دکوراسیون داخلی منازل

429
دکوراسیون داخلی منازل

 دکوراسیون داخلی منازل
دکوراسیون داخلی منازل، هنگامی که ما در حال تزیین برای خانه خود خود هستیم درباره چیدمان مبلمان منزل فکر می کنیم نقشه می کشیم در واقع دکوراتور خانه خود هستیم و نقش آن را خود به عهده گرفته ایم.

به هر تقدیر دکوراسیون داخلی منزل مثل سایر هنرها، دارای سبک و ریزه‌کاری‌ های متفاوتی است که براساس سلیقه‌ها و نیازهای دوران، دستخوش تغییر می‌شوند.

 دکوراسیون داخلی منازل که عنوان یک حرفه، یک هنر و یک صنعت در دنیا شناخته شده، بهینه سازی فضاهای داخلی ساختمان ها به منظور انجام فعالیت های روزمره یعنی زندگی و کار است.

ما بیشتر عمر خود را در فضاهای داخی بناها سپری می کنیم حال در خانه یا در محل کار یا در هر مکان سر پوشیده دیگر.

این فضا ها محیطی را ایجاد می کنند که پاسخگوی نیاز های اساسی ما نظیر نیاز به سرپناه بوده و بسیاری از فعالیت های ما در آن صورت می گیرد.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی عبارت است از: «هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه».

شایان ذکر است که آنچه به یک بنا روح زندگی می بخشد فضای داخی آن و دکوراسیون آن می باشد والا یک ساختمان به خودی خود یک بنای ساده، سرد و بی روح است که با رنگ ها، نور پردازی و دیگر المان های دکوراسیون به خود رنگ می گیرد و هویت پیدا می کند.

بنابراین می توان گفت کیفیت فضای داخلی از یک طرف تأثیر مستقیمی بر نحوه انجام فعالیت های ما در آن دارد و از طرف دیگر نگرش، احوال و شخصیت ما را تحت تأثیر قرار می دهد. بر این اساس، هدف طراحی داخلی، بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحت سازی زندگی در آن است.

فضای معماری بدون طراحی داخلی یا اصلاً قابل استفاده نیست و یا در صورت قابل استفاده بودن، کارآیی لازم و بهینه را نخواهد داشت.

دکوراسیون منزل

طراحی داخلی دکوراسیون منازل

طراحی داخلی دکوراسیون منازل، زندگی همه مردم جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد و تاثیرات آن در زندگی می توان به وضوح دید. از این جهت موضوع طراحی داخلی به هیچ وجه به قشر مرفه و پر درآمد جامعه خانه های آن چنانی نمی شود.

دکوراسیون می تواند برای همه جامعه حتی اقشار کم در آمد هم مفید باشد!

اگر زندگی خود را بر پایه قناعت و ساده زیستی بنا کرده باشیم امکان زندگی راحت را در فضای ۴۰ یا ۶۰ متری آپارتمان فراهم کنیم ،طراحی داخلی یک ضرورت گریزی نا پذیر است.

دکوراسیون داخلی به ما نشان می دهد که حتی یک فضای کوچک چطور می توان با کمترین وسیله بهترین طراحی داشت و از زندگی زیبای خود لذت برد.

طراحی و دکوراسیون داخلی منازل در ارتباط مستقیم با ویژگی های روحی و روانی انسان قرار دارد، بایستی برای رسیدن به این هدف مطلوب، ویژگی های رفتاری انسانی در فضای داخلی زیستی اعم از عمومی و خصوصی، در طراحی به دقت مورد توجه قرار گیرد.

طراحی داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی منازل مانند هنرهای دیگر، دارای سبک و سیاق و اصولی است که براساس سلیقه‌ها و نیازهای هر دوره، دستخوش تغییر می شوند.

در طراحی داخلی دکوراسیون منازل، طیف گوناگونی از عناصر و مولفه ها از قبیل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، سقف، دیوار عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در بر می گیرد. این عناصر ابزار های کار طراح هستند که همگی باید به طور هماهنگ و متناسب در یک طرح مرتبط و خوشایند قرار گیرند.

دکوراسیون داخلی منازل، فضایی میان معماری و طراحی است یعنی به همان میزان که جنبه های کاربردی، ساختاری و فنی مهم است، طراحی تجسمی و جنبه ها بصری و زیبایی شناسانه نیز مهم است.

از این رو طراحی داخلی اغلب در ردیف هنرهای تجسمی به حساب آمده است و برای موفقیت در آن، بایستی تا حد نسبتاً زیادی با عناصر و اصول طراحی تجسمی و مبادی سواد بصری آشنا بود.

دکوراسیوناگرچه طراحی دکوراسیون داخلی منازل، امروزه به عنوان یک تخصص شناخته شده و محدوده ی بسیار وسیعی را در بر می گیرد، اما از آنجایی که این رشته در ارتباط مستقیم با فضای داخلی خانه و زندگی روزمره می باشد.

شناخت الفبای طراحی داخلی و تبیین مبانی آن به زبان ساده برای عموم مردم و بویژه زنان خانه دار، به قابل فهم کردن آن و برخوردی علمی با این پدیده خواهد انجامید و در نهایت تأثیری عمیق بر کیفیت فضاهای زیستی جامعه ما خواهد داشت.

معماری داخلی چیست؟

معماری داخلی حلقه اتصال میان معماری و طراحی داخلی است. این رشته همانند معماری با ساختمان و اجزا وعناصر سازنده آن سرو کار دارد و از طرفی مانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تاکید می کند.

معماری داخلی، طراحی فضایی است که توسط مرزهای ساختمانی ساخته شده. همچنین می‌تواند طراحی نخستین نقشه برای استفاده، طراحی تجدی برای تغییر دادن طرح، یا تجدید نظر کردن در مورد طرح و استفاده‌های مطابق نیاز نیز باشد.

اخیراً معماری داخلی جزئی ازمعماری پایدار نیز محسوب می‌شود که در واقع بخشی از آن نیز به نگهداری منابع و بازیافت برای طراحی کاربردی، می‌پردازد.

معماری داخلی

معماری داخلی، توصیف درونی ساختمان و مرتبط با کیفیت‌های فیزیکی است.یک سبک یا روش طراحی است که به ساخت درون ساختمان می پردازد.

به‌طور کلی این موضوع به طراحی محیط و فرم بر می‌گردد و معماری داخلی در واقع فرآیندی است که در آن قسمت داخلی ساختمان‌ها با توجه به همه ی جنبه‌های انسانی و استفاده از فضاها، طراحی می‌شود و در واقع طراحی داخلی ساختمان با توجه به قید شرط‌های معمار ی است. 

هنر و علم طراحی بناکردن قسمت داخلی ساختمان به عنوان یک معماری مدرک و مرتبط با کیفیت های فیزیکی در حالی که معماران سعی در ساخت طراحی کل ساختمان دارند که مرتبط با مسائل سازه‌ای و نقشه است معماران داخلی هدف استفاده و قابل سکونت کردن مکان را طبق معیارهای انسانی دارند.

دکوراسیون منزل

معماری داخلی حلقه اتصال بین دو علم معماری و طراحی داخلی است. این رشته از یک طرف مانند علم معماری با ساختمان و اجزاء و عناصر تشکیل دهنده آن ارتباط دارد و از طرف دیگر همانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تمرکز می کند. 

نکته آخر!

با این همه اگر علاقمندید تا به عنوان یک دکوراتور داخلی حرفه‌ای به کار مشغول شوید، بهتر است پیش از هر کاری به مطالعه دقیق و کامل تاریخ هنر و معماری بپردازید تا کاملاً با انواع سبک‌ها و شیوه‌های مرتبط با این حرفه آشنا شوید.

بسیاری از طراحان داخلی سرشناس، سبک‌ها و مبلمان‌هایی را به نام خود به جا گذاشته‌اند!

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید