احداث کریدور انتقال انرژی از «نگین مکران» در آینده/ نوسازی ۱۰۰۰ متر مربع از سکونتگاه‌های غیررسمی چابهار/ قرارداد احداث راه‌آهن زاهدان-بیرجند تا پایان امسال نهایی می‌شود

34

به نقل از وزارت راه و شهرسازی /

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عملیات اجرایی تاسیس شهر جدید تیس در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی فاز اول شهر جدید تیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اولین شهر جدیدی است که با رویکرد کاملا متفاوت طراحی شده است و در نظر داریم با جذب سرمایه گذاران این منطقه  شاهد برداشته شدن  گامی در راستای اشتغال جوانان، توسعه استان سیستان و بلوچستان و روشن شدن موتور محرک دیگری را در سواحل مکران به ویژه در شهرستان کنارک و چابهار باشیم.

نوسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی چابهار به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع

وی در ادامه به موضوع حاشیه نشینی در چابهار اشاره کرد و گفت: اراضی در مساحتی حدود ۱۰۰۰ هکتار برای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشینی در نظر گرفته شده و خانوار‌های ساکن در این نقاط توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شناسایی و ثبت نام  شده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با نوسازی سگونتگاهی در چهار استان در نظر داریم برای سکونتگاه‌های ناپایدار زیرساخت و سرانه‌های مورد نظر را ایجاد کنیم و به زندگی مردم این مناطق کیفیت ببخشیم.

اسلامی در خصوص اقدامات انجام گرفته در پروژه راه‌آهن چابهار –زاهدان نیز گفت: پروژه احداث راه‌آهن چابهار-زاهدان یکی از پروژه‌های محوری و راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و با عنایت ویژه مقام معظم رهبری، اعتبار مورد نیاز دولت برای تکمیل این پروژه ریلی مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری، این پروژه که با ۳۰ درصد ظرفیت ممکن در دست اجرا بود به حد اکثر ظرفیت خواهد رسید و در بخش‌هایی که زیرسازی مسیر تمام شده است، عملیات روسازی را آغاز خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز در زاهدان کارخانه تولید تراورس با سرمایه گذاری قرارگاه خاتم‌الانبیا افتتاح شد و با استقرار پیمانکاران موجبات سرعت بخشیدن به  بخش‌های سخت باقیمانده این پروژه فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه‌های ساخت و توسعه راه‌های استان نیز گفت: در بخش جاده‌ای پروژه‌های رفع گلوگاه و احداث باند دوم در جاده‌‌هایی که از ترافیک بالایی برخوردار هستند در اولویت قرار دارند.

عمده تصادفات در کشور متاثر از عدم دقت به جلو و عدم رعایت مقررات

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تصادفات در کشور عمدتا متاثر از ازدحام نیست، بلکه متاثر از عدم دقت به جلو و عدم رعایت مقررات است.

اسلامی یادآور شد: طرح احداث کریدور شمال به جنوب در شرق کشور از تربت حیدریه و بیرجند به سمت نهبندان، خاش، ایرانشهر، نیکشهر و  چابهار نیز در دست اقدام قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه از احداث یک کریدور انتقال انرژی از «نگین مکران» توسط حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پیمانکار این پروژه مشخص شده و از هماهنگی بالایی با طرح جامع چابهار برخوردار است. همچنین طبق هماهنگی با استاندار سیستان و بلوچستان و مسئولان محلی، عملیات اجرایی به زودی آغاز خواهد شد.

منبع : معاومت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید