تاپ تایل چیست؟

591
تاپ تایل چیست؟

تاپ تایل و یا تایل سنگریزه ای یکی از محصولات پر طرفدار در صنعت پوشش سقف شیبدار می باشد. در هسته اصلی این ورق از گالوالیوم استفاده می شود و روکش آن از آلومینیوم و زینک می باشد که با سنگریزه های طبیعی مزین شده است. البته همین ترکیبات باعث می شود که نسبت به سایر نمونه های مشابه گالوانیزه مقاوم‌تر و درخشان‌تر باشد و بسیاری از طراحان و سازندگان به این ویژگی توجه در هنگام ساخت توجه می کنند. تاپ تایل از سبکی بسیاری برخوردار است که بر خلاف سبکی توانسته بسیاری از استاندارد های بین المللی را کسب کند که این یک عامل بسیار خوب برای استفاده از آنها در ساخت ورق های شیروانی باشد.

سقف شیبدار

به سقفی که حداقل شیب آن ۱۵ درجه تا حداکثر ۷۰ درجه باشد، سقف شیبدار گفته می شود. به طور معمول در اقلیم ‌های سرد و پر بارش برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل ساختمان از سقف‌ شیبدار استفاده می کنند. در این نوع سقف‌ها، سازه‌ی سقف را توسط آهن کشی و گاه فلزات دیگر اجرا می کنند.

سقف شیبدار تاپ تایل 

روی سقف شیبدار پوششی را ایجاد می کنند که به آن پوشش سقف شیبدار گفته می شود. این پوشش می‌تواند از جنس تایل ‌های آردواز، سفال، چوب ‌یا از مصالح رایج دیگر باشند. ضوابط طراحی سقف شیبدار( شیب استاندارد سقف شیبدار) در ضوابط و مقررات و آئین نامه های ساختمانی آمده است که حداکثر ارتفاع راس سقف شیب دار در نما ۲ متر و حداقل زاویه آن ۱۰ درجه می‌باشد .

گالوالیوم چیست؟

گالوالیوم ورقی از جنس فولاد کربنی با پوششی از آلیاژ روی (zn) و آلومینیوم که به طور پیوسته پوشش می شود، می باشد. این پوشش شامل ترکیبات ۵۵ ./. فلز آلومینیوم و ۴۳٫۵٫/. فلز روی (zn) می باشد. هم چنین در ترکیب آلیاژ گالوالیوم مقدار ۱٫۵٫/. عنصر سیلیکون نیز وجود دارد که حضور سیلیکون تاثیری در افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی ندارد، بلکه مزیت سیلیکون در افزایش قدرت چسبندگی پوشش گالوالیوم به سطح فولاد می باشد به طوری که قابلیت تغییر فرم(خمکاری) و کشش را افزایش می دهد و چسبندگی پوشش را به خوبی حفظ میکند.

با حضور دو عنصر مقاوم به خوردگی (AL-ZN) در آلیاژ گالوالیوم این پوشش به عنوان برترین و با کیفیت ترین پوشش مقاوم به خوردگی برای ورق های فولادی شناخته شده است. کیفیت این محصول باعث شده که این محصول برتری ویژه ای نسبت به سایر ورق ها مانند گالوانیزه و … پیدا کند.

مزایای تاپ تایل

از مزایای تاپ تایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای هر نوع شرایط آب و هوایی مناسب می باشد.
  • برای هر نوع سقف های شیروانی مناسب می باشد.
  • حمل و نقل آسان بدون ضایعات
  • دارنده استاندارد‌ های بین المللی
  • برتری نسبت به موارد مشابه به خاطر آلیاژ و سنگریزه
  • استحکام و ماندگاری طولانی به خاطر آلیاژ گالوالیوم به کار رفته در لایه میانی آن
  • انجام تست ‌های مختلف بین المللی روی آن
  • سبک و مستحکم نسبت به نمونه های سفالی و به وزن ۶ تا ۷ کیلوگرم
  • استحکام فوق‌ العاده
  •  لایه مجهز
  • مقاوم نسبت به بلایای طبیعی
  • مقاوم نسبت به آتش‌ سوزی

تاپ-تایل-چیست

  • قابلیت همپوشانی افقی و عمودی
  • در هنگام نصب و اجرا از سرعت بالایی برخوردار است.
  • اغلب به علت استفاده از سنگریزه های طبیعی به مرور زمان در برابر نور خورشید باعث تغییر رنگ نمی شود.
  • عایق صوتی، حرارتی و برودتی
  • مقاومت بالایی در برابر گرما و سرما دارد.
  • مقاومت در برابر خوردگی و شوره را دارد.
  • مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و رطوبت را دارد.
  • پایداری و ماندگاری رنگ به دلیل چسبندگی شدید فلز روی و لایه رنگ
  • لایه های تشکیل دهنده  تایل سنگ ریزه
  • عدم ریزش سنگریزه ها

تایل سقفی چیست؟

امروزه با توجه به اینکه به زیبایی دکور های خانه اهمیت زیادی داده می شود، مشاهده می کنیم که اغلب متریال های گوناگونی را برای ساخت و ساز بناها توسط شرکت های مختلف ارائه شود. در بین این ها تایل های سقفی که نوعی سقف کاذب به شمار می روند بسیار پر کاربرد می باشد و در انواع مختلفی با جنس های متفاوت تولید و عرضه می گردند.

این سقف ها معمولا در ابعاد ۶۰ در ۶۰ وجود دارند که نقش بسیار مهمی در زیبایی ظاهری سقف ها ایجاد می کنند استفاده از این سازه ها معمولاً در مکان هایی که لوله های تاسیسات از زیر سقف عبور کرده و باعث ایجاد نمای نامطلوب می شود، مناسب می باشد که استفاده از این متریال می‌تواند با پوشش دهی مناسب، فضای زیبایی به وجود آورد. با این وجود می‌توان گفت سقف های تایلی گزینه بسیار مناسبی برای پوشاندن لوله های تاسیساتی می باشد.

از دیگر مواردی که در مورد تایل های سقفی وجود دارد این است که استفاده از آن موجب می شود ساختمان ها مجهز به عایق حرارتی و صوتی شوند. استفاده از این سقف ها مقرون به صرفه می باشد و تنوع زیادی در برابر جنس و رنگ را دارد. تایل های سقفی به هنگام استفاده از آنها به عنوان سقف کاذب امکان تعبیه نور مخفی را در خود دارند. و همینطور به دلیل سرعت بالای نصبی که دارند می توان به راحتی از آنها استفاده کرد.

قیمت تاپ تایل

برای اطلاع از آخرین قیمت تاپ تایل می توانید به فروشگاه های اینترنتی مراجعه نمایید و همینطور برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با هزینه نصب تاپ تایل و هزینه اجرای تاپ تایل و یا هزینه زیر سازی تاپ تایل با کارشناسان فروش مربوطه تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم ارائه گردد. خرید تاپ تایل را از نمایندگان معتبر انجام دهید تا ضمن مقایسه و انتخاب از بین گزینه های مورد نظر ضمانت نامه متبری دریافت نمایید.

تاپ-تایل

نحوه محاسبه متراژ و قیمت اجرای سقف شیروانی

نحوه محاسبه هزینه سقف های شیبدار و شیروانی و آردواز به صورت متر مربع می باشد که سطح انجام شده کار که طول در عرض سطح نما و لمبه یا دامپا و پوشش سقف ضرب شده و با هم جمع می شود. مثلاً اجرای سقفی با زیر بنایی ۸ متر در ۸ متر با توجه به دامنه ای که معمولا برای سقف های شیبدار در نظر می گیریم و معمولا ۱ متر می باشد، به صورت ۱۰ متر در ۱۰ متر بوده و با شیب معمولی ۲۵ درصد اگر محاسبه شود، حدود ۲۰ % به ضرب ۱۰ در ۱۰ اضافه می شود.

یعنی ۱۰*۱۰*۲۰%= ۱۲۰ متر مربع

پس پوشش سقف شیروانی به متراژ ۱۲۰ متر مربع می رسد، سپس نمای دور کار مورد نظر که به صورت پیشانی با ارتفاع عموماً ۳۰ سانتیمتر تا ۵۰ سانتیمتر در محیط کار که ۱۰*۴ است ضرب می شود. در این مثال اگر از نمای ۳۰ سانتی متری استفاده کنیم، نحوه محاسبه متراژ نما به صورت ۱۰*۴*۰٫۳ خواهد بود که مجموع آن ۱۲ متر مربع می شود و در انتها دامپای زیر دامنه را محاسبه می کنیم که حاصلی از محیط دور سقف و عرض دامپا می باشد.

در مثال فوق اگر از دامپای ۱ متری استفاده کنیم، مجموعاً ۳۶ متر مربع متراژ دامپا یا لمبه زیر دامنه خواهد بود، در این مثال متراژ کار تمام شده با زیر بنای ۸*۸ به عدد ۱۶۸ متر مربع خواهد رسید که اگر به طور مثال هزینه قرار داد برای هر متر مربع ۸۰۰۰۰ ذکر شده باشد، عدد ۸۰۰۰۰ در ۶۸ ضرب خواهد شد و هزینه نهایی تمام شده کار به دست می آید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید