بنیاد مسکن پرداخت خسارت‌های زلزله آذربایجان شرقی را آغاز کرده است

24

به نقل از وزارت راه و شهرسازی /

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، ۲۲ آبان‌ماه در حاشیه بازدید از روستای زلزله‌زده «تیرشاب» از توابع شهرستان سراب در جمع خبرنگاران حاضر در منطقه گفت: نوسازی بافت روستایی در استان آذربایجان شرقی خوب انجام‌شده است و امیدوار هستیم که در ادامه برای نوسازی واحدهای مسکونی روستایی در همه مناطق زلزله‌خیز و به‌ویژه آذربایجان‌شرقی بتوانیم برنامه‌ها را کامل‌تر اجرا کنیم تا از زلزله مصون بمانیم.

وی افزود: همکاران ما در ادارت کل راهداری و راه و شهرسازی در اولین لحظات پس از زلزله پای‌کار بودند و با کمک و حضور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، امکانات خود را در منطقه حاضر کردند و امدادرسانی را انجام دادند.

اسلامی عنوان کرد: ماشین‌آلات راهداری هم‌اکنون در حال آواربرداری هستند و بنیاد مسکن نیز تعیین شناسنامه و تعیین وضعیت را انجام‌داده است و بازسازی ساختمان‌ها  را ان‌شاالله مطابق برنامه انجام خواهند داد.

وی گفت: خوشبختانه شاید برای اولین‌بار است که هیئت‌دولت پس از وقوع زلزله، برنامه بازسازی و کمک‌هایی که باید به مردم انجام دهد را مصوب کرده است و امروز نیز با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و حضور دکتر جهانگیری در مناطق زلزله‌زده ۵۰ درصد تخصیص داده شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بنیاد‌مسکن از امروز پرداخت‌هایی را به‌منظور جبران خسارت‌ واحدهای مسکونی آغاز کرده است، گفت: نکته حائز اهمیت و دغدغه بزرگ دولت این است که با توجه به اینکه در فصل سرد سال قرار داریم، تمهیدی اندیشیده شود تا مردم بیش از این آسیب نبینند و بتوانند سریع‌تر به خانه‌های بازسازی‌شده نقل مکان کنند و زندگی خود را از سر گیرند.

منبع : معاومت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید