بازسازی ویلا

ویلاها معمولا دارای طول عمر بالای 30 یا حتی 50 سال هستند. اما بازسازی ویلا یا نوسازی ویلا می تواند یک ویلای نوساز را در اختیار شما قرار دهد. ویلاها معمولا به نسبت وزن کمی که نسبت به آپارتمان ها و ساختمان های بلند مرتبه دارند، نیاز به فونداسیون خیلی بزرگ و سازه های سنگین ندارند. البته این به معنای کم اهمیت بودن سازه ویلاها نخواهد بود، بلکه فقط از سنگینی آنها می کاهد. به همین دلایل معمولا عمر یک ویلا بسیار طولانی تر و بیشتر از آپارتمان های معمولی هستند.

اما با گذشت زمان احتمالا متریال داخلی ویلا ها فرسوده شده و حتی نقشه های ویلاها نیز نیاز به تغییر پیدا می کنند. راه حل مناسب بازسازی ویلا قدیمی و یا نوسازی ویلاها می باشد. نوسازی های مدرن می تواند یک ویلا را از صفر تا صد برای شما نو کند و بازسازی ویلا نیز تمام عیوب و ایرادات آن را برطرف خواهد نمود و یک خانه جدید با متریال روز و زیبا در اختیارتان خواهد گذاشت. 

تفاوت بازسازی و نوسازی ویلا

نوسازی ویلا و بازسازی ویلا شاید در عبارت بسیار شبیه به هم باشند و در خیلی از موارد به جای هم استفاده شوند. اما این دو، تفاوت های اساسی و چشمگیر با یکدیگر دارند. به مرور زمان علاوه بر متریال ظاهری به کار رفته در ویلا، متریال درونی آن مانند لوله کشی ها، سیم کشی ها و سایر متریال درونی ویلا نیز ممکن است دچار پوسیدگی و خرابی شوند.

نوسازی ویلا تقریبا شبیه یک طراحی پلان اولیه است. بازسازی ویلا احتمالا مربوط به قسمت های خاصی از ویلا می شود. احتمالا در آن شما فقط متریال ظاهری را تعویض می نمایید و یا به بازسازی قسمتی از پلان ویلا می پردازید. در بازسازی ویلا قاعدتا پلان ویلا دست نخورده باقی می ماند.

نوسازی ویلا اما کمی متفاوت است. در نوسازی ویلا در اکثر مواقع تمام زیرسازی ها و متریال درونی سازه ویلا تعویض می شوند. در برخی موارد پلان عوض شده و حتی در مواردی هم کل فضا ها به جز اسکلت و فونداسیون دوباره نوسازی می شوند. در واقع پس از نوسازی ویلا شما با یک ویلای جدید با متریال جدید و حتی نقشه و فضاهای جدید روبرو هستید.

بسیاری از ویلاهای قدیمی که پلان های قدیمی و دلگیر دارند، نیاز به نوسازی ویلا خواهند داشت. اما در بازسازی شما احتمالا فقط با متریال جدید روبرو خواهید بود.

بازسازی ویلا

در بازسازی ویلا ها فضا هایی وجود دارند که اگر در آن ها تغییراتی ایجاد کنیم باعث استفاده بهینه از فضا و زیبایی بیشتر آن نقطه می شود.

از بین بردن فضای پرت ویلا و استفاده بهینه از آن فضا

– فضا های ورودی در اکثر خانه ها خلوت ترین و تعریف نشده ترین قسمت می باشد. که به عنوان فضایی برای جاکفشی یا گذاشتن کمد تعویض لباس صرفا استفاده می شود. ورودی ویلا شما میتواند بیانگر احساس و نوع تفکرتان باشد. ما با کمی تغییرات و استفاده بهینه از فضا های استفاده نشده می توانیم شکل بهتری به آن بدهیم.

– استفاده از کاغذ دیواری متناسب با رنگ مبلمان ویلا در دیوار ورودی. طراحی یک قسمت از دیوار با سنگ و تزیین آن با تابلویی در روی آن.

– گذاشتن قفسه و باکس در فضاهای پرت ورودی ویلا که کاربری جدیدی به این فضاهای بدون استفاده می دهد.

– نشیمن هر ویلا و خانه ای نیز مکان دوره هم جمع شدن خانواده و پذیرایی از مهمان ها می باشد. برای استفاده بهینه از فضاهای غیر قابل استفاده میتوانید با توجه به ابعاد پرت آن فضا یک کتابخانه طراحی کنید ، یا میتوانید  فضایی برای نصب قاب عکسها استفاده شود.

– تغییر کاربری تراس های ویلا که عموما کمتر استفاده میشود و به مرور زمان به فضای پرت در ویلا تبدیل شده است.

– اگر ویلای شما دوبلکس هست می توانید از زیر پله ای که به طبقه بالا می رود با طراحی مناسب بعنوان فضایی کاربردی استفاده کنید.

کاربردی تر کردن و زیباسازی آشپزخانه با تغییر و ترمیم کابینت ها، کف سازی و نما

– آشپزخانه جز فضا هایی از یک خانه یا ویلا است که بدلیل مرطوب بودن و پخت و پز، بیشتر از فضا های دیگه در معرض استهلاک قرار دارد.و چون مکانی هست که مادر خانواده بیشتر از بقیه افراد در آنجا زمان می گذارد نیاز به زیباسازی و کاربردی تر کردن دارد.

– تغییر در دیوار ها و پلان آشپزخانه بنا به ضرورت که هم به کاربردی تر شدن آشپزخانه کمک میکند و هم تنوع در شکل فضا ایجاد میشود. در مرحله بعد تغییر کابینت ها، کفسازی و طراحی سقف آشپزخانه با هم فکری کارفرما می باشد.

بازسازی ویلا

زیباسازی سرویس بهداشتی و حمام با استفاده از کاشی و نورپردازی مناسب

– با تعمیر تاسیسات ویلا بخصوص در سرویس ها و حمام  در درجه اول کمک به صرفه جویی در مصرف بهینه انرژی و آب خواهد شد.

– سپس با تعویض کاشی ها حمامی زیباتر خواهید داشت.

بازسازی سالن نشیمن و پذیرایی

– با تغییر دیوار ها و ایجاد فضا هایی جدید  و تخریب فضا هایی که غیر قابل استفاده بوده اند و اضافه کردن آن ها به فضای نشیمن ، طراحی جدید در سقف پذیرایی با استفاده از گچ یا کناف می توانید تغییراتی اساسی در فرم اصلی سالن نشیمن خانه خود ایجاد کنید.

– اگر قصد تغییرات پلان  در فضای نشیمن  ندارید با تغییر متریال های اصلی  این فضا می توانید با هزینه کمتر تغییر چشمگیری ببینید. با تغییر رنگ دیوار ها یا  استفاده از کاغذ دیواری، تغییر در کفپوش، تعویض سیستم نورپردازی سالن نشیمن

– استفاده از پنجره های دوجداره در نمای ساختمان  به بهینه سازی مصرف انرژی کمک شایانی میکند و همچنین از ورود آلودگی و سروصدا به داخل خانه جلوگیری خواهد کرد.

بازسازی ویلا

هدف از بازسازی ویلا چیست؟

پیش‌تر مهم‌ترین اهداف بازسازی را بر شمردیم و با هم برترین موارد را مرور کردیم. بازسازی ویلا نه تنها با هدف حفظ زیبایی و نمای بیرونی یک ویلا انجام می‌شود بلکه گاها اقدامی است جهت هماهنگ شدن با محله که فضای شهر را زیباتر و مطلوب‌تر می‌سازد.

از عواملی که سبب شده ضرورت بازسازی ویلا نمود پیدا کند و دائما در حال پررنگ‌ تر شدن باشد، استفاده از مصالحی در ساخت ویلا هاست که گویا از کیفیت خوب بی‌بهره‌اند و حنایشان دیگر رنگی ندارد.