نورپردازی راه پله

راه پله ها از عناصر زیبایی در نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی ساختمان محسوب می شوند و اگر شما تمایل دارید فضایی متفاوت و خاص را در راه پله های منزل خود ایجاد کنید بهتر است در هنگام طراحی نورپردازی پله حساسیت لازم را به خرج دهید. 

نورپردازی راه پله ها اگر بدرستی انجام شود جهت یابی مسیر راه پله در هنگام شب برای اعضای خانواده راحت تر می شود و امنیت رفت و آمد نیز بیشتر خواهد شد و علاوه بر این نورپردازی مناسب و کاربردی باعث جذابیت بیشتر طراحی راه پله های منزل می شود.

با طراحی نورپردازی خاص و مناسب می توان حس متفاوتی را در فضای راه پله ها ایجاد کرد و فضای این بخش از منزل را متحول ساخت. برای طراحی نورپردازی در پله ایده های زیادی وجود دارد که شما می توانید با به کار بردن این ایده ها نورپردازی را در راه پله های منزل خود به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

اگر شما تمایل دارید نورگیری متفاوت و خاصی را در راه پله های منزل خود ایجاد کنید بهتر است دیوارهای مجاور پله ها را به کمک لامپ های کوچک نورپردازی نمایید که این روشنایی ها در هنگام شب مانند نور ستاره عمل می کنند و مسیر راه پله ها نیز چراغانی می شود.

گاهی برای نورگیری راه پله می توان نور طبیعی را وارد کرد. برای این منظور کافی است راه پله در قسمتی از خانه باشد که بتوان از نور پنجره برای روشنایی مسیر پله استفاده کرد. در این صورت نوار و باریکه هایی از نور خورشید می تواند جلوه زیبایی به پله ها بدهد و در عین حال سبک مدرن را حفظ کند.

نور پردازی به کمک چراغ های دیوارکوب

برای طراحی نورپردازی در قسمت راه پله ها می توانید از چراغ های دیوارکوب یا لوسترهای آویز استفاده کنید که در این صورت بهتر است چراغ های دیوارکوب در ارتفاع بالایی از دیوار نصب شوند تا بتوانند نور گرم و پخشی را در محیط راه پله ایجاد کنند همچنین مسیر راه پله های منزل نیز به کمک این نور ملایم از روشنایی خاص و کاربردی برخوردار شود.

برای روشنایی دیواری راه پله اگر ابعاد بزرگی دارند، بهتر است از اشکال مستطیلی استفاده کنید که با فرم پله هم خوانی بیشتری دارد.

نورپردازی راه پله

نور پردازی به کمک نواری باریک و خطی

برای ایجاد نوری مناسب در فضای راه پله ها همچنین می توانید نورپردازی را از قسمت زیر یا وسط راه پله انجام دهید که در این صورت نورپردازی برای پله ها به صورت نواری باریک و خطی انجام می شود. توجه داشته باشید که اگر نورپردازی پله ها قرار است از داخل آن ها بگذرد جنس پله ها باید به صورتی باشد که قابلیت عبور نور از خود را داشته باشند.

نورپردازی راه پله

نورپردازی به کمک نرده راه پله

یکی دیگر از انواع ایده های خلاقانه برای ایجاد نورپردازی مناسب در راه پله ها نصب چراغ هایی در زیر دستگیره یا نرده راه پله است که در این صورت نور ملایمی برای روشن کردن فضای پله ها ایجاد می شود.

نورپردازی تاکیدی برای اینکه مسیر راه پله به خوبی مشخص باشد و افراد سالمند و کودکان برای عبور از پله ها به مشکلی بر نخورند، ضروری است. استفاده از دستگیره و نرده راه پله را به گونه ای انتخاب کنید که بتوان از چراغ در زیر آنها برای روشن کردن راه پله استفاده کرد. با این کار علاوه بر حفظ سبک مدرن، نور ملایمی راه پله را روشن می کند و روشنایی گرم و خوشایندی به وجود می آورد.

نورپردازی به کمک نرده راه پله

نورپردازی به کمک زیر پله

همیشه برای استفاده از فضای زیر پله ایده های خوب و کارآمدی وجود دارد. یکی از این ایده ها استفاده ار فضاهای زیر پله برای فضاهای راه پله است. در این روش نورپردازی خاص راه پله به دلیل شیشه های کناری آن به عنوان عنصری ویژه در دکوراسیون داخلی منزل شناخته می شود.

نورپردازی به کمک زیر پله

با انواع روش های کاربردی برای طراحی نورپردازی پله ها آشنا شدید که امیدواریم با کمک این ایده های خلاقانه بتوانید نورپردازی مناسب و شیکی را برای راه پله های منزل خود طراحی نمایید و از این طریق فضایی متفاوت را طراحی داخلی منزل تان ایجاد نمایید.