طولانی ترین پل های معلق جهان و خاورمیانه

طولانی‌ترین پل های معلق خاورمیانه

پل معلق مشکین شهر مرتفع ترین و طولانی ترین پل معلق کابلی خاورمیانه در شهرستان مشکین شهر استان اردبیل و در منطقه نمونه گردشگری نور سبلان واقع شده است. قسمتی از این پل به صورت شیشه ای است که هیجان عبور از روی آن را دوچندان می کند طول این پل معلق که گردشگران بر روی آن پیاده روی می کنند، ۳۶۵ متر و ارتفاع آن از کف دره و رودخانه ۸۰ متر است.

این پل معلق یکی از عوامل موثر حضور  گردشگران داخلی و خارجی در مشکین شهر است و به عنوان یکی از برند های گردشگری استان اردبیل مطرح می باشد.

این پل بخشی از مجموعه گردشگری خیاو تا گیردولی بوده و در زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار و با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال احداث شده‌است. منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گیردولی بزرگ‌ترین پروژه گردشگری استان اردبیل است. این مجموعه گردشگری شامل تالارهای پذیرایی، سوئیت‌های اقامتی، سایت بالن‌سواری و ورزش‌های هوایی، رستوران گردان و بازارچه‌های صنایع‌دستی، شهربازی و دیگر امکانات مختلف تفریحی است.

پل معلق مشکین شهر

این پل ۲ متر عرض، ۳۶۵ متر طول و ۸۰ متر از کف دره خیاوچایی ارتفاع دارد. ارتفاع دکل پل ۲۱ متر و عمق فونداسیون کابل ۱۲ متر با کابل‌های ۷۰ میلی‌متری فولادی است. در ساخت عرشه پل از مواد پلیمری و کامپوزیتی طرح چوب با مقاومت بالا در مقابل رطوبت و حریق و ضربه و فشار به همراه صاعقه‌گیر و بادسنج و سنسورهای کنترل حرکتی و دمپرهای خنثی‌کننده رزونانس استفاده شده ‌است.

این پل با جابه‌جایی افقی ۲ متر و دید فرودست پارک جنگلی و فرادست قله سبلان هیجانی به اندازه ترن هوایی به گذرندگان القا می‌کند. امنیت این پل با استانداردهای جهانی تطبیق یافته‌است به‌طوری‌که در روزهای تعطیل ۳ هزار نفر از آن عبور می‌کنند. این پل در مدت ۹ ماه توسط دو مهندس به نام‌های محمود گنجعلی بیک و علی گنجعلی بیک احداث شده ‌است.

 

پل معلق آسمان در پایتخت براساس اعلام شهرداری تهران، این پل معلق که روی بوستان نهج البلاغه احداث شده به عنوان یکی از مقاصد گردشگری شهر تهران اولین پل معلق پایتخت و دومین پل معلق کشور است. نخستین پل معلق در مشکین شهر اردبیل افتتاح شده است.

این پل پیاده رو در ارتفاع ۶۵ متری بر روی بوستان نهج البلاغه احداث شده است. این پل تحمل بار به صورت همزمان با ظرفیت ۲۰۰ نفر را دارد. طول مفید دهانه این پل ۲۸۰ متر، عرض آن ۲ متر و ارتفاع حداکثر آن ۸۰ متر است.

پل معلق آسمان

منطقه ۲ تهران که چهار هزار و ۹۳۹ هکتار واقع در شمال غرب تهران وسعت دارد از شمال به دامنه رشته کوه های البرز، حد فاصل رودخانه درکه تا فرحزاد، از جنوب به خیابان آزادی، از شرق به بزرگره شهید چمران و از غرب به بزرگراه آیت الله اشرفی اصفهانی محدود می شود. این ۲۱ پروژه در مجموع حدود ۵۵ میلیارد تومان اعلام شده است.

 

پل معلق پیرتقی اگر به دنبال پل معلقی هستید که کمی ترسناک‌تر از مشگین شهر باشد، می‌توانید در همان استان اردبیل و در دره‌های شهر هشتجین در شهرستان خلخال، روستای «پیرتقی» و پل معلق آن را جستجو کنید.

پل معلق پیرتقی، دارای ارتفاع ۶۰ متر بوده و طول ۱۶۵ متر و عرض یک متر دارد. این پل روی رودخانه خروشان و پرآب «قزل اوزن» ساخته شده و بسیار شبیه به آن تصاویر ترسناکی است که ممکن است در فیلم‌ها از پل‌های معلق دیده باشید، خصوصا که عرض کمتر آن نسبت به پل معلق مشگین شهر شاید هیجان آن را دو چندان کند.

برای رسیدن به این پل می‌توانید از شهر خلخال به سمت سه راه سرچم حرکت کنید و بعد از عبور از شهر کیوی و سه راه فیروزآباد با گذشتن از تونل نهم مسیر خاکی کنار جاده را در پیش بگیرید تا به این منطقه زیبای گردشگری برسید.

پل معلق پیر تقی

برای رسیدن به این پل می‌توانید از شهر خلخال به سمت سه راه سرچم حرکت کنید و بعد از عبور از شهر کیوی و سه راه فیروزآباد با گذشتن از تونل نهم مسیر خاکی کنار جاده را در پیش بگیرید تا به این منطقه زیبای گردشگری برسید.

 

پل معلق دره خرینه، بلندترین پل معلق خاورمیانه نام یکی از زیباترین و کم‌نظیرترین جاذبه‌های طبیعی استان لرستان است که از شباهت بسیار زیادی با منطقه مشهور «گرند کانیون» در آمریکا نیز برخوردار است. این منطقه حیرت‌انگیز در میان جاده پلدختر به سمت اندیمشک و در مجاورت روستایی هم‌نام با خود واقع شده است. رودخانه کرخه با عبور از میان این دره یک منظره شگفت‌انگیز را پدید آورده است.

یکی از مهیج‌ترین پل‌های معلق ایران در همین منطقه واقع شده است. پل معلق دره خزینه با ۸۵ متر ارتفاع بلندترین پل معلق ایران و خاورمیانه است. طول آن ۱۱۲ متر بوده و از به اتصال چوب‌های روسی و چهار طناب کابلی ساخته شده است. جالب اینجا است که یک سمت این پل در استان لرستان واقع شده و سمت دیگر در استان ایلام قرار دارد.

پل معلق خرینه

شاید به جرات بتوان ادعا کرد که این پل به جهت ارتفاع زیادی که دارد، احتمالا از پل معلق پیرتقی نیز به مراتب ترسناک‌تر باشد. متاسفانه در ششم فروردین سال ۱۳۹۷ در خبرها آمد که این پل معلق زیبا توسط افراد ناشناس تخریب شده است. خبری که باعث تاسف بسیاری بوده و امید می‌رود که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هر چه سریع‌تر اقدام به ترمیم این جاذبه گردشگری کم‌نظیر نماید.

 

پل معلق نمک آبرود، آدرنالین با طعم جنگلی! یکی از بهترین نقاط تفریحی استان مازندران، بدون شک شهرک گردشگری نمک آبرود است. این شهرک در ۱۲ کیلومتری شهر چالوس قرار داشته و اغراق نیست اگر بگوییم یکی از کامل‌ترین و مجهزترین نقاط تفریحی در شمال ایران است. جالب است بدانید که این شهرک دارای دو خط تله کابین است. تله کابین خط یک که قدیمی‌تر است، مسافرین را به قله سرسبز «مدوبن» را فراهم می‌کند.

هوا مه گرفته باشد، هیجانش بیشتر است! اما اگر به دنبال تفریحات هیجان‌انگیز دیگری هستید، باید سوار خط دوم تله کابین شوید و به قله فوق‌العاده زیبای «دیوحمام» بروید. یکی از جذاب‌ترین امکانات تفریحی این شهرک یعنی پل معلق نمک آبرود در همین قله ساخته شده است.

می‌توان ادعا کرد که وجود این پل معلق و زیپ‌لاین مجاور آن باعث شده که بیشتر مسافران این مجموعه خط دوم تله کابین را به خط یک آن ترجیح می‌دهند. این پل که دارای عرض کوتاهی بوده و فقط یک نفر از آن می‌تواند عبور کند، بر فراز طبیعت جنگلی بکر و دست‌نخورده این قله ساخته شده است و در واقع می‌توان گفت که منظره‌ای کاملا متفاوت‌تر از پل‌های قبلی دارد.

پل معلق نمک آبرود

اگر تصمیم گرفتید که به شهرک گردشگری نمک آبرود سفری کنید، در کنار استفاده از امکانات تفریحی دیگر این مجموعه که کم هم نیستند، تجربه پرهیجان عبور از این پل معلق در دل طبیعت جنگلی را از دست ندهید.

طولانی‌ترین پل های معلق جهان

پل معلق شیشه‌ای ژانگجیاجی(Zhangjiaji Glass Bridge)، بزرگ‌ترین و بلندترین پل معلق کف شیشه‌ای در جهان است که در سال ۲۰۱۶ در چین افتتاح شد. هرکس می‌تواند در بالاترین ارتفاعات از شیشه پنجره بیرون را تماشا کند. اما ایستادن بر سطح شیشه‌ای معلق در ارتفاع تقریبی ۳۰۵ متر شجاعت می‌خواهد و عادت به آن کمی زمان می‌برد.

پل معلق ژانگجیاجی

پل معلق ژانگجیاجی، بین دو کوه صخره‌ای در منطقه خوش‌منظره «پارک ملی جنگلی ژانگجیاجی» (Zhangjiajie National Forest Park)، معلق است. این پل ۴۳۰ متر طول دارد و تا همین اواخر، طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان بود؛ اما با ارتفاع ۲۳۰ متر هنوز مرتفع‌ترین پل معلق جهان است. اگرچه کمی ترسناک است، اما این پل امنیت بالایی دارد و عابران می‌توانند از کف شیشه‌ای و شفاف آن، مناظر زیبای زیر پای خود را تماشا کنند.

 

پل معلق منطقه زیبای هونگیاگو درست زمانی که همه فکر می‌کردند، پل ژانگجیاجی، طولانی‌ترین پل کف شیشه‌ای در جهان است و از آن طولانی‌تر وجود نخواهد داشت، چینی‌ها با ساخت پل معلق منطقه‌ی هونگیاگو (Hongyag)، رکورد جدیدی را ثبت کردند.

پل منطقه‌ی هونگیاگو در سال ۲۰۱۷ با طول بیش از ۴۸۸ متر بازگشایی شد و طولانی‌ترین پل معلق کف شیشه‌ای در جهان است و از بالای آن منظره‌ی زیبای کوه‌ها، آبشارها و معابد باستانی در استان «هبی» (Hebei)، واقع در شمال شرقی چین قابل مشاهده است.

به‌طور هم‌زمان، حداکثر ۶۰۰ نفر اجازه‌ی عبور از این پل در ارتفاع ۲۱۸ متری را دارند. این پل معلق طوری طراحی شده است که برای ایجاد هیجان بیشتر و البته غیرضروری، کمی تکان می‌خورد.

پل معلق هونگیاگو

برای محافظت از پنل‌های شیشه‌ای کف پل در برابر هرگونه آسیبی، بازدیدکنندگان باید از کاورهای مخصوصی برای کفش‌هایشان استفاده کنند. علاوه بر آن در نقاط مختلفی از پل، کارمندان پشتیبانی ویژه حضور دارند تا از بازدیدکنندگان در مقابل آسیب‌های روانی احتمالی محافظت کنند.

 

پل معلق کاپیلانو در ونکنوور شمالی،بریتیش کلمبیا اگرچه پل اصلی در سال ۱۸۸۹ با استفاده از طناب کنفی و تخته‌های چوب سرو ساخته شده بود، اما مدت‌ها پیش با کابل‌های سیمی و بتن مقاوم‌سازی شده است.

عبور از پل معلق کاپیلانو(Capilano Suspension Bridge)، در ارتفاع ۷۰ متر در بالای رودخانه کاپیلانو، آن‌قدر هیجان‌انگیز است که حتی آرام‌ترین و خونسردترین عابران هم هنگام عبور از آن کمی مضطرب می‌شوند. 

پل معلق کاپیلانو

ده‌ها نفر از افرادی که معمولا در زمان شلوغی و تعطیلات، برای عبور از این پل معلق باریک می‌روند و همچنین کسانی که به هیجان و ماجراجویی‌های خاطرات «ایندیانا جونز» علاقه‌مند هستند، معمولا زمان زیادی را برای لذت و استفاده از هوای پاک و مناظر زیبای جنگل بارانی اقیانوس آرام صرف نمی‌کنند و این کار را وقت تلف کردن می‌دانند. اما هوای تازه و پاک این منطقه، بسیار آرامش‌بخش است و باید از آن لذت برد.

 

پل معلق تنگه رویالبرای اولین بار در سال ۱۹۲۹ افتتاح شد و هنوز بعد از گذشت ۹۰ سال، بلندترین پل معلق کلورادو در آمریکا است.

پل تنگه رویال(Royal Gorge Bridg)، بیش از ۷۰ سال به‌عنوان مرتفع‌ترین پل جهان، یکی از برترین جاذبه‌های کانن سیتی در کلورادو بوده است و از زمانی که پروژه‌های پل‌سازی چین آغاز شد، این پل عنوان خود را از دست داد. این پل در کمتر از ۶ ماه با هزینه‌ای حدود ۳۵۰ هزار دلار، تقریبا ۱۰۰ دلار بیش از هزینه برآورد شده، در سال ۱۹۲۹ ساخته شد.

رودخانه آرکانزاس(Arkansas River)، این پل با ارتفاع ۲۹۱ متر ازبا طول ۳۹۰ متر معلق است. در اوایل سال ۱۹۸۰ ساختار چوبی- فلزی این پل با کابل جدید و میله‌های محکمی تقویت شد.

پل معلق تنگه رویال

پل رویال در یک شهربازی قرار دارد و در کنار آن برای گردشگران ماجراجو، سقوط آزاد رویال راش اسکای کاستر(Royal Rush Skycoaste)، تله‌کابین و یکی از بلندترین زیپ‌لاین‌های آمریکا وجود دارد.

پل معلق چارلز کونن(Charles Kuonen Suspension Bridge)، زمانی که این پل در ماه ژوئیه ۲۰۱۷ افتتاح شد، گردشگری زرمات آن را «طولانی‌ترین پل عابرپیاده معلق در جهان» نامید، این تعریف آن‌قدر مناسب بود که هیچ هیئت گردشگری در سرتاسر آلپ سوئیس نتوانست آن را رد کند.

این پل در دره کوهستان آلپ قرار دارد و روستای زرمات را به روستای گراچن در سوئیس متصل می‌کند. طول پل چارلز کونن ۴۹۴ متر و عرض آن ۶۴ سانتی‌متر است. ارتفاع این پل در نقاطی از مسیر به کمتر از ۸۵ متر می‌رسد.

 

پل معلق چارلز کونن

بهترین نقطه‌ای که می‌توانید هنگام عبور از این پل تماشا کنید، طبیعت زیبای دره‌های آلپ و قله‌ی باشکوه «ماترهورن» (Matterhor)، است.

 

پل رودخانه سیدو(Sidu River Bridge)، در ۱۵ نوامبر ۲۰۰۹ افتتاح شد که در کوه‌های ناهموار چین مرکزی در بالای رودخانه‌ی یخ‌زده سیدو بین دو برج بلند زردرنگ قرار دارد. این پل بعد از پل کابلی دیوج (Duge Bridge) در چین، دومین پل بلند جهان است، گویی که به‌طرز معجزه‌آسایی از آسمان در بهترین موقعیت روی زمین فرود آمده است.

پل رودخانه سیدو

اما چطور می‌توان ساخت این پل با طول ۱۲۲۲ متر در ارتفاع ۴۹۶ متری از سطح رودخانه، استفاده از خرپاهای وارن شکل ده‌ها تنی با ۷۱ بخش و ایجاد ترسناک‌ترین بزرگراه شرق به غرب بین شانگهای و «چنگدو» (Chengdu)، را توجیه کرد!

پل آکاشی کای‌کیو(Akashi Kaikyō Bridge)، در سال ۱۹۹۸ در ژاپن ساخته شد. این پل طولانی‌ترین پل معلق در جهان است. به نظر شما در هنگام عبور از طویل‌ترین پل معلق جهان، چه چیزی ترسناک‌تر است؟ رانندگی یا عوارض؟

پیش از ساخت پل آکاشی کای‌کیو، مسافران به وسیله کشتی از تنگه آکاشی عبور می‌کردند. این مسیر آبی خطرناک، اغلب اوقات شاهد طوفان‌های شدید است. پس از غرق شدن دو کشتی مسافربری در سال ۱۹۵۵، مقامات ژاپنی تصمیم به ساخت این پل گرفتند.

برای عبور اتومبیل‌ها از این پل ۴ کیلومتری، حداقل ۲۳۰۰ ین (۲۱ دلار) عوارض دریافت می‌شود که نسبت به عوارض در نیویورک و۱۷و ۸ دلاری پل‌های معلق مشهوری چون پل ورازانو نروز عثمان‌غازی(Verrazano-Narrows)،در ترکیه بیشتر است.

 

پل آکاشی کای‌کیو

پل آکاشی کای‌کیو با استفاده از سیستم حمال دوطرفه در برابر وزش باد ۲۸۶ کیلومتر در ساعت، زلزله ۸٫۵ ریشتری و جریان‌های شدید دریایی مقاوم است و بی‌تردید ساختار بسیار محکمی دارد. این پل شهر «کوبه» (Kobe)، را به «جزیره آواجی» (Awaji Island)، متصل و روزانه بیش از ۲۳ هزار اتومبیل از آن عبور می‌کند.

 

پل معلق رودخانه استورمز(Storms River Suspension Bridg)، این پل با طول ۷۷ متر با فاصله کمی از سطح رودخانه استورمز قرار گرفته است، و در سال ۱۹۶۹ در آفریقای جنوبی ساخته شد.

پارک ملی سیتسیکاما در  یکی از جاذبه‌های برجسته‌ی مسیر کوهنوردیاوتر( Otter Trail)

در کنار جاده ساحلی «گاردن روت» (Garden Route)، در آفریقای جنوبی، پل معلق ۵۰ ساله رودخانه استورمز است که حدود ۶ متر از سطح رودخانه فاصله دارد. قدم‌زدن روی این پل لذت‌بخش و کمی هم ترسناک است.

پل معلق رودخانه استورمز

برای ماجراجویی و هیجان بیشتر می‌توانید از «پل بلوکرنز» (Bloukrans Bridge)، که در نزدیکی پل معلق رودخانه استورمز و بزرگراه کیپ غربی واقع شده است، دیدن کنید و پرش از مرتفع‌ترین بانجی‌جامپ جهان را تجربه کنید.

 

پل عثمان‌غازی(Osman Gazi Bridge)، در سال ۲۰۱۶ بازگشایی شد و طولانی‌ترین پل ترکیه است که از یکی ازحساس‌ترین مناطق زلزله‌خیز جهان عبور می‌کند.

پل عثمان غازی با امتداد بزرگراه O-5 استانبول به ازمیر با مسافت ۳ کیلومتر بر فراز «خلیج ازمیت» (Gulf of Izmit)، یکی از طولانی‌ترین پل‌های معلق در جهان و در حال حاضر طولانی‌ترین پل در کشور ترکیه است.

پل عثمان‌غازی

انتظار می‌رود که پل در دست ساخت «چناق‌قلعه۱۹۱۵» در کشور ترکیه که «لاپسکی» (Lapseki)، را با عبور از «تنگه داردانلز» (Dardanelles)، به «گلیبولو» (Gelibolu)، متصل می‌کند، عنوان طولانی‌ترین پل جهان را به خود اختصاص دهد. این پل در سال ۲۰۲۳ افتتاح می‌شود.

 

پل مکیناک(Mackinac Bridge)، در سال ۱۹۵۷ با مسافت ۸ کیلومتر در میشیگان، آمریکا افتتاح شد. این پل با نام «مک قدرتمند» و یا «مک بزرگ» هم شناخته می‌شود.

پل مکیناک از جزیره‌های بالا و پایین میشیگان و دو دریاچه‌ی بزرگ می‌گذرد. حتی زمانی که سرعت باد از ۴۸ کیلومتر بر ساعت فراتر نمی‌رود، رانندگان برای عبور از این پل وحشت دارند.

پل مکیناک

اگر این ترس، ادامه مسیر و رانندگی را برای شما سخت می‌کند، می‌توانید برای عبور از این پل از رانندگان جایگزینی کمک بگیرید که مسئولان پل مکیناک پیشنهاد می‌کنند. در یک سال، بیش از هزار راننده برای این کار انتخاب می‌شوند. 

 

پل معلق دانیور(Danyor Suspension Bridge)، در اواسط دهه ۱۹۶۰ میلادی در گلگت- بلتستان، پاکستان ساخته شد و یکی از ترسناک‌ترین پل‌های معلق جهان است، البته اکثر پل‌های قدیمی این منطقه که غیرقابل استفاده شده‌اند، ترسناک‌تر از این پل هستند. این پل در بزرگراه «کاراکورام» (Karakoram)،  در شمال پاکستان، به روش‌های مرسوم این منطقه ساخته نشده که البته بسیار خوب است.

این منطقه دارای خطرناک‌ترین پل‌های طنابی است که از روی رودخانه‌های کوهستانی عبور می‌کنند. به همین دلیل حداقل نام مستعار یکی از پل‌های این منطقه، «پل صراط»، پلی بین بهشت و جهنم است.

پل معلق دانیور

پل معلق دانیور با طول ۱۵۲ متر، شهر دانیور را به «گلگت بالتیستان» (Gilgit-Baltistan)، متصل می‌کند و عنوان پلی از بهشت تا جهنم را به خود اختصاص داده است. این پل بیش از ۵۰ سال به‌عنوان پلی برای عبور و مرور وسایل نقلیه استفاده می‌شده است؛ اما بعد از آن‌که مقامات منطقه این پل را در حالت ترافیک معمولی ناامن دانستند، تنها وسایل نقلیه‌ای مانند موتور و دوچرخه می‌توانند از آن عبور کنند.

 

پل اوجلا(Ojuela Bridge)، در سال ۱۸۹۸ ساخته شد و بیش از ۱۰۰ سال پیش محموله‌های زیادی از مواد معدنی گران‌بها از این پرتگاه عبور کرده است.

یکی از طولانی‌ترین پل‌های معلق جهان در گذشته، این پل ۳۱۸ متری بوده است که پس از توقف عملیات استخراج معادن در دهه ۱۹۳۰ میلادی، دیگر مورد استفاده قرار نگرفت و دچار فرسایش شد.

این پل در دهه ۱۹۹۰ بازسازی و بازگشایی شد و اکنون آماده‌ی استقبال از افراد ماجراجویی است که ترسی برای عبور از این پل و زیپ‌لاین آن ندارند.

۱۶۱ کیلومتر جلوتر از این پل می‌توانید از سایر جاذبه‌های گردشگری این منطقه دیدن کنید. یکی از این جاذبه‌ها جاده‌ی «زون دل سیلنسیو» (Zona del Silencio)، مسیر آرام و شگفت‌انگیزی در نزدیکی «صحرای ماپیمی بیوسفر» (Mapimi Biosphere Reserve) است.

 

پل هاورا(Howrah Bridge)، در سال ۱۹۴۳ در هند افتتاح شد. این پل پر رفت و آمد و شلوغ‌ترین پل معلق در جهان است. پل هاورا، پر رفت و آمدترین پل معلق در هند با طول ۴۵۷ متر است که روزانه حدود ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه و بیش از یک میلیون مسافر از آن عبور می‌کنند.

این پل یکی از نمادهای کلکته است که بر فراز «رودخانه هوگلی» (Hooghly River)، قرار دارد و کلکته را به هاورا متصل می‌کند. پل هاورا بیش از ۷۵ سال است که در آب و هوای منحصربه‌فرد در مقابل خطراتی از جمله برخورد کشتی‌های باربری، زنگ‌زدگی ناشی از مدفوع بیش‌ از حد پردگانی مانند کلاغ، کبوتر، خفاش که روی آن زندگی می‌کردند و همچنین ازدحام بیش‌ازحد در امان مانده است.

پل هاورا (پل رابیندرا)

بیش از نیم‌قرن پیش، به افتخار نخستین ملک‌الشعرای هند، «رابیندرانات تاگور»، نام این پل به‌طور رسمی به «پل رابیندرا» (Rabindra Setu)، تغییر کرد.

 

پل کانال چاکائو(Chacao Channel Bridge)، طولانی‌ترین پل معلق درجزیره شیلوئه، شیلی در آمریکای جنوبی است که ساخت آن در سال ۲۰۲۰ به اتمام می‌رسد.

از اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی، پیشنهادهایی  مرتبط با اتصال جزیره «شیلوئه» (Chiloé)، به سرزمین اصلی شیلی در آمریکای جنوبی وجود داشت که به انجام رساندن آن تاکنون طول کشیده است.

طولانی‌ترین پل آمریکای لاتین با طول ۲٫۷۵ کیلومتر و هزینه‌ی ۷۴۰ میلیون دلار در حال ساخت است. این پل معلق از کانال عمیق اقیانوسی عبور می‌کند که در معرض بادها و جریانات شدید اقیانوسی، در نزدیکی منطقه گسل اصلی و خطرات دیگر قرار دارد.

البته نظرات متفاوتی درباره‌ی ساخت پل کانال چاکائو وجود دارد. موافقان آن، معتقد هستند که ساخت این پل باعث پیشرفت اقتصادی جزیره‌ای دوردست با فرهنگی متمایز می‌شود که تاکنون با استفاده از خدمات کشتی‌رانی با سایر نقاط کشور در ارتباط بوده است. اما مخالفان آن، نگران فرصت‌طلبی اقتصادی و از بین رفتن فرهنگ خاص جزیره هستند.