لزوم ورود شهرداران در بحث رونق مسکن

21

به نقل از اخبار شهرداری ها /

استاندار کرمانشاه با اشاره به ممانعت برخی اعضای شوراها در بحث افزایش عوارض شهری، گفت: شوراها نباید برای افزایش محبوبیت خود نزد افکار عمومی مانع انجام این کار شوند، چرا که امور شهر و شهرداری با عوارض می‌چرخد.

به گزارش اخبار ساختمان، هوشنگ بازوند در دومین گردهمایی شهرداران استان که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، با قدردانی از تلاش تمام شهرداران استان در راستای کسب درآمد در شرایط اقتصادی فعلی، گفت: در حال حاضر بطور میانگین شهرداری‌های استان حدود ۵۰ درصد بودجه خود نسبت به برنامه شش ماهه را محقق کرده‌اند که در شرایط فعلی اقتصادی جای تقدیر دارد.

استاندار کرمانشاه دریافت عوارض را منبع مالی مهم شهرداری‌ها عنوان کرد و با اشاره به انتقاد بسیاری شهرداران از ممانعت شوراها در تصویب عوارض پیشنهادی شهرداری‌ها،‌ گفت: این نمی‌شود که شوراها برای اینکه از خودشان در نزد افکار عمومی و مردم قهرمان بسازند، اجازه افزایش عوارض را ندهند.

وی افزود: درآمد شهرداری‌ها با عوارض می چرخد و پیشبرد امور شهر و شهرداری وابسته به عوارض است و شوراها نباید مانع افزایش عوارض شوند، چرا که در اینصورت کار شهر لَنگ می‌ماند.

بازوند تصریح کرد: در بحث تعیین تعرفه عوارض باید کار کارشناسی صورت گیرد، اما اینکه شوراها در این زمینه مانع تراشی کننند قابل قبول نیست.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: شوراها قرار است به عنوان نماینده مردم مشارکت مردم را در امور شهر افزایش دهند، نه اینکه با مخالفت با افزایش عوارض معقول، مانع این مشارکت شوند.

شهرداران در بحث رونق صنعت مسکن و گردشگری ورود کنند

بازوند در ادامه با اشاره به اولین میزبانی استان از زوار عتبات عالیات در ایام اربعین امسال با توجه به بازگشایی مرز خسروی، گفت: خوشبختانه شهرداران شهرهای مسیر به خوبی از عهده این میزبانی برآمدند و توانستند حال و هوای شهرها را متناسب با ایام اربعین مهیا کنند و در همین راستا از شهرداران می‌خواهیم نقاط ضعف خود را شناسایی و برای سال آینده پرقدرت تر و آماده‌تر مهیای میزبانی از زوار شوند.

وی به میزبانی استان در رویداد گردشگری روستایی ۲۰۲۰ در سال آینده هم اشاره کرد وافزود: شهرداران باید شهرها را به عنوان پیشانی استان برای میزبانی از این رویداد آماده کنند و باید برای حوزه گردشگری شهری وقت بگذارند.

بازوند با تاکید بر لزوم راه‌اندازی کارگروه گردشگری در شهرهای استان، گفت: شهرداران باید بدانند برای داشتن شهری با قدرت اقتصادی بالا باید به سمت حوزه گردشگری حرکت کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین از شهرداران خواست تا بطور جدی در بحث رونق صنعت مسکن در شهرها ورود کنند و یادآور شود: رونق بازار مسکن به نفع درآمد شهر و شهرداری و شهروندان است و این مهم باید با لحاظ بسته‌های تشویقی در دستور کار قرار گیرد.

شهرداران شروع کننده مبارزه با فساد درون شهرداری‌ها باشند

وی همچنین از شهرداران خواست تا مبارزه با فساد در ساختار شهرداری‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهند و افزود: قبل از اینکه قوه قضاییه یا هر دستگاه نظارتی دیگر در بحث فساد شهرداری‌ها ورود کند، بهتر است خود شهرداران این کار را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به ابلاغ قانون مدیریت بحران، گفت: دستور العمل‌ها در این زمینه مشخص است و از شهرداران می خواهیم در این زمینه مشارکت مردم را محوریت کار قرار دهند.

وی افزود: قطعا بحث دفع آبهای سطحی با توجه به مشکلات مالی شهرداری‌های همواره برای آنها مشکل ساز بوده است، اما در بحث مقابله با سیل و حوادث طبیعی شهرداران باید هر اقدام پیشگیرانه را در اولویت کار خود قرار دهند.

استاندار کرمانشاه در ادامه خواستار کمک ویژه به شهرداری‌های تازه تاسیس شهرهای کوچک استان شد و افزود: این شهرداری‌ها برای اینکه روی روال عادی کار بیفتند، باید یک یا دو سال بصورت ویژه حمایت شوند.

وی افزود: همچنین شهرداری‌های شهرهای زلزله زده بویژه سرپل ذهاب که بسیاری تاسیسات و آسفالت خود را در رفت و آمد کامیون‌ها و ماشین آلات سنگین در شهر از دست دادند، باید بصورت ویژه حمایت شوند که در این زمینه پیگیر هستیم که یا قیر رایگان به آنها داده شود و یا مصوبه حمایتی را جداگانه از دولت برای آنها بگیریم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات متعدد شهرداران با دستگاه‌های اجرایی هم خواستار برگزاری جلسات گردهمایی شهرداران با حضور تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی شد.

بازوند تصریح کرد: می‌توان در هر گردهمایی از یک یا دو مدیر دستگاه اجرایی دعوت کرده و مشکلات شهرداری های استان را با آنها مطرح کرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسات در راستای پیشبرد امور شهرداری های استان، خواستار برگزاری فصلی این جلسات شد.

مدیران متخلف سازمان همیاری شهرداری‌ها در پرونده‌های محکوم شده این سازمان باید شناسایی شوند

استاندار کرمانشاه در ادامه گریزی هم به وضعیت سازمان همیاری شهرداری‌ها داشت و با اشاره به محکومیت این سازمان در برخی پرونده‌ها گفت: اگر سازمان همیاری در پرونده‌ای محکوم شده و ملزم به پرداخت خسارت است، در این زمینه باید مدیران متخلف این سازمان شناسایی و از طریق آنها جبران خسارت صورت گیرد.

وی تاکید کرد: این نمی‎شود که مدیری تخلف کند و خسارت آن از محل اموال شهرداری‌های استان پرداخت شود. باید مدیران متخلف سازمان همیاری شناسایی و با آنها برخورد شود.

استاندار کرمانشاه در پایان به ارتباط ضعیف شهرداری‌ها با رسانه ها و بویژه خبرگزاری‌ها اشاره و تاکید کرد: شهرداران باید گزارش عملکرد خود را به رسانه ‌ها اعلام کنند، چرا که رسانه ها موظف به اطلاع رسانی امور به مردم هستند.

وی افزود: شهرداران باید بدانند که رسانه‌ها غریبه نیستند و اگر هم نقدی از سر دلسوزی دارند به نفع آنهاست و باید پذیرای انتقادات وارده باشند.

ایسنا

منبع : اخبار شهرداری های کشور

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید