کاغذ دیواری سه بعدی

یکی از انواع کاغذ دیواری که این روز ها بسیار پرطرفدار است، کاغذ دیواری سه بعدی است. تصور بعضی افراد از کاغذ دیواری سه بعدی، کاغذ دیواری با تکه های برجسته است. البته در حال حاضر کاغذدیواری با تکه های برجسته براق یا اکلیل دار زیاد است. ولی منظور از این نوع کاغذ دیواری، کاغذ دیواری است که از فاصله 4-3 متری کاملا برجسته به نظر بیاید.

اگر کاغذ دیواری های سه بعدی با طرح هایی مثل سنگ دکوراتیو، تکه سنگ، آجر یا چوب طراحی شده باشد، از فاصله 4-3 متری کاملا مثل سنگ، آجر یا چوب طبیعی به نظر می رسد.
کاربرد این نوع کاغذ دیواری بسیار متنوع است: برای دکور پذیرایی، لابی، اتاق، فروشگاه و هتل به کار می رود و در طرح ها و رنگ های بسیار زیاد ارائه میشود.

رنگ و متریال و طرح های به کار رفته در دیوار قسمت های مختلف منزل تاثیر زیادی بر دکوراسیون منزل دارد در واقع طرح ها و رنگ های مختلف جلوه ای تازه به دکوراسیون می بخشند و به همین سبب کاغذ دیواری هایی با طرح ها و رنگ های متنوع در بازار موجود می باشد یکی از این نمونه های جدید کاغذ دیواری هایی با طرح های سه بعدی هستد که با ایجاد خطای دید به کلی فضا را متحول می کنند و گاهی تاثیر زیادی بر ابعاد فضا دارند. گویی در واقعیت مبلمان منزل در آن صحنه قرار گرفته و فضایی غیر واقعی را طبق سلیقه و انتخاب تصویر مورد نظر شما محقق می سازند.

کاغذ دیواری و انواع آن حتما بخوانید : کاغذ دیواری و انواع آن

ارائه تصاویر منظره سه بعدی نظیر مناظر طبیعی، اشکال هندسی و بناها جزوه رایجترین انواع کاغذ دیواری سه بعدی و پوستری هستند. کاغذ دیواری سه بعدی امروزه جزء بسیار مهمی در دکوراسیون مدرن شده است. تولید کاغذ دیواری های سه بعدی شبیه به کاغذ دیواری پوستری هست. این کاغذ ها به صورت اندازه های استاندارد از پیش آماده شده و یا به صورت سایز سفارشی تولید می شوند. کاغذ دیواری سه بعدی به دلیل خاص و یونیک بودن در دکوراسیون داخلی به شدت جلب توجه کرده و می تواند فضاهای دیدنی خلق کند. این کاغذ دیواری نمای شبیه به دیوار پوش ایجاد می کند ولی هزینه به مراتب کمتری به همراه خواهد داشت.

ویژگی های کاغذ دیواری سه بعدی :

سادگى در اجرا و قیمت این کاغذ دیواری ها سبب شده که در بین مردم طرفداران زیادی کسب کند. در قرن جدید اطلاعات و انقلاب ارتباطات به نحو عجیبى دنیای دکوراسیون داخلی را تحت الشُعاع قرار داده است به گونه ای که ورود یک محصول جدید مثل این نوع کاغذ دیواری علاوه بر اینکه به صورت وایرال، در بین مردم یک کشور اپیدمى مى شود بلکه مرزها شکسته شده و در جهانى که امروز یک دهکده است دست به دست تبلیغ مى گردد. 

کاغذ دیواری سه بعدی

پیشرفت در تکنولوژى های رایانه ای مثل گرافیک و طراحى سبب شده طرح های مختلف کاغذ دیواری سه بعدی متناسب با سلیقه هر کسى در هر جایى هر روز تولید شوند. همگامى این پیشرفت ها به صورت هم افزایى و پیشرفت موازی علوم همگى دست به دست داده تا ما هر روز با نمایش یک محصول جدید در همه حوزه ها و بالاخص دکوراسیون داخلى سورپرایز شده و محیط خود را با آن تطبیق دهیم.

کاغذ دیواری سه بعدی به طور کلی به دو دسته تقسیم می گردد :

دسته اول از این کاغذ دیواری ها به صورت رولی در متراژهای مختلف است که در طرح های انواع سنگ یا اشکال هندسی هستند. این دسته از کاغذ دیواری های سه بعدی دارای طرح یا طرح های کوچکی هستند که در طول کاغذ دیواری تکرار می شوند.

دسته دوم از کاغذ دیواری های سه بعدی به شکل پوستر دیواری یا کاغذ دیواری پوستری بوده که اصولا یک تصویر بزرگ و یکتا مثل منظره، احجام هندسی، شخصیت های کارتونی و نظایر آن می باشد. و پوسترهای دیواری به دوسته پوستر آماده و پوستر سفارشی تقسیم می شوند:

انواع کاغذ دیواری سه بعدی :

پر طرفدارترین طرح های کاغذ دیواری سه بعدی شامل:

کاغذ دیواری سه بعدی طرح اشکال هندسی

کاغذ دیواری-اشکال هندسی
کاغذ دیواری سه بعدی تونل

کاغذ دیواری سه بعدی تونل
کاغذ دیواری سه بعدی چهره

کاغذ دیواری سه بعدی چهره

کاغذ دیواری سه بعدی طرح فرشته

کاغذ دیواری سه بعدی طرح فرشته

کاغذ دیواری سه بعدی طبیعت

کاغذ دیواری سه بعدی طبیعیت
کاغذ دیواری سه بعدی گل

کاغذ دیواری سه بعدی گل

نکات مهمی را باید در استفاده از کاغذ دیوارهای سه بعدی در نظر گرفت :

تصاویر مورد استفاده می بایست با دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد. یعنی نباید در منزلی که طرح کلاسیک کار شده از کاغذ دیواری سه بعدی با طرح مدرن و اشکال هندسی استفاده نمود.

همچنین نوع کاغذ و چاپ آن نیز اهمیت دارد . عکس هایی برای چاپ استفاده می شوند می بایست دارای رزولوشن بالا باشند. معمولاً عکسهای بالای ۱۰۰ دی پی آی می توانند تصویر خوبی را روی یک دیوار معمولی ارائه دهند.

همچنین نصب کاغذ دیواری سه بعدی بسیار پراهمیت می باشد. دقت نصاب می تواند سبب شود که کار در زیباترین حالت خود به نمایش در آید.