ساندویچ پانل دیواری چیست؟

431
ساندویچ-پنل-دیواری

ساندویج پانل دیواری چیست؟

ساندویچ پانل دیواری محصولی پیش ساخته و آماده برای استفاده می باشد. این محصول متشکل از سه لایه اصلی که دو قسمت از آن واحد خارجی و یک لایه عایق داخلی می باشند. ساندویچ پانل دیواری برای کارگذاشتن در دیواره های تمامی سازه ها امکان استفاده دارد. سوله، کانکس، ویلاها، گلخانه ها و حتی دیوار کشی در ساختمان های جدید نیز کاربرد دارد. دو رو ورق صاف طرح دار با رنگ الکترو استاتیک ضد خش در ضخامت‌های مختلف، عرض ۱ متر و طول دلخواه با طراحی جدید در نمای داخلی و خارجی ارائه می شود.

این محصول دارای دو نوع ورق و دو نوع طرح مخصوص دارای شیار و موج های ریز است. استفاده از لبه‌های کشویی مانند در موقع نصب پانل ها سبب زیبایی و افزایش قدرت تحمل دیواره ها می گردد. علاوه بر این موارد در ساخت آزمایشگاه و اتاق‌ عمل از ساندویچ پانل دیواری بدون موج با عرض ۱۱۶ سانتی‌متر، کاردهی ۱۱۴ و طول دلخواه استفاده می شود.

ساندویچ پنل دیواری مانند ساندویچ پانل سقفی از فلزهایی مانند گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیوم ساخته می شود. در بین این فلزها، ورق آلوزینک مانند آلومینیوم خاصیت ضدزنگ زدگی دارد. اما به علت مقاومت بالاتر و درصد خوردگی پایین تر قیمتی مقرون به صرفه دارد. ساندویچ پنل دیواری در پروژه‌های مختلف به عنوان پارتیشن هایی برای جداسازی فضاهای اداری نیز استفاده می گردد.

در این سازه و پانل مدرن، فوم عایق پلی اورتان یا پلی استایرن و یا ورقه های پشم سنگ استفاده می شود. به دلیل چسبندگی بسیار خوب لایه عایق به لایه زیره و لایه رویه، این سه جزء از یکدیگر جدا نشدنی بوده و بصورت یک شیء یکپارچه عمل می نمایند.

انواع ساندویچ پانل دیواری

  • پانل دیواری ساده
  • پانل دیواری نر و مادگی
  • پانل دیواری پیچ مخفی
  • پانل دیواری اتاق تمیز
  • پانل دیواری دورو نایلون

زمینه کاربرد ساندویچ پانل دیواری

از ساندویچ پانل دیواری، برای پوشش دیوار سوله های ورزشی و صنعتی، دیوار و اتاق های عمل و آزمایشگاه ها، کانکس های پیش ساخته و ساختمان های ویلایی و سردخانه ها با ضخامت ۴ الی ۶ cm استفاده می شود. طرح های تولیدی ساندویچ پانل های دیواری برج پوشش به گونه ای است.که در عرض از یک طرف دارای  تورفتگی وپانل در کنار یکدیگر قرار میگیرند. باعث قفل شدگی و نیز هم پوشانی لبه های یکدیگر می شود و جهت اتصال به سازه در موقعیت مختلف پیچ میشود. از  مدل های ساندویچ پانل می توان :صاف،شیادار،پیچ مخفی اشاره کرد.

مشخصات فنی ساندویچ پانل دیواری

محصول  ساندویچ پانل از دو لایه پانل فلزی تشکیل شده (یا دیگر پانل های مواد) و یک هسته داخلی عایق پلیمر است که به طور مستقیم در وسط پانل فوم و بالغ تشکیل شده است. این پانل های ساندویچ آسان برای نصب، سبک و کارآمد هستند.سیستم پرکن همچنین از ساختار مولکولی سلول های بسته استفاده می کند تا مانع تراکم بخار آب شود.

