین مصالح ساختمانی کرد. پانل‌ها به جهت ساختاری که دارند باعث سبکی سازه شده و مقاومت آنها را بالا می‌برد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام مرکز جامع اطلاعات تولیدکنندگان معتبر، برای آن که این محصول را بهتر بشناسیم باید بدانیم که یک پنل از دو جز تشکیل شده است. جز اول آن که در قسمت اصلی آن است هسته آن است که در قسمت میانی این سازه مدرن قرار دارد و به عنوان عایق مانع نفوذ رطوبت، سرما و گرما به داخل بنا می‌شود. اما جز دوم پانل همان ورق‌های فلزی است که لایه میانی را در برگرفته است.

زیرسازی-ساندویچ-پانل حتما بخوانید : زیرسازی ساندویچ پانل

هسته ساندویچ پنل بنا به نوع کاربرد آن و اینکه در چه مکانی مورد استفاده قرار می‌گیرد از جنس پلی یورتان، پلی استایرن، اکس پی اس، پشم سنگ و یا پشم شیشه است.جنس ورق‌های فلزی ساندویچ پانل می‌تواند متفاوت باشد از جمله گالوانیزه، آلومینیوم، آلوزینک که هریک از آنها نیز بر اساس نوع کاربردشان متفاوت هستند.

آنچه در این مقاله می خوانید :

انواع ساندویچ پانل

عموما ساندویچ پنل به دو دسته اصلی  سقفی و دیواری تقسیم می‌شوند؛

از نوع سقفی آن برای پوشش‌دهی سقف‌ها استفاده می‌کنند. پوشش سقف‌ها با استفاده از این سازه جدید سبب سبکی سازه می‌شود و از استحکام بالاتری نسبت به مصالح قدیمی برخوردار است. جلوگیری از ورود رطوبت و عایق بودن این سازه به دلیل ساختار آن است. عایقی که ما بین دو صفحه آن قرار دارد سبب جلوگیری از ورود هوای گرم و سرد به داخل بنا شده و دمای داخل آن را به‌طور یکنواخت نگه می‌دارد.

نوع دیواری آن برای پوشش دیوارهای سازه به کار می‌رود. این پانل‌ها نیز مشابه پانل‌های سقفی از فومی تشکیل یافته که نقش عایق را ایفا می‌ کند و می‌تواند از جنس‌های مختلف تولید شود.

اجرای-ساندویچ-پانل حتما بخوانید : اجرای ساندویچ پنل

انتخاب نوع هسته این محصول بسته به نوع کاربرد و مصرف آن دارد. فوم میانی پانل می‌تواند از پلی یورتان باشد که پانل تهیه شده از این فوم به نام ساندویچ پانل پلی یورتان شناخته می‌شود. فوم‌های دیگر فوم پلی استایرن، اکس پی اس، پشم سنگ و پشم شیشه است.

از بین فوم‌های ذکر شده فوم پلی اورتان بهتر و پرکاربردتر از ما بقی آنهاست و از کیفیت بالاتری برخوردار است. قیمت ساندویچ پانل به موارد مختلفی بستگی دارد از جمله ضخامت ساندویچ پانل، عایقی که برای آن در نظر گرفته می‌شود و ورق‌های فلزی که دو طرف هسته پنل قرار می‌گیرند و از جنس‌هایی همچون ورق گالوانیزه، ورق آلوزینک، ورق آلومینیوم است.

پنل-سه-بعدی حتما بخوانید : ساندویچ پنل سه بعدی

موارد کاربرد ساندویچ پانل

  • ویلاهای پیش‌ساخته
  • استفاده از پانل‌ها برای پوشش سقف و دیوار
  • کانکی‌ها و سوله‌های صنعتی و نیمه صنعتی
  • انبارهای مواد غذایی و سازه‌های پیش ساخته

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید