ساندویچ پانل گالوانیزه چیست؟

380
ساندویچ پانل گالوانیزه

ساندویچ پانل گالوانیزه ساختاری دارد که هسته میانی آن از جنس فوم پلی اورتان می باشد و ورق های بیرونی آن از جنس گالوانیزه می باشد. این پانل یک عایق حرارتی و صوتی بسیار خوب می باشد و برای پوشش در سقف، دیوار و پارتیشن بندی داخلی و یا اتاق های سرد ساختمان استفاده می گردد.

برای تولید ساندویچ پانل، ورق گالوانیزه ابتدا رنگ کوره ای می شود. می توان از ورق گالوانیزه بدون رنگ هم استفاده نمود ولی در ساخت این پانل‌ها بیشتر از ورق های رنگی استفاده می کنند. برای کاهش هزینه های ساخت ساندویچ پانل گالوانیزه می توان از یک رو ورق گالوانیزه و یک رو فویل استفاده نمود.

کیفیت رنگ، پوشش رنگ، ورق های گالوانیزه زیر رنگ و ماشین آلات تولید همه در کیفیت ساخت پانل گالوانیزه تاثیر گذار است. هنگام استفاده از ساندویچ پانل های گالوانیزه باید به شرایط آب و هوایی مکان مورد استفاده و ضخامت آن توجه نمود. هر اندازه که ضخامت پانل بیشتر باشد تبادل حرارتی بین دو محیط کمتر می گردد.

ورق گالوانیزه چیست؟

ورق گالوانیزه یک نوع آهن می باشد که لایه های بیرونی آن از روی پوشانده شده و حتی اگر پوشش روی از بین برود آهن زنگ نمی زند. ورق گالوانیزه در مکان‌هایی با رطوبت بالا مورد استفاده قرار گرفته می شود. این ورق از روی zn با حفاظت کاتدی تشکیل گردیده و در اندازه‌های مختلف قابل تولید می باشد.

انواع ورق گالوانیزه

  1. رنگی: کرکره رنگی
  2. رنگی شیروانی: ورق رنگی
  3. ورق سفال: طرح سفال رنگی

ورق گالوانیزه رنگی نوعی خاص از ورق با پایه گالوانیزه می باشد که قسمت روی ورق در دو مرحله به ضخامت ۲۰ الی ۲۵ میکرون و قسمت پشت ورق در یک مرحله به ضخامت ۷ الی ۱۵ میکرون پوشش رنگ به صورت کوره ای گرفته که این پوشش ضمن زیبایی خاص باعث می شود مقاومت ورق در مقابل خوردگی، زنگ زدگی و پوسیدگی بسیار بالا رود.

تنوع رنگی ورق های گالوانیزه

ورق گالوانیزه رنگی یا پیش رنگ نوعی ورق فلزی می باشد که با پوشش رنگ الکترواستاتیک پوشانده شده است. ورق گالوانیزه رنگی در حدود ۱۵ تنوع رنگی و از ضخامت ۰/۱۸ میلی متر تا ۰/۷ میلی متر تولید می گردد.

پانل گالوانیزه

کاربرد ساندویچ پانل گالوانیزه

از ساندویچ پانل گالوانیزه در ساخت ساختمان پیش ساخته، کارخانه، کارگاه صنعتی، سالن ورزش، استخر، سوله انبار و انواع یخچال مواد غذایی، پروتئینی، صنایع، معادن، انواع کانکس، کانتینر ثابت و متحرک، اتاق نگهبانی، جایگاه سوخت و کیوسک روزنامه فروشی استفاده می شود.

مزایای ساندویچ پانل گالوانیزه

  • هزینه کمتر: در مقایسه با روش های قدیمی این روش هزینه کمتری دارد.
  • طول عمر: طول عمر این ورق ها بسیار پایین می باشد.
  • دوام پوشش: این پوشش نازک دارای مقاومت نسبتا بالا در مقابل صدمات مکانیکی و خورندگی ها دارد.
  • محافظت کامل در برابر صدمات محیطی: این پوشش کلیه قسمت های ریز و نقاط موجود در فولاد را پر می نماید و از خورندگی آن جلوگیری می کند.
  • بازرسی آسان: نیاز به آزمایشات مخرب بر روی سازه نمی باشد و میتوان با چشم سازه را بازرسی نمود.
  • آماده سازی در زمان کوتاه
  • محافظت در هر نوع شرایط آب و هوایی

ساندویچ-پانل گالوانیزه

معایب ورق گالوانیزه

رنگ این ورق همانند رنگ خودرو می باشد و اگر با اشیا برخورد کند رنگ آن از بین می رود. عرض ورق در حالت استاندارد ۱ متر یا ۱٫۲۵ می باشد و این عرض کم برای تولید کننده ها محدودیت ایجاد می کند.

قیمت ساندویچ پانل گالوانیزه

با توجه به اینکه قیمت ساندویچ پانل‌ها بر اساس نوع و کیفیت متریال به کار برده شده مانند فوم و ورق، ابعاد و متراژ درخواستی مشتری تعیین می شود، لذا برای دریافت قیمت دقیق ساندویچ پانل گالوانیزه با کارشناسان مجموعه تماس گرفته و از آخرین قیمت ها مطلع شوید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید