پوشش سقف آندولین و آندوویلا چیست؟

2561
اندوویلا

پوشش سقف آندولین و آندوویلا یکی از تایل های پوششی سقف شیبدار می باشد که نسبت به مابقی تایل ها از مزایای بالایی برخوردار می باشد.

انواع پوشش های سقف شیبدار یا به اصطلاح عامه “سقف شیروانی” شامل: پوشش سقف فلزی با ورق گالوانیزه رنگی، ورق گالوانیزه طرح سفال، ورق فلزی با روکش شنی مانند دکرا، تاپ تایل، متروتایل و یا تایل سفال مانند سفال طبرستان، سفال شیرکوه، سفال ترک و یا پوشش های سقفی PVC و یا پوشش سقف تایل سیمانی مثل روف تایل، ایرانیت، آردواز سیمانی و یا شینگل قیری وارداتی می باشند.

ورق پوشش سقف آندوویلا همانند سیستم آندولین از ترکیب مواد سلولزی و فیبری بازیافتی (۵۰٪) که مورد تایید موسسه ICC-ESS هم می باشد و بیتومن که یک نوع قیر طبیعی است با رزین ورنگ دانه های طبیعی در فشار و حرارت بالا با رعایت استاندارد های زیست محیطی تولید می گردند. گرمای ایجاد شده توسط تابش نورخورشید در محل هم پوشانی ورق های قیر داخل ورق ها به یکدیگر محکم تر جذب شده و سقفی یکپارچه آب بند ایجاد می کنند. رنگ بندی متنوع و با توناژ های منحصر به فرد می باشد. ترکیب مواد کامپوزیتی تشکیل دهنده ورق ها به گونه ای می باشد که هرگز دچار قارچ و کپک زدگی نمی شود.

آندولین چیست؟

آندولین با مقاومت بالا به صورت ورق، محصول اصلی در گروه آندولین ویژه پوشش سقفی شیبدار می باشد. آندولین از ترکیب خالص الیاف طبیعی تولید شده است و در جریان تولید با یک روش مخصوص ورق ها ضمن تزریق بیتومن، از درون رنگ می پذیرند به نحوی که در سخت ترین شرایط، رنگ آن ثابت می ماند. این پوشش سقفی یک محصول عالی در برابر نفوذ آب می باشد و به علت انعطاف پذیر بودن ترک برنمی دارد، زنگ نمی زند و پوسیده نمی گردد، در مقابل مواد بیولوژیکی و شیمیایی موجود در هوا مقاوم بوده و عمری طولانی دارد و هم چنین نیازی به وارسی دائمی نداشته و به محیط زیست آسیبی نمی رساند.

ورق شیروانی upvc حتما بخوانید : ورق شیروانی UPVC چیست؟

آندولین

فرق آندولین و آندوویلا در چیست؟

همانطور که گفته شد ورق های پوشش سقف آندولین و آندوویلا هر دو از یک جنس می باشند. فرآیند تولید آنها نیز یکسان است. اما تفاوت ورق های آندولین وآندوویلا فقط در شکل ظاهری، ابعاد و اندازه، نوع رنگ و موارد استفاده آنها می باشد.


مصارف ورق های آندولین و آندوویلا

  • تایل پوشش سقف ایده آل برای همه نوع بام شیبدار ساختمان ها و خانه های ویلایی نیز می باشد.
  • در تراس های باغ و ایوان ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در سایبان و سردرب و آلاچیق و انواع ساختمان های ویلایی نیز کاربرد دارد.
  • ورق های آندوویلا از ایده آل ترین راه حل برای ساخت و ساز سبک و نوسازی انواع بام شیبدار ساختمان ها نیز می باشد.
  • این ورق ها قابل استفاده در دیوار سبز هیدرو پونیک نیز می باشد.
بام شینگل حتما بخوانید : پوشش بام شینگل چیست؟

مزایای سقف آندولین و آندوویلا

  1. بدون آزبست، برخلاف بعضی از ورق پوشش سقفی سیمانی در تولید آندولین- آندویلا هرگز از آزبست که ماده ای سرطان زا و برای سلامتی انسان مضر می باشد استفاده نمی شود.
  2. با توجه به آزمایشات انجام شده بر روی ورق آندولین وآندوویلا کلیه بازها و اسیدها بر روی این ورق بی تاثیر هستند، از همین رو میتوان در مناطقی که باران های اسیدی و یا در فضاهایی که بخارات اسیدی و یا قلیایی وجود دارند از آندولین و آندوویلا بدون نگرانی از پوسیدگی و خوردگی در طولانی مدت با اطمینان استفاده نمود.
  3. پوشش سقفی آندولین و آندوویلا در دامنه حرارتی بالا تغییر حالت و یا تغییر سایز نداده و در طولانی مدت دچار پوسیدگی نخواهند شد، به این علت که جنس آندولین وآندوویلا برخلاف پوشش های ورق فلزی از الیاف طبیعی سلولزی می باشد، دچار انقباض وانبساط نشده (بالای ۵۰ درجه سانتی گراد حداکثر ۰٫۰۱ میلیمتر انبساط) و با افزایش و کاهش درجه هوا در طول شبانه روز سروصدا ایجاد نمی کنند. مقاومت بالای سقف آندولین و سقف آندوویلا در برابر تغییر درجه حرارت در فصول مختلف این مزیت منحصر بفرد دیگر را به این دو نوع پوشش سقفی می دهد که در هر نوع شرایط آب و هوایی در سراسر ایران و جهان با اطمینان مورد استفاده قرار گیرد.
  4. از مزایای منحصر به فرد پوشش سقفی آندولین و پوشش سقفی آندوویلا عایق بودن در برابر صدای صوت می باشد، به ویژه در مناطقی که بارندگی زیاد است، به هیچ عنوان صدای باران را انتقال نمیدهد و به علت تعداد بالای میخ و یا پیچی که در هر مترمربع هنگام نصب ورق های آندولین وآندوویلا استفاده می گردد، هنگام وزش باد برخلاف ورق های سیمانی ایجاد سروصدا نمی کنند و آرامش را در محیط داخل به وجود می آورند.

اندوولین

ابعاد ورق آندوویلا

  • طول = ۱۰۶ سانتی متر
  • عرض = ۴۰ سانتی متر
  • ضخامت ورق = ۳ میلیمتر
  • وزن ورق = ۱٫۲۷ کیلوگرم
  • وزن هر متر مربع = ۴ کیلوگرم
  • تعداد ورق آندوویلا در هربسته = ۱۰ عدد
  • سطح خالص پوشش هر ورق = ۰٫۳۲ متر مربع
ورق فایبرگلاس حتما بخوانید : ورق فایبرگلاس چیست؟

ابعاد ورق آندولین  

  • عرض آندولین = ۹۵ سانتی متر
  • طول آندولین  = ۲۰۰سانتی متر
  • وزن هر ورق = ۶٫۵کیلوگرم
  • وزن هر مترمربع = ۳٫۴ کیلوگرم
  • ارتفاع شیار = ۴ سانتیمتر
  • تعداد شیار در هر ورق = ۱۰ عدد
  • سطح خالص پوشش توسط هر ورق = ۱٫۶۰مترمربع

اندولین و اندوویلا

قیمت ورق های آندولین و آندوویلا

قیمت آندولین و آندوویلا در مقایسه با سایر پوشش های شیروانی مقرون به صرفه می باشد. شما می توانید با کارشناسان مجموعه تماس گرفته و نسبت به آخرین قیمت های این محصول اطلاع پیدا کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید