به دنبال ایجاد زیرساخت های مناسب برای ساخت ساختمان های ایمن در یزد هستیم

133

به دنبال ایجاد زیرساخت های مناسب برای ساخت ساختمان های ایمن در یزد هستیم

به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه در سال های گذشته به دلایل مختلف مردم تمایلی برای دریافت پروانه ساختمانی نداشته اند افزود: در حال آماده سازی زیرساخت لازم برای اعتمادسازی و فرهنگ سازی ساخت ساختمان های ایمن از طریق دریافت پروانه ساختمان هستیم.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، مهدی سالاری در نخستین جلسه کمیسیون عمران نظام مهندسی ساختمان که در محل این سازمان برگزار می شد، با اشاره به لزوم توجه ویژه به مردم در حوزه ساخت و ساز گفت: در همین راستا کمیسیون حقوق شهروندی را راه اندازی کردیم چرا که قوانین و مقررات ما، بر روی زندگی مردم تأثیر مستقیم دارد، از اینرو باید با دقت و وسواس خاص عمل کنیم.
رئیس سازمان افزود: اگر مردم از عملکرد ما راضی باشند به ما اعتماد می کنند و حاضر به سپردن ساخت و سازهای خود به ما می شوند و در غیر این صورت از راه‌های غیرقانونی وارد می‌شوند.
سالاری همچنین به تشکیل ۵ کمیته تخصصی برای کاهش تخلفات ساخت و ساز به پیشنهاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد اشاره کرد و افزود: با توجه به دستور مهندس محسن صادقیان، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نیز افرادی را برای عضویتدر این کمیته ها پیشنهاد خواهد کرد.
وی با اشاره به فضای خوب ایجاد شده مابین سازمان نظام مهندسی، شهرداری ها و اداره کل راه و شهرسازی گفت: با توجه به فضای تعاملی که به وجود آمده و تصمیمات خوبی که مابین این سازمان ها و ادارات گرفته شده است، اعضای کمیسیون های تخصصی باید استفاده لازم را از این فضا ببرند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با اشاره به این که به منظور جلب اعتماد مهندسان، شفاف سازی را در دستور کار خود قرار داده ایم، گفت: بر این اساس هر ۴ ماه یکبار جزئیات عملکرد اعضای سازمان و کارکرد آنها را منتشر می کنیم تا مهندسان با اعتماد بیشتری به ما کار خود را ادامه دهند.
سالاری با بیان اینکه باید مهندسان عمران توانایی های خود را در قالب شرکت در دوره های آموزشی افزایش دهند افزود: بازار ساختمان یک بازار رقابتی است یعنی همان گونه که بازار جذابی است متقاضی هم برای کار در این بازار فراوان است، دراین شرایط مردم آنهایی که باسواد‌تر، دارای تحلیل درست‌تر و تفکر سیستمی و منظم باشند، را به خوبی و نیکی شناخته و به انها مراجعه می کنند..
در ادامه ، اعضای کمیسیون عمران نظرات و راهکارهای خود را برای بهبود عملکرد سازمان و همچنین کمیسیون عمران مطرح کردند.
در پایان نیز احکام اعضای منتخب اعطاء گردید و با انتخاب اعضاء، رضا مرشد به عنوان رئیس ، سیدایثار جلالیان نایب رئیس و سید محمدمهدی نبوی دبیر کمیسیون انتخاب گردیدند.

منبع : نظام مهندسی ساختمان استان یزد

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید