پوشش سقف سوله

701
پوشش-سقف-سوله
پوشش سقف سوله که با استفاده از ساندویچ پنل سقفی و دیواری است، جزو پر طرفدار ترین و اصولی ترین نوع پوشش هاست. ساختار آن به این شکل است که بین دو ورق لایه ای فوم تزریق می کنند و اصطلاحا به آن پوشش ساندویچی گفته می شود.
پوشش های از این دست، استحکام خوبی در برابر زلزله و دیگر حوادث خارجی دارند به علاوه عایق بهتری برای صدا، رطوبت و حرارت به داخل سوله هستند.
در ضمن اجرای این نوع پوشش سقف برای سوله سریع تر از انواع دیگر انجام می شود و این سرعت موجب کمتر شدن زمان اجرا و در نتیجه هزینه می شود. از ساندویچ پانل در پوشش سقف سوله های ورزشی، سوله های صنعتی، آشیانه ی هواپیما ها و ده ها نوع سوله ی دیگر استفاده می شود.

انواع پوشش سقف سوله را می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  1. ساندویچ پانل سقفی و دیواری از نوع پلی یورتان
  2. ورق گالوانیزه رنگی و پشم شیشه و توری مرغی
  3. ورق گالوانیزه ساده و پشم شیشه و توری مرغی
  4. ورق آلومینیوم و توری مرغی و پشم شیشه
اجرای-سقف-شیروانی حتما بخوانید : اجرای سقف شیروانی

جالب است بدانیم!

در انواع پوشش سقف سوله، نوع دو و سه و چهار که ورق گالوانیزه رنگی و ساده و آلومینیومی با انواع عایق پشم شیشه، فوم، کارتن پلاس و پشم سنگ برای اجرای پوشش سقف استفاده می شود. توضیحات انواع پوشش سقف سوله در زیر آمده است:

ساندویچ پانل سقفی و دیواری از نوع پلی یورتان

ساندویچ پانل پلی یورتان یکی از همان سازه های پیش ساخته ای است، که به آن پانل پیش ساخته ی کمپوزیت هم می گویند. از یک هسته ی میانی سفت و سخت است. که بین دو ورق فلزی با خاصیت ضد خوردگی و زنگ زدگی مورد استفاده قرار میگیرد. و به آن هسته ی سفت و سخت این پانل فوم عایق پلی یورتان گفته می شود، ماده ی تشکیل دهنده این فوم از ترکیب دو مواد پلیمری پلی یول و ایزوسیانات است.

ساندویچ-پانل-سقف-و-دیوار

خواص این ترکیب بسیار قوی ضد حریق بودن آن می باشد. فوم پلی یورتان را به دو صورت می توان استفاده نمود نوع اول به صورت فوم پاششی است، که به طور مستقیم به سطح می چسبد چه سطح بیرونی چه سطح درونی که در این نوع هیچ گونه درز یا شکافی وجود نخواهد داشت، و همین امر موجب شده تا از نشت گرما و سرما به حداقل ممکن برسد.

و نوع دوم آن به صورت عایق ساندویچ پانلی می باشد که از اتلاف انرژی جلو گیری میکند، و عایق صوتی، حرارتی و مقاوم بودن در برابر عوامل مخرب است.

مزایای ساندویچ پانل پلی یورتان

  • ساندویچ پانل پلی اورتان وزن بسیار پایین داشته و سبک وزن هستند.
  • مایعات را به خود جذب نمیکنند و ضد آب هستند.
  • دوام و عمر بالایی دارند.
  • به دلیل مصرف پایین انرژی در فرآیند تولید آن هزینه تمام شده به شدت پایین می آید.
  • عدم خوردگی توسط حشرات و مقاوم در برابر آب و آتش
  • تنوع زیاد و مشتری پسند بودن ساندویچ پانل پلی یورتان
  • نصب و راه اندازی آسان

ساندویچ-پانل-پلی-یورتان

کاربرد ساندویچ پانل پلی یورتان

به دلیل ترکیبات شیمیایی امکان رشد و نمونه  باکتری ها و قارچ ها و میکروب ها به هیچ وجه وجود ندارد. همین خاصیت باعث شده است که در محیط های ایزوله و استرلیزه کاربرد مفید و زیادی داشته باشد. پلی یورتان از لحاظ نوع ساختار و ترکیبات شیمیایی به سه گروه b1 (نسوز) b2 (کندسوز) b3 (مشتعل شونده) تقسیم می شوند.

همچنین دانسیته یا چگالی استانداردساندویچ پانل پلی یورتان در تولید ساندویچ پانل پلی یورتان ۴۰ الی ۴۵ کیلوگرم بر متر مکعب است. کمتر شدن این وزن باعث افت کیفیت ساندویچ پانل شده و کارایی استاندارد و مطلوب نخواهد داشت.

ورق گالوانیزه رنگی/ساده و پشم شیشه و توری مرغی

این ورق ها معمولا از جنس آهن می باشند که با فلز روی پوشانده می شوند. به این صورت اگر در پوشش آن شکستگی هم ایجاد گردد از زنگ زدن مصون خواهد ماند. ماهیت آهن گالوانیزه در آهن گالوانیزه ما بین آهن و روی پیل الکترو شیمیایی به وجود می آید که در آن روی به جای آهن به عنوان آند و آهن به عنوان کاتد بکار رفته است.

تاپ تایل چیست؟ حتما بخوانید : تاپ تایل چیست؟

روی در آند اکسید می شود چون فلزی است که از آهن پایین تر است و پتانسیل احیای آن کمتر از آهن می باشد و پتانسیل اکسید زیادتری از آن دارد. در قوطی سازی که حلبی در حلبی است عمل معکوس است.

ورق-گالوانیزه-رنگی-و-ساده

رنگ آن از نوع کوره ای است که این پوشش علاه بر زیبایی خاص باعث می گردد ورق در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی مقاومت بسیار زیادی داشته باشد. ورق های رنگی در ضخامت ۴/۰ و ۷/۰ میلیمتر با تنوع افزون بر ۱۵ رنگ ارایه می شوند.

ورق های گالوانیزه رنگی مصارف متعددی در بخش های ساختمان، تولید لوازم خانگی، صنایع فلزی، لوله بخاری، کانال کولر کابینت آشپزخانه، شیروانی منازل، لوله های آب و هر جا که احتمال خوردگی آهن وجود دارد استفاده می گردد.

بدین گونه ترکیب توری مرغی و پشم شیشه با ورق گالوانیزه یا ورق رنگی/ساده می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای پوشش سقف مکان های مختلف باشد. زیرا هم عایق بسیار خوبی بوده و هم دوام سقف تا سالیان دراز تضمین می شود.

توری-مرغی-همراه-با-پشم-شیشه

مزایای ورق های گالوانیزه:       

  • هزینه پایین
  • استحکام و طول عمر بالا
  • دوام پوشش
  • محافظت کامل و جلوگیری از خوردگی
  • کنترل و بازرسی آسان

از این نوع پوشش ها (پوشش سوله با ورق, توری و پشم شیشه) در کارخانه‌ها، اسکلت، ساختمان، سردخانه، انبارها، مرغداری‌ها، آشیانه‌های هواپیما، تعمیرگاه‌ها، فروشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، کارگاهها، شرکت های تولیدی در شهرک های صنعتی که با قاب‌هایی با دهانه بزرگ نیاز است استفاده می‌شود.

ورق آلومینیوم و توری مرغی و پشم شیشه

ورق آلومینیومی همانطور که در بخش قبل ذکر شد، همانند ورق های گالوانیزه رنگی و ساده، با انواع عایق پشم شیشه، فوم، کارتن پلاس و پشم سنگ برای اجرای پوشش سقف استفاده می شوند.

بام شینگل حتما بخوانید : پوشش بام شینگل چیست؟

و کاربردی برای پوشش کانال های هوا، سقف سوله، عایق سالن ها و کارخانجات، پوشش مرغداری و دامداری و … که با توجه به آب و هوای منطقه دانسیته را می توان انتخاب کرد.

ورق-آلومینیومی-با-پشم-شیشه

اجرای پوشش سقف سوله با توجه به نوع کاربری سوله متفاوت می باشد:

پوشش سقف سوله های با کاربری سردخانه حتما باید با ساندویچ پانل سردخانه ای انجام شود.

 پوشش سقف سوله های بهداشتی و مواد غذایی با ساندویچ پنل و یا کارتن پلاست و عایق ورق استفاده می شود.

پوشش سقف سوله های مرغداری، کشتارگاه، دامداری و جاهایی که باید شستشو شود، با کارتن پلاست، پشم شیشه، ورق مقرون به صرفه می باشد.

پوشش سقف سالن های خشک و کارگاهی با توری مرغی و پشم شیشه همراه با ورق سینوسی گالوانیزه مناسب می باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید