پنجره دو جداره UPVC

همانطور که از اسم آن مشخص است برای تولید آن از متریال یو پی وی سی استفاده می شود. عبارت UPVC مخفف کلمه انگلیسی Unplasticized Poly Vinyl Chloride و نوعی ترموپلاست است که از مشتقات نفت و گاز طبیعی می باشد و طی یک فرایند پلیمری حاصل می گردد.

UPVC بسیار سبک است و مقاومت بالایی در برابر عوامل مختلف دارد به همین علت است که از آن در ساخت درب و پنجره استفاده می شود.

پنجره های دوجداره  یو پی وی سی با حفظ انرژی کمک شایانی به کاهش هزینه های مصرفی و صرفه جویی در مصرف انرژی می کنند.

یراق پنجره دو جداره UPVC

علاوه بر این پنجره های دوجداره با جلوگیری از نفوذ آلودگی های صوتی، گرد و غبار و حشرات به داخل ساختمان محیطی امن و آرام را فراهم می سازند. انعطاف پذیری و استحکام خوب در عین سبک بودن از دیگر مزایای این پنجره هاست.

با توجه به اعلام تحقیقات سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در ایران در حدود 45% از اتلاف انرژی از طریق پنجره های صورت می گیرد.در صورتیکه در زمستان به قاب پنجره و شیشه آن دست بزنید خواهید دید که سرد است و این دلیل تبادل حرارتی بین قاب پنجره و شیشه با فضای بیرون است.

انتخاب پروفیل های پنجره دو جداره UPVC

در برخی موارد تولید کنندگان برای کاهش قیمت پنجره‌ی دو جداره‌ی upvc از پروفیل‌های ضعیف برای درب ها استفاده می کنند

 در پنجره های دو جداره upvc چند فرم پروفیل برای قسمت‌های مختلف پنجره به‌کار می‌رود که باید پروفیل مخصوص به هر قسمت مورد استفاده قرار گیرد تا پنجره از استحکام و مرغوبیت بالایی برخوردار شود.

به عنوان مثال پروفیل برای پنجره‌های بازسازی باید حتما پروفیل مخصوصی باشد که برای همین کار تولید شده است. پروفیل‌های بازسازی کمی گران‌تر از نوسازی هستند اما برخی از فروشندگان برای جذب مشتری از پروفیل‌های نوسازی به جای بازسازی استفاده می‌کنند تا قیمت‌ها را پایین بیاورند که این موضوع تاثیر مستقیم منفی بر کیفیت کار دارد

کاربرد گالوانیزه در پنجرد UPVC

در برخی از موارد از پروفیل مخصوص پنجره در درب های بالکن استفاده می کنند که این عامل موجب کاهش کیفیت شده و قطعا پروفیل هایی که برای پنجره ها استفاده می شود، برای فریم دربها مقاومت کافی را ندارند.

ولیکن بدلیل اینکه این پروفیل ها با پروفیل های مخصوص درب ها متفاوت بوده و کمی دارای قیمت بالاتری است، بعضی از کارخانه ها غیر مسئولانه با همان پروفیل پنجره ها، درب ها را تولید می کنند و شما شاهد قیمت کمتری هستید. در این موارد بهتر است برای هر قاب پنجره و درب، پروفیل مخصوص به خود استفاده گردد.

شاید بتوان یکی از شایع ترین مشکلات پنجره‌های دو جداره upvc را انحنای پروفیل‌های آن دانست. این مشکل در زمانی به‌وجود می‌آید که تولیدکننده از گالوانیزه در داخل پروفیل استفاده نکرده باشد. گالوانیزه نیمی از استحکام محصول را تامین می‌کند اما با این حال بسیاری از تولیدکنندگان برای کاستن قیمت‌هایشان گالوانیزه‌ها را حذف می‌کنند. این کار تا ۷۰ درصد از کیفیت محصول کم می‌کند و ممکن است باعث بروز خطرات مالی و جانی برای خریداران شود.

انواع پنجره دوجداره UPVC

شما را با انواع پنجره های دو جداره  upvc موجود در بازار آشنا سازیم.

  • پنجره دوجداره upvc ثابت
  •  پنجره دوجداره upvc تک حالته
  • پنجره دوجداره upvc دو حالته
  • پنجره دوجداره upvc سایبانی
  • پنجره دوجداره upvc آکاردئونی
  • پنجره دوجداره upvc کشویی (فولکس واگنی)

پنجره دوجداره کشویی به علت سهولت در باز و بسته کردن و کاهش فضای اشغال شده برای باز شدن پنجره، از محبوبیت زیادی برخوردار است. پنجره های کشویی قدیمی، تنها از مزیت راحتی در باز و بسته شدن برخوردار بودند.

اما با ورود پنجره های دوجداره کشویی به صنعت ساختمان، این پنجره ها علاوه بر مزیت زیبایی و راحتی، از مزیت عایق بندی و درزبندی مناسب در برابر ورود هوا و صوت نیز بهره می شوند.

پروفیل فریم کشویی از ریل هایی تشکیل شده است که لنگه بازشو با استفاده از غلطک بر روی آن حرکت می کند. در بین پروفیل فریم کشویی و پروفیل لنگه کشویی، غلطک هایی قرار می گیرد که موجب آسان شدن حرکت لنگه بازشو می گردد.

پنجره دو جداره کشویی

غلطک های مورد استفاده در پنجره دوجداره کشویی تمامی وزن شیشه و لنگه بازشو را بر روی خود دارند; بنابراین این غلطک های کشویی تاثیر زیادی بر روی روان بودن حرکت لنگه کشویی بر روی ریل دارد.

متاسفانه در برخی موارد مشاهده شده که برای ارزان شدن قیمت پنجره دوجداره کشویی Upvc از غلطک های کشویی استفاده می شود که کیفیت نامطلوبی دارند و با گذشت زمان موجب عدم کارکرد پنجره کشویی دوجداره می شوند.

پنجره دو جداره UPVC به دلیل استفاده بهتر از تهویه طبیعی و مطلوب برای مناطقی با آب و هوای معتدل مناسب می‌باشد. بالعکس در مناطقی با سر و صدا و گرد و خاک زیاد این پنجره خواسته‌های شما را برآورده نمی‌سازد. این پنجره نسبت به پنجره‌های لولایی از 20 درصد عایق‌بندی کمتری برخوردار است.

انواع پروفیل کشویی

  • پنجره دوجداره upvc دو لنگه یا فرانسوی
  • حفاظ پنجره دوجداره

    حفاظ پنجره دوجداره به نسبت سایر مدل حفاظ های تولید شده از قیمت بسیار مناسب تری برخوردار می باشد. به سبب قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای که این محصول داراست، می توان آن را برای تمام ساختمان ها با کاربری های مختلف مورد استفاده قرار داد.

    حفاظ پنجره دوجداره به سبب ساختاری که از آن برخوردار می باشد، این امکان را فراهم می آورد تا بتوان آن را بر روی تمام مدل دیوارها نصب کرد. نکته قابل توجه در رابطه با این محصول کاربردی آن است که این مدل از حفاظ در کوتاه ترین زمان ممکن بر روی تمام مدل پنجره های موجود قابل نصب می باشد.

محاسبه‌ قیمت پنجره های دوجداره UPVC

برای محاسبه قیمت پنجره دو جداره به چند نکته‌ی قابل تامل زیر توجه کنید:

  • برای یافتن قیمت دقیق پنجره دوجداره باید عرض و ارتفاع پنجره، تعداد بازشوها، تعداد یراق‌آلات مصرفی و با کتیبه بودن یا نبودن کار در نظر گرفته شود.

انواع پنجره دو جداره یو پی وی سی

  • قیمت پنجره‌های دوجداره تا حدود زیادی بستگی به مقدار پروفیل مصرفی آن‌ها دارد.
  • نوع و برند یراق آلات
  • شیشه چند جداره در قیمت پنجره دوجداره
  • طرح چوب یا لمینت از چسباندن روکش طرح چوب بر روی پروفیل سفید
  • برای به‌دست آوردن قیمت‌ها باید هوشمند باشید تا در دام فروشندگان فریبکار گرفتار نشوید.

مثالی از نحوه محاسبه قیمت پنجره های دوجداره upvc

به عنوان مثال نحوه محاسبه قیمت دو نوع پنجره دوجداره ثابت و پنجره دو لنگه بازشو جهت مقایسه و آشنایی مشاهده می کنیم:

پنجره دوجداره ثابت

پنجره دوجداره ثابت: در این پنجره تنها از پروفیل upvc و شیشه دوجداره استفاده می شود. اگر مدل پنجره مورد نظر ما به عنوان مثال وین تک یا پنجره ویستابست باشد برای  محاسبه قیمت آن بدین صورت عمل می کنیم:

قیمت پنجره ویستابست: (6.02 متر پروفیل * 760.000 ریال) + (1.97 شیشه دوجداره * 1.100.000 ریال) + (10% هزینه نصب در پروژه نوسازی) = 741.602 ریال

قیمت پنجره وین تک: (6.02 متر پروفیل * 660.000 ریال) + (1.97 شیشه دوجداره * 1.100.000 ریال) + (10% هزینه نصب در پروژه نوسازی) = 675.422 ریال

نکته: هزینه نصب در پارتیشن بندی، بازسازی و تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بین %15 تا 20% می باشد.

پنجره یک لنگه بازشو

پنجره دو جداره  یک لنگه بازشو: در این پنجره نسبت به پنجره دو جداره ثابت، پروفیل بازشو و یک دست یراق آلات اضافه شده است.

قیمت پنجره ویستابست: (11.93 متر پروفیل * 760.000 ریال) + (1.69 شیشه دوجداره * 1.100.000 ریال) + (1دست یراق الات تک حالته* 1.800.000) + (10% هزینه نصب در پروژه نوسازی) = 12.191.850 ریال

قیمت پنجره وین تک: (11.93 متر پروفیل * 660.000 ریال) + (1.69 شیشه دوجداره * 1.100.000 ریال) + (1دست یراق الات تک حالته* 1.800.000) + (10% هزینه نصب در پروژه نوسازی) = 10.879.550 ریال

نکته: در صورت استفاده از یراق دوحالته بجای تک حالته، مبلغ 100هزار تومان به کل فاکتور اضافه می گردد. این مبلغ تفاوت قیمت یک دست یراق تک حالته با یراق دوحالته می باشد.

نکته تمامی قیمت های اعلام شده (قیمت پنجره ویستابست، قیمت پنجره وین تک ، قیمت پنجره دوجداره ثابت  و قیمت پنجره دو جداره  یک لنگه بازشو و….) حدودی است.

عرض و ارتفاع استاندارد و مجاز درب و پنجره UPVC

عرض و ارتفاع پنجره دوجداره

ماکزیمم و مینیممی برای عرض بازشو در پنجره تک حالته مشخص نشده است. عرض آن به ارتفاع بازشو و شیشه (ضخامت و تعداد جداره های شیشه) بستگی دارد.

  • بهینه ترین عرض بازشو پنجره دوجداره upvc تک حالته: 60 الی 80 سانتی متراندازه استاندارد پنجرهUPVC
  • حداقل و حداکثر ارتفاع بازشو پنجره دوجداره تک حالته: 28 الی 200 سانتی متر

در هنگام انتخاب عرض پنجره تک حالته به گشتاور لنگه بازشو دقت کنید.

بهینه ترین عرض بازشو پنجره دوجداره Upvc دو حالته: 60 الی 80 سانتی متر

  • حداقل و حداکثر عرض بازشو پنجره Upvc دو حالته: 41 الی 119 سانتی متر
  • حداقل و حداکثر ارتفاع بازشو پنجره Upvc دو حالته: 46 الی 224 سانتی متر

در بازشوهایی که با وزن بیش از 80 کیلوگرم استفاده می شود، حتما باید تدابیر خاص و اضافی در نظر گرفته شود. بطور مثال:

از پیچ های با کیفیت  باید استفاده شود و پیچ حداقل از 2 دیواره پروفیل عبور کند.

عرض و ارتفاع درب دوجداره

استاندارد کلی برای ارتفاع انواع درب (ارتفاع مفید) شامل درب ورودی (درب ضد سرقت)، درب اتاق و درب بالکن برابر با 205 سانتی متر است.

  • بهینه ترین عرض بازشو درب Upvc دوجداره: 60 الی 95 سانتی متر
  • بهینه ترین ارتفاع بازشو درب Upvc دوجداره: 195 الی 210 سانتی متر
  • حداقل و حداکثر ارتفاع بازشو پنجره Upvc دو حالته: 165 الی 215 سانتی متر
  • عرض بازشو بهتر است از 50 سانتی متر کمتر و 100 سانتی متر بیشتر نباشد.

عرض و ارتفاع استاندارد پنجره دوجداره کشویی

برای بهینه ترین ابعاد پنجره کشویی بهتر است عرض پنجره کشویی را بین 60 تا 100 سانتی متر و برای ارتفاع بین 90 تا 210 سانتی متر در نظر گرفته شود.

نکته قابل توجه در ابعاد پنجره ها این است که عرض و ارتفاع باید با یکدیگر تناسب داشته باشند.

در نظر داشته باشید که عرض پنجره کشویی باید حداقل یک سوم ارتفاع آن باشد. بطور مثال وقتی ارتفاع 150 سانتی متر است، عرض آن باید حداقل 50 سانتی متر باشد.

پنجره دو جداره

تفاوت پنجره دوجداره آلومینیومی و پنجره دوجداره یو پی وی سی

  • پنجره آلومینیومی دارای شکل پذیری می باشد اما پنجره یو پی وی سی به نسبت شکل پذیری کمتری دارد.
  • پروفیل پنجره آلومینیومی به نسبت یو پی وی سی قابل اشتعال نیست.
  • پنجره آلومینیومی حرارات و صوت را انتقال می دهد اما پنجره دوجداره upvc عایق مناسب تری است.
  • تنوع رنگی در پنجره یو پی وی سی زیاد می باشد اما تنوع رنگی در پنجره آلومینیومی به نسبت کمتر می باشد.
  • نفوذ گرد و غبار در پنجره آلومینیومی وجود دارد ولی در یوپی وی سی عایق بندی بهتری دارد.
  • سرعت نصب درب و پنجره آلومینیومی بیشتر از درب و پنجره یو پی وی سی می باشد.