رویکرد کمیسیون معماری؛ بازیابی جایگاه معمار و معماری در صنعت ساختمان

177

رویکرد کمیسیون معماری؛ بازیابی جایگاه معمار و معماری در صنعت ساختمان

به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

رئیس کمیسیون تخصصی معماری گفت: سال هاست که به دلیل نبود سیستم مدیریتی و نظارتی کارآمد، مهندسان معمار مجال نقش آفرینی مؤثر در شکل گیری شهر و معماری را نیافته اند.
الهام اسماعیلی در گفتگو با روابط عمومی سازمان، یکی از مشکلات حوزه شهر و معماری در یزد را دو نقشه ای بودن اغلب ساخت و سازها دانست و افزود: این روند ساخت و ساز که متأسفانه تا همین چندی قبل بین مسئولان، مردم و مهندسان پذیرفته شده بود، کنترل و نظارت بر اجرای قوانین شهری و مقررات ملی ساختمان را با مشکل مواجه کرده است.
وی ادامه داد: گام مهم و اساسی هیأت مدیره دوره هشتم و ریاست سازمان فراهم آوردن زیرساخت های لازم جهت اصلاح روند ساخت و ساز است تا اجرای قوانین و مقررات را تضمین و قابل کنترل نماید.
اسماعیلی خاطر نشان کرد: کمیسیون معماری نیز در هماهنگی با این گام بزرگ قصد دارد ملزومات بازیابی جایگاه واقعی معمار و معماری در صنعت ساختمان را شناسایی و راهکارهای آن را به هیأت مدیره پیشنهاد دهد.
وی که به تازگی مسئولیت ریاست این کمیسیون را به عهده گرفته است ضمن تقدیر از زحمات آقای مهدی صادق احمدی ؛ رئیس پیشین کمیسیون تخصصی معماری گفت: کمیسیون فعلی کار خود را از اردیبهشت سال جاری آغاز و تا کنون ۱۶ جلسه برگزار نموده است.
وی ادامه داد: این کمیسیون علاوه بر اقدام های جاری و کوتاه مدت به برنامه ریزی و هدف گذاری های میان مدت و بلند مدت پرداخته است.
اسماعیلی از ابتدای دی ماه سال جاری به عنوان رئیس این کمیسیون در حال فعالیت است و در خصوص برنامه های کاری کمیسیون در سه ماهه پایانی سال ۹۸ می گوید: در فصل پیش رو قصد داریم به بررسی کیفی نقشه های معماری و گزارش های نظارتی مهندسان معمار پرداخته و ضمن آسیب شناسی خدمات مهندسی در این حوزه , دوره های آموزشی و مهارتی متناسب را تعریف نماییم.
وی به برنامه های بلند مدت کمیسیون اشاره کرد و گفت: از جمله این برنامه ها تدوین ۷ پروپوزال پژوهشی و طرح اجرایی است که امید می رود نتایج آن در ارتقاء جایگاه فنی و اجتماعی مهندسان معمار استان مؤثر واقع شود.
اسماعیلی در انتها با بیان ضرورت مشارکت های حرفه ای افزود: سعی داریم در این دوره از فعالیت کمیسیون تخصصی ، تعامل بیشتری با مهندسان معمار عضو سازمان نظام مهندسی داشته باشیم و از نقطه نظرات و همفکری اهل حرفه بهره مند شویم.

منبع : نظام مهندسی ساختمان استان یزد

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید