قوی تر شدن دفاتر مهندسی در گرو انسجام آنها است

92

قوی تر شدن دفاتر مهندسی در گرو انسجام آنها است

رئیس سازمان به منظور بررسی مسائل ومشکلات دفاتر مهندسی ، چهارشنبه ۲۷ شهریور ماه از یکی از دفاتر شهر یزد بازدید نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، در این بازدید که علی اصغر زحمتکش؛ نایب رئیس دوم، محمدرضاشاه حسینی؛ عضو هیئت مدیره و رئیس کمیسیون خدمات مهندسی وعباس معتمدراد؛ مدیر فنی ومشارکت های حرفه ای، رئیس سازمان را همراهی می نمودند درخصوص مواردی همچون نحوه توزیع کار بین دفاتر مهندسی، دونقشه ای بودن پرونده ها، چگونگی ارتقاء کیفیت نقشه ها و دیگر موارد بحث وتبادل نظر صورت گرفت.
رئیس سازمان دراین بازدید با اعلام این موضوع که دفاتر مهندسی نقش بسیار مهمی در فرایند ارائه خدمات مهندسی دارند گفت: دفاتر حلقه واسط سازمان نظام مهندسی و مالکین هستند و از جایگاه ویژه ای نزد سازمان برخوردارند.
وی افزود: برای اینکه بتوانیم نقشه های با کیفیت بهتری ارائه دهیم باید نسبت به توانمند سازی اعضای خود اقدام کنیم که در این راستا آموزش های حرفه ای از سوی سازمان برنامه ریزی شده است.
سالاری با ابراز تأسف از اینکه تهیه طرح های پروژه های بزرگ در خارج از استان انجام می شود، اضافه کرد: عدم انسجام و هماهنگی مهندسین در قالب دفاتر باعث شده که نتوانیم اعتماد سرمایه گذاران را نسبت به توان فنی ومهندسی استان جلب کنیم.
وی ادامه داد: متأسفانه دفاتر ما کمتر سعی در معرفی خود نموده اند که با ایجاد قابلیت در سایت سازمان، امکان درج رزومه دفاتر مهندسی فراهم گردیده است که انتظار داریم کلیه دفاتر از این امکان استفاده کنند.
رئیس سازمان در پایان بااشاره به این موضوع که براساس قانون مالک حق انتخاب طراح خود را دارد خاطرنشان کرد: دفاتر باید سعی کنند در مرحله اول با انسجام و هماهنگی در جهت قوی تر شدن خود گام بردارند و در مرحله بعد با تبلیغات مناسب خود را به مخاطبین بشناسانند که در این راه سازمان  آنها را حمایت می کند.

منبع : نظام مهندسی ساختمان استان یزد

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید