بازسازی و تعمیرخانه با هزینه کم

249
تعمیر خانه

چگونه با هزینه کم به بازسازی و تعمیر خانه بپردازیم

به یاد داشته باشید که همیشه خرید یک خانه نو و جدید میسر نخواهد شد و بر همین اساس افراد به بازسازی خانه  و یا نوسازی خانه خود روی می اورند. بر اساس نظریه های متخصصین و روانشناسان؛ خانه ها و محل زندگی تاثیر بسیار زیادی در ابعاد سبک زندگی اهالی ان خانه دارد. یک خانه یا اپارتمان بعد از سالها استفاده نیاز به بازسازی دارد.

آشپزخانه را فراموش نکنید
از آنجایی که آشپزخانه از اصلی ترین فضا های داخل خانه میباشد و رفت و آمد در آن نسبت به جاهای دیگر زیادتر است و تقریبا تمام افراد خانواده مقداری از زمان خود را در آن سپری می کنند، از این رو زیبایی اشپزخانه ز اهمیت زیادی بر خوردار میباشد و باید طوری باشد که برای افراد تازگی کند.

• تغییر درب و نمای جلوی کابینت ها می تواند تغییر زیاد و چشم گیری در فضای آشپزخانه ایجاد کند زیرا بیشترین سهم فضای آشپزخانه به کابینت ها اختصاص دارد.

برای بازسازی خانه  لازم نیست هزینه بسیاری خرج شود و به تعویض کلی کابینت ها بپردازید بلکه می توانید از ورقه های روکش کابینت که در طرح ها و رنگ های متنوعی در بازار وجود دارد استفاده کنید و آن ها را به راحتی روی در کابینت ها به کار گیرید.

رنگ و طرح این روکش ها و یا اینکه تمام درها یک شکل باشند یا به صورت یکی در میان کاملا بستگی به سلیقه و نوع چیدمان جدید آشپزخانه شما خواهد داشت.

همچنین اگر کابینت های فعلی شما از جنس چوب است می توانید با یک رنگ آمیزی ساده و استفاده از جلا دهنده جلوه آن ها را تا حد زیادی تغییر دهید و زیبایی انها را به مقدار چشمگیری بالا ببرید.

• قدم بعدی تعویض نمای کانتر آشپزخانه میباشد که بسته به رنگ جدید کابینت ها و چیدمان آشپزخانه می توانید از جنس های متنوع در بازار برای کانتر جدید اشپزخانه خود استفاده کنید.

• نکته دیگری که می تواند فضای آشپزخانه شما را تغییر دهد، استفاده از کاشی های جدید برای کف و دیوار آشپزخانه میباشد.

• تعویض جای وسایل و همچنین خرید برخی وسایل برقی جدید و استفاده از آن ها به جای وسایل برقی قدیمی و فرسوده تاثیر زیادی در جلوه آشپزخانه خواهد داشت.

حمام و دستشویی
حمام و دستشویی نیز از دیگر فضاهای داخل خانه هستند که فضای آنها خیلی زود تکراری و کسل کننده خواهد شد.

تغییر فضای سرویس بهداشتی کارسختی نخواهد بود و بلعکس کار بسیار آسانی میباشد و براحتی می توان آن را تغییر داد.

برای مثال با نصب کاشی های نو برای کف و دیوار ها به کلی جلوه سرویس بهداشتی تغییر خواهد کرد. فراموش نکنید که برای سرویس بهداشتی نیز می توانید از کاشی هایی برای دیوار ها و کف استفاده کنید که قابلیت چسبیده شدن روی کاشی های قبلی را داشته باشند و این کار تا حدی از هزینه شما کم خواهد کرد.

علاوه بر نصب کاشی های جدید برای دیوار و کف می توانید وسایل سرویس بهداشتی خود را از قبیل توالت, توالت فرنگی, روشویی و شیرآلات و هم چنین آینه را نیز عوض کنید که در این صورت دکوراسیون سرویس بهداشتی شما کاملا تغییر محسوسی خواهد کرد.

یکی دیگر از فضاهای اصلی  که  تغییر در آن می تواند تاثیر بسیار زیادی در روحیه اهالی خانه و جلوه کلی خانه داشته باشد حیاط و ورودی خانه میباشد.

کمی بیشتر برای حیاط خانه خود زمان بگذارید.

اگر باغچه ای در خانه خود دارید با کمی سلیقه به خرج دادن میتوانید این فضا را به جایی تبدیل کنید که قبلا زیاد به چشم نمی امد.کمی چمن کاری کنید. گلهایی زیبا بکارید.خواهید دید که با انجام همین تغییرات جرئی به چه میزان خانه شما تغییر خواهد کرد و در بدو ورود به خانه احساس تازگی و طراوت خواهید نمود.

ورودی خانه خود را نیز با قرار دادن گل و گیاهان سبز و شاداب نو و جدید کنید.

با انجام این تغییرات ساده و می توانید با صرف هزینه ای ناچیز در خانه ای که سال ها در آن زندگی کرده اید ایجاد تحول کنید و آن را از تکراری بودن نجات دهید و روزهای اینده را با نشاط تر اغاز کنید

البته فراموش نکنید که در این مطلب حداقل های نوسازی و بازسازی خانه بیان شد و تنها در حدی بود که تحول را ببینید و نوسازی و بازسازی خانه می تواند بسیار مفصل تر و کامل تر از آنچه که متذکر شدیم باشد.

در اکثر اوقات شما میتوانید از وسایل کهنه استفاده مجدد بکنید. شما میتوانید با کمی نوسازی و رنگ کردن بسیاری از وسایل کهنه و غیر قابل استفاده ؛ انها را نو کنید. همین کار میتواند فضای داخلی خانه شما را تغییر دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید