گروه مهندس پلاس

سایت تدوین مقررات ملی ساختمان

سایت تدوین مقررات ملی ساختمان

سایت تدوین مقررات ملی ساختمان

سایت تدوین مقررات ملی ساختمان یک وبسایت رسمی می باشد که کلیه مباحث 22 گانه مقررات ملی ساختمان و جدیدترین ویرایش آنها ، اخبار و اطلاعیه های مربوط به  آزمون ورود به حوزه مهندسین( معرفی منابع و تاریخ آزمون ،اعلام نتایج و …) کلیه نشریات و بخشنامه های جدید در آن درج می شود.

مطالب این سایت در چند بخش دسته بندی شده است که در زیر به طور مختصر به آنها اشاره خواهیم کرد:

این بخش شامل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمانها می باشد که در آن قوانین و شیوه نامه ها، مباحث مقررات ملی ساختمان، امکان تماس با دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و… وجود دارد

دفتر توسعه مهندسی ساختمان، این بخش شامل کلیه بخشنامه ها و دستورالعمل ها، پروانه اشتغال به کار اشخاص حقوقی و سایر موارد مرتبط دیگر ذکر شده است

در این بخش از سایت اطلاعاتی کامل از تاریخ برگزاری آزمون های ورود به حرفه مهندسین در کلیه رشته ها، منابع اصلی آزمون ها و اطلاعیه های مرتبط و ثبت نام در آزمون نظام مهندسی در این قسمت از سایت صورت می گیرد.

اهداف دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان

 در واقع دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان در بهمن ماه 1392 و در پی ابلاغ وزیر محترم راه و شهرسازی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تشکیل شده و آغاز به فعالیت نمود. بدین ترتیب کلیه امور مرتبط با تدوین مقررات ملی ساختمان از دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی منفک گردیده و به دفتر تدوین مقررات مستقر در مرکز تحقیقات واگذار گردید.

اهم وظایف و مسئولیت‌های دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان عبارت است از:

  1. تدوین، تصویب وتجدید نظر دائمی مقررات ملّی ساختمان، اصول و قواعد فنی که رعایت آنها در طراحی، محاسبه، اجرا، بهره برداری و نگهداری ساختمانها به منظور اطمینان از ایمنی، بهداشت، آسایش، بهره‌دهی مناسب و صرفه اقتصادی ضروری است با استفاده از خدمات مراکز تحقیقاتی و صاحبنظران ذیربط در زمینه‌های مختلف.
  2. بررسی و ارائه نظر درخصوص انجام تغییرات خاص در مقررات ملّی ساختمان متناسب با شرایط ویژه هر استان که توسط سازمانهای استان پیشنهاد شده و پس از تأیید شورای فنی استان به وزارت مسکن و شهرسازی ارائه میگردد و اقدام در جهت به تصویب رساندن مواردی که به تأیید مراکز تحقیقاتی و صاحب‌نظران رسیده است.
  3. تعیین حوزه شمول اصول و قواعد فنی لازم الرعایه در امر ساختمان و مشخص نمودن ترتیب کنترل اجرای آن از طریق تنظیم آئین‌نامه مربوط.
  4. سیاستگذاری برای ارتقاء کیفیت و کمیت تولید مصالح و اجزاء ساختمانی مورد نیاز بخش ساختمان و مسکن با تأکید به فن‌آوریهای نوین.
  5. راهبری و سفارش تدوین معیارهای فنی و استانداردهای لازم برای طراحی و اجرای ساختمانها در جهت بهبود کیفی و توسعه فناوریهای ساختمان و مسکن.
  6. راهبری طرحهای مطالعاتی و تحقیقاتی در رابطه با مقررات ملی ساختمان از طریق ارتباط با مراکزتحقیقاتی و علمی.
  7. تهیه فهرست های بازبینی(چک لیست های کنترل) که براساس آن کنترل های لازم در ساخت و سازها از طرف مهندسان ناظر باید به عمل آید.
  8. برنامه ریزی به منظور توسعه استفاده از فن آوریهای نوین در ساخت و سازهای مسکن و ساختمان و توسعه صنعتی سازی در امر ساختمان.

اطلاعات سایت تدوین مقررات ملی ساختمان

آدرس سایت : www.inbr.ir

زمینه فعالیت : کلیه رشته های مهندسی

خروج از نسخه موبایل