تأمین زمین ۴۰۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی/ اختصاص ۵۳ هکتار به مسکن اقدام ملی/ واگذاری ۳۹ قطعه زمین به بنیاد مسکن

23

به نقل از وزارت راه و شهرسازی /

حسن صبوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح اقدام ملی تولید مسکن شامل هفت ریز‌طرح، یعنی واگذاری زمین به صورت اجاره، فروش اقساطی ۵ ساله زمین، تامین مسکن اقشار هدف از جمله ایثارگران و خانواده‌های دارای دو معلول، پرداخت تسهیلات بافت فرسوده، پرداخت تسهیلات صندوق یکم، واگذاری زمین با تغییر کاربری در قالب تفاهم‌نامه‌های وزارت راه و شهرسازی با سایر دستگاه‌ها و تکمیل واحدهای نیمه‌تمام است.

وی افزود: مکان‌یابی چهار هزار واحد مسکونی در قالب ۵۳ هکتار زمین دولتی برای تخصیص به طرح اقدام ملی، عقد تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای طراحی، اخذ پروانه، آماده‌سازی و اجرای طرح، تشکیل کمیته فنی طرح‌های معماری و بررسی و تایید طرح‌های تهیه‌شده، تصویب تغییرات طرح‌ها درکمیسیون ماده ۵ استان و…از جمله آخرین اقدامات اجرایی در خصوص طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن استان قم است.

صبوری توضیح داد: در شهرک پردیسان قم، ۳۹ قطعه زمین برای تولید چهار هزار واحد مسکونی، در شهر جعفریه یک قطعه زمین برای تولید ۱۶۷ واحد، در شهر دستجرد یک قطعه زمین برای تولید ۲۹ واحد، در شهر قنوات یک قطعه زمین برای تولید ۱۳۵ واحد و در شهر کهک یک قطعه زمین برای احداث و تولید ۶۹ واحد مسکونی اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خاطرنشان کرد: برای تأمین ۱۳ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن، الحاق ۱۳۳ هکتار از اراضی آیت‌الله بروجردی(ره) ضروری است.

صبوری با اشاره به انجام مرحله اول ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان قم، در خصوص زمان آغاز مرحله دوم ثبت‌نام این طرح توضیح داد: زمان دقیق ثبت‌نام مرحله دوم از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود ولی با این حال گمانه‌زنی‌ها و اعلام آمادگی برای انجام این ثبت‌نام در بهمن‌ماه انجام شده است.

وی افزود: در این مرحله پالایش اولیه انجام می‌شود و براساس آن تعدادی از ثبت‌نام‌شدگان فاقد شرایط، حذف خواهند شد و افرادی که در مرحله اول ثبت‌نام نکرده اند، فرصت ثبت‌نام را خواهند داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان کرد: به‌محض اعلام زمان ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی از سوی وزارت راه و شهرسازی، این امر توسط روابط‌عمومی این دستگاه و رسانه‌های جمعی به سمع و نظر شهروندان خواهد رسید.

منبع : معاومت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید