آینده روشن ساخت و سازهای استان با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری ها

65

آینده روشن ساخت و سازهای استان با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری ها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به آینده روشن ساخت و سازهای استان با توجه به تعامل و همدلی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با شهرداری ها و همراهی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در این رابطه اشاره کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان، «مهدی سالاری» در جمع مدیران دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در شهرستان های استان به برگزاری نشست تحلیلی بررسی ساخت و سازها در استان به میزبانی نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و گفت: دستاوردهای مهم این نشست به زودی از سوی دفتر معاونت عمرانی استانداری یزد به شهرداری ها ابلاغ می شود.
وی ادامه داد: با توجه به فضای تعاملی که ایجاد شده و تصمیمات خوبی که گرفته شده است، مدیران نظام مهندسی ساختمان در شهرستان ها باید استفاده لازم را از این فضا ببرند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از موارد مطرح شده در این نشست تخصصی را برون سپاری واحد اجراییات شهرداری ها به دنبال اجرای موفق این طرح در منطقه ۴ شهرداری یزد نام برد و افزود: شهرداری منطقه ۳ شهرداری یزد نیز به دنبال انتخاب پیمانکار برای اجرای این طرح است.
وی بیان کرد: شهرداری های سایر شهرهای استان نیز این موضوع را در دستور کار قرار داده اند به این ترتیب یا بخش اجراییات را برون سپاری می کنند یا نسبت به تقویت آن اقدام خواهند کردو این موارد باید تا پایان سال اجرایی شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد همچنین به یکی دیگر از موارد مطرح شده در نشست تحلیلی ساخت و ساز در استان یزد اشاره کرد و افزود: در این جلسه عنوان شد شهرداری ها می توانند برای زمین های مشاع و قولنامه ای پروانه صادر کنند.
وی افزود: شورای شهر یزد این مصوبه را به شهرداری ابلاغ کرده است و این موضوع باید در شورای شهر همه شهرهای استان دنبال و پیگیری شود.
سالاری با بیان اینکه شهرداری یزد برای املاکی که قبل از سال ۹۸ زیر حد نصاب تفکیک شده است، پروانه صادر می کند، گفت: اما از این پس برای رعایت نشدن حد نصاب، سند صادر نخواهد شد. این موضوع نیز باید در شهرستان ها از طریق شورای شهر و شهرداری پیگیری شود.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان یزد در ادامه به نقش کمیسیون ماده ۱۰۰ در کاهش تخلفات ساخت و ساز اشاره کرد و افزود: قرار شد ازاین پس در صدور آرا در کمیسیون ماده ۱۰۰ از نظر کارشناسان نظام مهندسی ساختمان هم استفاده شود.
وی همچنین به تشکیل ۵ کمیته تخصصی برای کاهش تخلفات ساخت و ساز به پیشنهاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد اشاره کرد و افزود: با توجه به دستور مهندس محسن صادقیان، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نیز ترکیب های پیشنهادی برای این کمیته ها را پیشنهاد خواهد کرد ونمایندگی های شهرستان ها هم می توانند پیشنهادهای خود را مطرح کنند.
سالاری از مدیران دفاترنمایندگی نظام مهندسی ساختمان در شهرستان ها خواست آمار صدور پروانه ساختمانی و پایان کار را از شهرداری ها دریافت کنند تا مشخص شود که چند درصد از این ساخت و سازها خدمات نظام مهندسی را دریافت می کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در ادامه این جلسه به بررسی عملکرد نمایندگان شهرستان ها در صدور شناسنامه های فنی ملکی ساختمان پرداخت.
مدیران دفاترنمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در شهرستان ها نیز در این نشست نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کرده و درباره مباحث فوق به بحث و بررسی پرداختند.

منبع : نظام مهندسی ساختمان استان یزد

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید