ساندویچ پانل آلوزینک چیست؟

500
پانل آلوزینک

ساندویچ پانل آلوزینک از دو آلیاژ آلومینیوم و روی تشکیل شده است که دارای سه لایه لایه رویی و لایه زیرین و لایه میانی می باشد. لایه رویی و زیرین از ورق آلوزینک و لایه میانی از عایق پلی یورتان وعایق پلی استایرن و پشم سنگ تشکیل شده است و در برابر حرارت و برودت مقاوم می باشد و سبک است. همچنین نصب آنها بسیار آسان می باشد. در برابر خوردگی و پوسیدگی ها مقاوم هستند و برای همه اقلیم ها نیز مقاوم می باشند. این نوع محصول از تنوع رنگی بالایی برخوردار است و ضریب هدایت الکتریکی وکشسانی آن بسیار بالا است. از این پانل ها در فضا های متراکم صنعتی و صنایع سنگین استفاده می کنند.

ورق آلوزینک چیست؟

ورق آلوزینک به فولادی گفته می شود که با روکش آلومینیوم و روی پوشیده میگردد. نسبت این روکش با ترکیب ۵۵% آلومینیوم ۴۳٫۴% روی و ۱٫۶% سیلیکون می باشد. روکش آلوزینک بر روی ورق فولادی باعث می شود که این ورق به هیچ عنوان اکسیده نشده و زنگ نزند.

ساندویچ پانل آلوزینک

از ورق آلوزینک در ساخت ساندویچ پانل سقفی، دیواری و سردخانه ای و هم چنین فلاشینگ استفاده می شود. استفاده از این نوع ورق باعث می گردد تا عمر ساندویچ پانل بیشتر از ورق گالوانیزه شود و رنگ آن به صورت کوره ای می باشد که همانند رنگ اتومبیل بوده و به دلیل لایه ای بودن آن نفوذ رطوبت و احتمال اکسیده شدن در آن بسیار پایین است .

از ورق های آلوزینک در ساندویچ پانل ها در زمان هایی استفاده می شود که دارای شرایط محیطی با اسیدیته بالا و فضا های متراکم صنعتی باشد. تمامی ورق ها در رنگ های متنوع و با پوشش از نوع سوپر پلی استر کوره ای به ضخامت ۲۵ میکرون در قسمت بیرون و ۷ میکرون رنگ پرایمر کوره ای از داخل در محل اتصال ورق با فوم جهت چسبندگی بهتر می باشد، ضخامت ورق های تولیدی آلوزینک عموما ۰٫۵ میلیمتر می باشند.

مشخصات فنی ساندویچ پانل آلوزینک

نوع و ضخامت ورق مورد استفاده :

ورق الوزینگ (روی و آلومینیوم)، گالوانیزه و آلومینیوم پیش رنگ شده به ضخامت ۰/۵ الی ۰/۷ میلیمتر در رنگ های متنوع و از نوع سوپر پلی استرکوره ای به ضخامت ۲۵ میکرون در قسمت بیرون و ۷ میکرون در رنگ پرایمر کوره ای از داخل در محل اتصال ورق با فوم. (چسبندگی فوم به ورق)

نوع پوشش استفاده شده:

دو رو ورق، یک رو ورق یک رو فویل، یک رو ورق نایلون، یک رو ورق یک رو کاغذ ، دو رو نایلون، دو رو کاغذ، دو رو فویل

نوع فوم استفاده شده:

اغلب پلی اورتان سخت با دانسیته ۲+۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب

ضخامت ساندویچ پانل های دیواری و سقفی:

۴ ، ۵ ، ۶ ، ۸ سانتی متر

ضخامت ساندویچ پانل سردخانه ای:

۱۰ ، ۱۲/۵ ، ۱۵ ، ۱۸ و ۲۰ سانتی متر

طول مورد سفارش:

بسته به سفارش مشتری از ۲ تا ۱۲ متر می باشد.

انواع ساندویچ پانل آلوزینک

این نوع از پانل ها در دو نوع سقفی و دیواری موجود می باشند.

ساندویچ پانل-آلوزینک

۱-ساندویچ پانل سقفی

در این نوع، ورق الوزینک به صورت کویل وارد دستگاه شده و پس از تغییر شکل و گام دار شدن ورق (ورق نورد شده ذوزنقه ای) از آن در تولید ساندویچ پانل استفاده می کنند. ساندویچ پانل سقفی با ورق آلوزینک جهت استفاده در سقف کاربرد دارد. این نوع محصول در انواع شادولاین و ذوزنقه سه گام و۵ گام و طرح سفال موجود می باشد.

این نوع از ساندویچ پانل‌ها به صورت گام های ذوزنقه ای و شکل اورلپ تولید می گردند. این ساختار مانع نفوذ آب به داخل سازه شده و در طول های بلند قابلیت اورلپ شدن روی هم را می دهد. معمولا ساندویچ پانل سقفی به دو صورت دو رو ورق آلوزینگ و یک رو ورق آلوزینگ تولید می گردد.

۲-ساندویچ پانل دیواری

در این نوع محصول، ورق های الوزینک پیش رنگ شده به صورت نورد شده داخل دستگاه قرار می گیرند و بین آن‌ها فوم تزریق می شود. ساندویچ پانل دیواری آلوزینک در دیواره های سوله، کارگاهی، مسکونی و اداری به کار گرفته می شوند. ساندویچ پانل دیواری در انواع شیار دار، پیچ مخفی و صاف موجود می باشد.

این نوع پانل‌ها بیشتر مناسب برای دیواره سوله، جهت اجرای ساختمان پیش ساخته و سرد خانه های صنعتی و جهت اجرای کانکس و دیوارها و پارتیشن می باشند. ضخامت ساندویچ پانل دیواری آلوزینک ۴ الی ۱۲ سانتیمتر می‌باشد. این نوع پانل ها دارای دو رو ورق آلوزینک و یا یک رو آلوزینک می‌باشد و با ایجاد شیار روی آنها استحکام فشاری را می‌توان تا حد قابل قبولی بالا برد.

ساندویچ-پانل-آلوزینک

مزیت ساندویچ پانل آلوزینک

جنس این محصول از فولاد می باشد که برای ساخت آن ابتدا آن را شستشو می دهند. سپس روی سطح آلوزینک را به وسیله فلز روی می‌پوشانند.

از دیگر مزیت های آن که قبلا ذکر شد مقاومت بالا آن در مقابل گرما و انعطاف پذیری می باشد، در مقابل خوردگی و فرسایش مقاومت بالایی دارد، که نسبت به دیگر ساندویچ پانل‌ها از تحمل بیشتری برخوردار هستند. از نظر قیمت نسبت به سایر ساندویچ پانل ها قیمت پایین تری دارند.

کاربرد ساندویچ پانل آلوزینک

از کاربرد های آن می توان در ساندویچ پانل اتاق تمیز و ساندویچ پانل سردخانه ای، ساخت سوله، انبار، ساختمان پیش ساخته و ویلا، انواع کانکس ها و کانتینر های ثابت و متحرک و اتاق نگهبانی و کیوسک روزنامه فروشی، اتاق پلیس راهنمایی و رانندگی، جایگاه سوخت، کارگاه و کارخانه صنعتی و نیمه صنعتی، سالن ورزشی و استخر، رستوران و سرویس بهداشتی جنگلی و کویری و بین شهری و بیمارستان صحرایی و آزمایشگاه و لابراتوار اشاره کرد.

قیمت ساندویچ پانل آلوزینک

قیمت ساندویچ پانل آلوزینک بر اساس معیارهای مختلف متفاوت می باشد. لازم به ذکر است که لیست قیمت ثابت و دقیقی برای ساندویچ پانل ها در دسترس نمی باشد. از طرفی تغییرات بازار نیز در تغییر قیمت این محصول تاثیر گذار است. بنابراین برای تعیین قیمت آن، با محاسبه بر اساس متراژ و دیگر معیار های مورد نظر مشتری، پیش فاکتور مورد نظر ارائه می گردد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید