علت لغو کمیته‌های نمای شهرداری چیست؟

35

به نقل از اخبار شهرداری ها /

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با پیوستن به پویش سهم من در مهار کرونا گفت: برگزاری کمیته های نما در سطح مناطق ۲۲ گانه موجب کندی روند صدور پروانه و مراجعه حضوری شهروندان می شد که مصوب کردیم تا ۲ ماه این کمیته ها لغو شود.

به گزارش اخبار ساختمان، محمد سالاری با بیان اینکه زنجیره شیوع کرونا با حضور نیافتن در اماکن عمومی قطع می شود، توضیح داد: همه پرونده هایی که قرار است برایشان پروانه صادر شود باید در فرایند سیستمی صدور پروانه در کمیته های نما با حضور مجموعه ای از متخصصین، صاحبنظران و مدیران شهری بصورت جمعی مورد بررسی قرار بگیرد و این مساله امکان شیوع کرونا را افزایش می داد و همچنین موجب کندی فرایند صدور پروانه و حضور مردم در شهرداری های مناطق می شد لذا مصوب کردیم به مدت دو ماه ضرورتی به برگزاری کمیته های نما در سطح مناطق ۲۲ گانه نیست و مالکین باید تعهد بدهند که پس از پایان اردیبشت و خرداد ۹۹ نسبت به دریافت تاییدیه نما اقدام کنند.

وی ادامه داد: در حوزه فعالیتم به عنوان نماینده مردم شهر تهران جلسات بررسی و تصویب بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران را بصورت محدود و با رعایت موارد بهداشتی(استفاده از ماسک و دستکش) برگزار کردیم.

به گفته سالاری، در ابتدای شیوع این بیماری به شهردار تهران و مدیران شهرداری نسبت به مرخص کردن نیروهای مازاد شهرداری که تعدادشان زیاد هم است و دورکاری سایر نیروهای شهرداری تذکر دادم.

وی افزود: همچنین در راستای ایفای مسئولیت خود در کمیسیون شهرسازی و معماری طرحی را به همراه تعدادی از همکارانم تهیه کردم و بدین ترتیب شهرداری تهران را ملزم کردیم نسبت به انجام مجموعه ای از خدمات در کاهش شیوع ویروس کرونا اعم از ضدعفونی کردن سامانه حمل و نقل عمومی، میادین و فضاهای عمومی اقدام کند.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: تهیه دو طرح در کمیسیون شهرسازی و معماری اقدام دیگر ما در کاهش شیوع کرونا بود، یکی اینکه برای کاهش مراجعات مردم به حوزه شهرسازی و معماری مناطق ۲۲ گانه، شهرداری تهران را ملزم کردیم اعمال افزایش عوارض مصوب شورای شهر در حوزه شهرسازی را تا آخر اردیبهشت ۹۹ به تعویق اندازد تا حضور افرادی که درخواست صدور پروانه ساختمانی دارند کاهش یابد و پرداخت این عوارض تا پایان اردیبهشت ۹۹ با نرخ سال ۹۸ محاسبه شود که اقدام بسیار مهمی بود و مورد استقبال مدیران شهری و شهروندان قرار گرفت.

وی ادامه داد: طرح دیگر مبتنی بر اینکه همه پرونده هایی که قرار است برایشان پروانه صادر شود باید در فرایند سیستمی صدور پروانه در کمیته های نما با حضور مجموعه ای از متخصصین، صاحبنظران و مدیران شهری بصورت جمعی مورد بررسی قرار بگیرد و این مساله امکان شیوع کرونا را افزایش می داد و همچنین موجب کندی فرایند صدور پروانه و حضور مردم در شهرداری های مناطق می شد لذا مصوب کردیم به مدت دو ماه ضرورتی به برگزاری کمیته های نما در سطح مناطق ۲۲ گانه نیست و مالکین باید تعهد بدهند که پس از پایان اردیبشت و خرداد ۹۹ نسبت به دریافت تاییدیه نما اقدام کنند.

سالاری گفت: مساله دیگر دریافت گزارش هایی از سطح شهر در خصوص بساط گستری و متاسفانه حضور انبوه مردم شهر بود که بشدت در افزایش شیوع کرونا تاثیرگذار است، شخصا با هماهنگی هایی که با معاون خدمات شهری شهردار تهران، مدیریت شرکت شهربان و شهرداران مناطق داشتم به این موضوع ورود کردم که از برگزاری آن ها جلوگیری و اقدامات لازم برای ضدعفونی کردن معابر انجام شد، ضمن اینکه از شهرداری خواستم در حد امکان به افراد نیازمندی که در حوزه بساط گستری فعالیت می کنند کمک ها و مساعدت های مالی صورت گیرد.

حضور نیافتن در اماکن عمومی بهترین راه مقابله با این ویروس است

سالاری در بخش دیگری از سخنانش به نقش شهروندی خود در مهار کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به بحران ملی و جهانی که در پی شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است، قطعا مبارزه با این ویروس و شکست آن بدون ایفای نقش مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی و ارائه ایده های خلاقانه امکانپذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: بنده به عنوان یک شهروند سعی کرده ام که تا حد امکان در محافل عمومی و جلسات غیرضروری حضور پیدا نکنم، ‌اعضای خانواده ام نیز از حضور در سطح شهر اجتناب کرده و امورکاری و زندگی روز مره را از خانه پیگیری می کنند.

سالاری یادآور شد: متاسفانه به دنبال گسترش این بیماری شاهد از دست دادن برخی از دوستان و نزدیکان عزیزمان بودیم که در این شرایط هم برغم سنت مرسوم برگزاری مراسم تشییع، تدفین و ختم در این مراسم ها حضور پیدا نکردیم و با رویکرد اغنایی خواستار عدم حضور سایرین نیز شدم، حتی مبتنی بر یک رویکرد خلاقانه، برای یکی از دوستان نزدیکم مرحوم دکتر محمدرضا راه چمنی مراسم ختم مجازی برگزار کردیم.

ایرنا

منبع : اخبار شهرداری های کشور

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید