گروه مهندس پلاس

قوانین ساخت و ساز شهری : ضوابط اجرای عملیات ساختمانی

قوانین ساخت و ساز شهری

قوانین ساخت و ساز شهری

بخش دوم : ضوابط اجرای عملیات ساختمانی

شروع عملیات ساختمانی

مالک پس از دریافت پروانه ی ساختمانی و برگه های شروع عملیات ساختمانی و فرم قرارداد فیمابین مالک و مهندس ناظر و با امضای آنها ، میبایست در دفتر خدمات الکترونیک به ثبت رسانده و به ناحیه ی شهرداری مربوطه مراجعه کرده و در ناحیه پس از تشکیل پرونده و تکمیل و ارائه مدارک لازم مشخصات پروژه و وضعیت مجاورین را پس از تایید مهندس ناظر به ناحیه تحویل دهد .

همچنین مالک موظف است کلیه ی مدارک و نقشه ها ( اعم از معماری ، سازه ای ، سازه ی نگهبان و غیره ) و پروانه ی ساختمانی و گزارشات مرحله ای مهندس ناظر را در محل کارگاه در زونکن کارگاهی نگهداری کند تا در صورت مراجعه ی مامورین یا کارشناسان شهرداری به رویت ایشان برساند . مهندس ناظر موظف است در بازدیدهای دوره ای از ساختمان در حال احداث در صورت تغییر مرحله ی ساختمانی گزارش مرحله را به همراه تخلفات احتمالی صورت گرفته با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک ارائه و ثبت نماید .

مهندس ناظر می بایست نسبت به تنظیم گزارش مرحله ای اقدام کند . این مراحل در طول اجرای ساختمان شامل موارد ذیل میگردد :

ضوابطی که می بایست در زمان اجرای عملیات ساختمانی رعایت شود :

پیرو بخشنامه ی شماره ی 73013177/811 مورخ 31/06/1373 در رابطه با مسدود یا محدود کردن پیاده روها ، معابر و سایر فضاهای عمومی ، برای انبار کردن مصالح یا انجام عملیات ساختمانی به منظور ارتقای کیفیت ایمنی ساخت و سازها ، در راستاس اجرایی کردن مبحث 12 مقررات ملی ساختمان ، ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا ، دستورالعمل زیر جهت اجرا ابلاغ شده است . لازم است به هنگام صدور پروانه ی ساختمانی مراتب به متقاضیان پروانه ، مهندسان ناظر ، مجریان و سازندگان مسکن و ساختمان به نحو مقتضی اعلام گردیده باشد .

در هر مقاله بخشی از ضوابط ساخت و ساز شهری را قرار می دهیم پس با ما همراه باشید.

خروج از نسخه موبایل