ساندویچ-پانل-رنگی حتما بخوانید : ساندویچ پانل رنگی

ساندویچ پانل ها از ورق فولادی با کیفیت بالا پوشش داده شده است و  از پلی اورتان با چگالی بالا در داخل، توسط ورقهای فلزی پوشانده شده که یک ماده ی عایق کاری جدید برای ساخت دیوار است. شکل گیری ورق فولادی خارجی به طور کامل از نظر ساختاری، قدرت و زیبایی را در نظر می گیرد.مواد هسته از یک پلی اورتان فوم با تراکم ۵ ± ۴۰ کیلوگرم در متر مکعب به عنوان یک ماده عایق بندی ساندویچ استفاده می کند که دارای هدایت حرارتی کم، قابلیت عایق سازی قوی سرد، عمر طولانی و صرفه جویی در منابع می باشد.این ساندویچ پانل مانند تمامی پانل ها ساندویچ پانل دیوارینیز از ۳ لایه تشکیل شده است:لایه اول :ورق و پوشش روی پانل
لایه دوم: هسته میانی پانل (فوم از جنس پلی اورتان و پلی استایرن که بهترین نوع فوم در این نوع پانل از جهت استحکام و مقاومت فوم پلی اورتان میباشد)
لایه سوم : هم پوشش پشت پانل،عرض مفید ۱/۱۴ متر و عرض غیر مفید ۱٫۱۶ متر و طول ار ۲ تا ۱۳/۶۰ متر با ضخامت از ۳ سانتیمتر تا ۲۰ سانتیمتر ورق های مصرفی از نوع گالوانیزه و آلومینیوم و آلوزینگ می باشد.که بصورت دو رو ورق، یک رو ورق یک رو نایلون، دو رو نایلون تولید می شود.

پوشش-سقف-با-ایرانیت حتما بخوانید : ساندویچ پانل طرح سفال

بیشترین موارد استفاده از ساندویچ پانل دیواری

گاهی برای کنترل ورود و خروج یک کوچه یا ساختمان، درون بیمارستان و به عنوان حراست و نگهبان، درون مرکز دولتی و خصوصی، گاهی برای نگهبانی درون ساختمان که سرایدار گفته میشود میتوان کانکس نگهبانی با امکانات خاصی طراحی کرد که محل زندگی این فرد نیز باشد. باجه دیدبانی در زندان ها و مراکز امنیتی. کانکس های نگهبانی میتوانند در ابعاد یک متری، کانکس شش متری، کانکس چهار متری نیز اجرا شوند.

از ساندویچ پانل های دیواری برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که عبارت‌اند از:

۱.کانتینرها و کانکس‌ها:

از ساندویچ پنل دیواری برای انواع دیوارها کانکس ها و کانتینرهای متحرک و ثابت استفاده می‌شود. ساندویچ پانل های دیواری دارای مقاومت بالایی می‌باشند و در برابر رطوبت و تغییرات آب و هوایی نیز مقاوم می‌باشند.

۲.دیوار اتاق عمل:

از دیوار پوش های آماده ساندویچ پانل برای بیمارستانها و اتاق عمل نیز استفاده می شود. دیوارهای پیش ساخته علاوه بر زیبایی این کارایی را دارند که پس از عدم استفاده بتوان آن را جابجا و دوباره مورد استفاده قرار داد.

۳.سوله و انبار:

برای ساخت دیوار سوله و انبار ساندویچ پانل های دیواری مناسب می‌باشند. در کمترین زمان می‌توانید دیوار پیش ساخته را متناسب با طرح و رنگ خود تهیه و در محل مورد نظر نصب کنید.

۴.دیوار سردخانه:

از ساندویچ پانل های دیواری برای ساخت دیوار سردخانه استفاده می‌شود از این دیواره‌ها برای حفظ دمای سردخانه استفاده می‌شود. این ساندویچ پانل ها قابل شستشو می‌باشند.

۵.دیوار ساختمان های مسکونی و صنعتی:

از ساندویچ پانل های دیواری برای ساخت سازه های مسکونی و صنعتی استفاده می‌شود.

استفاده از این دیواره‌ها برای ساخت اردوگاه‌های موقت، دیوارهای خانه‌های ویلایی ،ساخت کانکس برای اسکان موقت و دائمی، مدرسه و… استفاده می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید