نخستین کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی به کار خود پایان داد

102

به نقل از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی /

نخستین کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی عصر امروز با قرائت بیانی پایانی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به کار خود پایان داد.

نخستین کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی عصر امروز با قرائت بیانی پایانی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به کار خود پایان داد.
فرهنگ فرحبد دبیر علمی نخستین کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی در آیین اختتامیه با ابراز خرسندی از برگزاری این کنفرانس گفت: یک معضل بسیار مهم که پس از زلزله کرمانشاه به وضوح عیان شد این بود که بسیاری از بیمارستانه های ما در منطقه به دلایل مختلف نتوانستند شرایط استفاده بی وقفه بعد از وقوع بحران را فراهم نمایند. 
وی ادامه داد: با توجه به مشکلات و معضلات اشاره شده، پروژه بهتاب با همکاری دفتر اسکان بشر ملل متحد، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و وزارت بهداشت تعریف شد تا بتواند شرایط بیمارستان ها را بر اساس عملکردی که از آنها انتظار می رود ارتقا ببخشد.
دبیر علمی کنفرانس افزود: ارتقای عملکردی بیمارستان ها و مسائل مربوط به ساختار، تحلیل خطر، ساختگاه، تدوین دستورالعمل ها و آیین نامه ها در حوزه اجزای سازه ای و غیر سازه ای و …. از جمله مواردی بود که در این طرح برای ما در پروژه بهتاب اهمیت بود.
فرحبد با اشاره به برگزاری پنل های تخصصی در نخستین کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی ادامه داد: امیدوارم مباحث تخصصی طرح شده در کنفرانس و محورهای علمی ارائه شده در پنل ها برای متخصصین و دانشگاهیان حاضر در کنفرانس مفید بوده باشد. این کنفرانس می تواند سرآغازی برای شروع مقاوم سازی بیمارستان ها، آغازی برای تدوین آیین نامه ها و ضوابط لازم و حرکت به سمت ساخت بیمارستان های با استاندارد باشد.
غلامی معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی نیز در اختتامیه کنفرانس با اشاره به تلاش های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص همفکری با متخصصین، محققین و دانشگاهیان و همچنین ترویج آموزش های تخصصی و برگزاری دوره های آموزشی، کیفیت مباحث طرح شده در پنل ها را مثبت ارزیابی کرد.
وی از کلیه دست اندرکاران برگزاری موفق نخستین کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی قدردانی نمود.
در بخش دیگری از آیین اختتامیه نخستین کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی، شجیعی از انجمن شرکت های بیمارستان ساز ایران با مفید برشمردن برگزاری این کنفرانس، درخواست های این انجمن را ارائه کرد.
بهبود فرآیند برگزاری مناقصه و نحوه انتخاب مشاوران و پیمانکاران واجد شرایط، تعیین برآورد واقعی و هزینه های عملیات اجرایی واقعی بیمارستان ها برای تعیین حق الزحمه مشاوران در زمان مناقصه، تهیه فهرست بهای خاص بیمارستان ها، تکمیل آیین نامه ها و استانداردهای طراحی بیمارستان ها و برنامه ریزی در جهت پیش بینی بودجه وافعی و تامین به موقع هزین ها در ساخت بیمارستان ها محورهایی بود که از سوی شجیعی مطرح شد.
مهمت امین آگدوگان سرپرست دفتر تهران برنامه اسکان بشر سازمان ملل نیز در بخشی دیگر با اشاره به چالش های و مشکلات در مسیر اجرای پروژه بهتاب، گفت: خوشبختانه این چالش  ها با همکاری نهادها و سازمان های مختلف بویژه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به خوبی حل شد و ما را به نتیجه دلخواه و موفقیت رساند. خوشحالیم که امروز در کنار مرکز تحقیقات و وزارت بهداشت توانستیم این کار را انجام دهیم.
آکدوگان در پایان تاکید کرد: برگزاری این کنفرانس ها بسیار عالی است ولی معتقدم برای حرکت بهتر و دستیابی به نتایج عالی تر باید یک پلتفرم با حضور مشاوران، مهندسان و کلیه دست اندرکاران برای تاب آور کردن بیمارستان ها داشته باشیم.
در ادامه، بیانیه پایانی نخستین کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی از سوی فردانش عضو هیات علمی دانشگاه و از دست اندرکاران برگزاری کنفرانس قرائت شد.
همچنین در آیین اختتامیه نخستین کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی از اسپانسرها و حامیان این کنفرانس با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد. در این بخش شرکت های لیکا، مهندسان مشاور پی خاک بوم، ایران توحید، نیکا نقش ایرانیان، افق فردای پاسارگاد و پاسارگاد پیمان پی ساز مورد تقدیر قرار گرفتند.

منبع : مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید