مزایای داشتن سایت شخصی

هر یک از ما باید یک سایت شخصی داشته باشیم اما چرا؟ در این مقاله در ابتدا دلایل نیاز هر یک از ما به سایت و تاثیر آن در برندینگ و بازاریابی و دیگر نکات مثبت تاثیر سایت ذکر شده و در ادامه، نظرات کاربران ما در پیج اینستاگرام engineerplus که در پست های متوالی از آنها سوالاتی در این زمینه پرسیده شده بود آمده است، پس تا آخر با ما باشید.

آدرس دیجیتالی شما، وب سایت و وبلاگ شخصی شماست:

مردم با هم ارتباط هستند، قبلا به صورت افلاین الان به صورت انلاین. مردم خرید می کنند قبلا به صورت حضوری و الان به صورت انلاین. حال اگر شما ادرس خانه دارید چرا نباید یک ادرس انلاین هم داشته باشید. پس تا دیر نشده برای خود یک دامنه بخرید و اسم و فامیل خود را گارانتی کنید. حتی اگر الان هم نمی خواهید استفاده کنید، ان را به پروفایل لینکداین خود وصل کنید.

 

مزایای داشتن وب سایت شخصی بسیار است که در ذیل به بعضی از انها می پردازیم :

1- برندینگ (برای خود نام تجاری و اعتبار ایجاد کنید):

در وب سایت های شخصی شما می توانید همه چیز از رنگ پیش زمینه تا فونت متن را طبق سلیقه خود انتخاب کنید. برخلاف لینکداین که یک پروفایل ثابت برای همه وجود دارد. بنابراین شخصیت و برند خود را به راحتی می توانید نشان دهید و از دیگران متمایز باشید. وقتی کسی شما را پیدا می کند به سرعت با توجه به وب سایت یک دیدگاه از شما در ذهن فرد ایجاد می شود. بنابراین وب سایت یک نمونه کامل و فوری از خود شما می باشد.

در حقیقت وب سایت یک دارایی مهم در تثبیت برند شما می باشد. شما میتوانید لینک وب سایت خود و مطالبتان را از طریق توئیتر یا لینکداین و یا سایر شبکه های اجتماعی به افراد دیگر ارسال نمائید.

شما با داشتن وب سایت میتوانید ایمیل خود را در دامین خود داشته باشید که بهتر از جی میل می باشد. با داشتن وب سایت و لوگوی خود می توانید کارت ویزیت خود را طراحی کنید که منطبق با طراحی وب سایت و رنگ ان باشد.

2- ایجاد یک تصویر مجازی از خود :

مردم چشمی هستند، هرقدر بیشتر نشان دهید (بیشتر از گفتار) بهتر خواهد بود. رزومه شما می تواند بگوید که یک وب لاگ با 15000 نفر خواننده دارید اما سایت شخصی شما می تواند انها را مستقیما به وب لاگتان وصل کند و نشان دهد که علت مراجعه مردم به شما چیست و چه چیزی شما را منحصر به فرد کرده است. با مطالبی که می نویسید، سایت هایی که با آنها کار میکنید و نمونه کارهایتان، می تواند تبدیل به یک عکس دیجیتالی از شما بگردد که کار و هویت شما را منعکس می کند.

3- تاثیر گذاری بر کارفرمایان

 به کسانی که دنبال نیروی کار می گردند به راحتی خود را نشان می دهید( داشتن وب سایت شخصی به جویندگان نیروی کار کمک میکند که شما را به راحتی پیدا کنند) : 40% شرکت ها از شبکه های اجتماعی برای جستجوی افراد استفاده می کنند. بسیاری ان را به صورت غیر رسمی انجام می دهند. پس اگر شرکتی روزمه شما را ببیند و سعی می کند شما را در لیکنداین یا فیس بوک پیدا کند که ممکن است بین هزاران جایی که اسم شما امده است نتواند پیدا کند. اما داشتن یک وب سایت باعث می شود که در زمان جستجو به راحتی پیدا شوید. حال اگر می خواهید متمایز از دیگر کاندیداها باشید و شرکت ها به سراغ شما بیایند و اینکه از خود یک تصویر انلاین مناسب بسازید کافی است که وب سایت شخصی خود را ایجاد کنید.

* با داشتن یک وب سایت، برای خود مزیت رقابتی ایجاد می کنید:

در وب سایت شخصی، شما در مورد تحصیلات و سابقه شغلی خود صحبت می کنید که شبیه به رزومه تان می باشد. بعضی فکر می کنند که وب سایت همان رزومه انلاین هست در حالیکه با داشتن وب سایت شما حضور خود را در فضای انلاین ثابت می کنید. با استفاده از وب سایت نقاط قوت خود را نشان دهید و بگوئید که چرا باید شما را استخدام بکنند. مطمئین شوید که نمونه کارها خود را ، توصیه نامه های مشتریان، تصاویر مرتبط را در وب سایت خود قرارداده اید تا در هر کار یک سر و گردن بالاتر از سایر جویندگان کار باشید.

*داشتن یک وب سایت ، شانس شما را در پیدا کردن کار افزایش می دهد:

همانطور که گفته شد وب سایت برای شما باعث ایجاد مزیت رقابتی می شود. باید به همه نشان دهید که در چه چیزی خوب هست نه اینکه فقط بگوئید. نمونه کارهای شما می تواند فاکتور ایکس در انتخابتان برای شغل باشد و به شما این فرصت را بدهد که بدرخشید.

بگذارید وب سایت برای شما صحبت کند. چرا که اگر کاندیدایی تمام نیازمندی ها را داشت و دارای تحصیلات و سابقه کار مشابه شما بود اما یک وب سایت شخصی نداشت این می تواند یک فاکتور متمایز کننده باشد. و با داشتن یک وب سایت افراد از جاهای مختلف شما را خواهند شناخت و با شما تعامل خواهند کرد که نه تنها باعث ایجاد روابط جدید بلکه می تواند فرصت های شغلی جدید ایجاد کند.

4- توسعه مهارت های شخصی :

داشتن وب سایت یا وب لاگ باعث بهبود نوشتن می شود: هیچ چیز مثل تکرار باعث بهبود مهارت ها نمی شود.

به شما نظم و انضباط و نحوه مقابله با یک چالش را می دهد: نگه داشتن یک وب سایت احتیاج به تلاش زیاد و نظم ترتیب دارد.

مهارت های جدید یاد میگیرید.

وقتی که شروع به کار کردن در وب سایت خود کردید به مرور خواهید فهمید که چه چیزی برای شما کار می کند و چه چیزی کار نمی کند و شروع می کنید به بهینه سازی وب سایت و دور ریختن موارد اضافه تا بتوانید حرفه ای به نظر برسید. برای تقویت برند مجبور هستید که پیام های خود را بهینه کنید. چگونه مخاطبان خود را درگیر کنید و چگونه در شبکه های اجتماعی دیده شوید و سایت خود را تبلیغ کنید. علاوه بر این برای اینکه در گوگل رتبه بهتری داشته باشید یاد می گیرید سئو کار کنید.همه اینها یعنی یادگرفتن مهارت های جدید.

 انتشار تفکرات و ساختن مخاطبان خود :

بگذارید صادقانه بگوید،  نوشتن در یک وب سایت یا وب لاگ باعث شده است که بهترین ایده ها، بهترین اجراها و مفاهیم را ایجاد کنم اما بهتر از این موارد ، نوشتن باعث شده است تا من :

به تفکراتم ساختار بدهد و راحت بیان کنم

با دیگرانی که چون من فکر می کنم به اشتراک بگذارم

از دیگران بازخور بگیرم و ایده ها جدید بدست بیاورم

ارامش ذهن پیدا کنم

اگر درهر پست خود ایجاد ارزش بکنید ، به تدریج مخاطبان خود را جذب خواهید کرد.

البته این به راحتی بدست نمی اید و کار سختی در پیش دارید مخصوصا در اغاز راه. اولین مخاطبان شما ، افراد اطرافتان هستند که بیشتر مشوقین شما خواهند بود. همواره یک لیست از ایمیل ها برای خود درست کنید چرا که ارسال ایمیل آسان است و بدون هزینه. و بعد سعی کنید در شبکه های اجتماعی مطالب خود را به اشتراک بگذارید.

خلاصه : با داشتن یک وب سایت یا وب لاگ شما میگوئید که :

مردم شما را چگونه در صفحه گوگل ببینند

برای خودتان برند سازی می کنید

برای شما فرصت ایجاد می شود

بعدا از خودتان بابت این کار تشکر خواهید کرد

یک نویسنده خوب خواهید شد شاید روزی کتاب بنویسید

نظم و انضباط خواهید داشت

مهارت های جدید یاد خواهید گرفت.

نظرات کاربران در اینستاگرام engineerplus:

مزایای داشتن سایت شخصی و تاثیر آن بر موفقیت کسب و کار مهندسان ‌‌

– آپدیت بودن قیمت ها و محصولات موجود شما ‌‌‌

-‌ نشان دادن میزان کیفیت پروژه های کاری‌‌‌

– گالری تصاویر و نمونه کارهای شخصی شما

– رزومه آنلاین‌

– سایت به زبان خارجی یک پوئن مثبت برای تحصیل در خارج از کشور می باشد‌

– ایجاد بستری مناسب برای معرفی و تبدیل شدن به برند‌

– گسترش ارتباطات‌

– گسترش مباحث آموزشی‌

– کاهش هزینه های تبلیغاتی‌- دسترسی به اطلاعات تماس شما و درنتیجه امکان دریافت کار بیشتر‌

نظرات کاربران

reza.rezaee89بله سایت خوبه ولی برای کسایی که تازه فارغ التحصیل شدن چی؟ هیچ کجا حتی حاضر به مصاحبه نیستن چه برسه بخوان تو سایت رزومه بخونن
engineerplus@reza.rezaee89 سایت شخصی فقط برای مطالعه رزومه نیست. در اکثر مواقع باعث می شه کارفرما ها شما رو پیدا کنند و با شما تماس بگیرند نه اینکه فقط برای مطالعه رزومه باشه
navid.abediasl@reza.rezaee89: dakhele keshvar shayad intor bashe vali ag bahse mohajerat baraton mohem nabashe , har jae in kore khaki barae mohandesi k zaban o kar balad bashe kar hast.
codex_gigas4مهندسانی که سایت شخصی با فضایی گسترده و زیبا دارند . مردم یک حساب دیگه ای روی آنها باز میکنند کلا ابهت خاصی دارد.
hamid.barati.zسایت برای تبدیل شدن به برند هم خوب است
adnandehvariپول راه اندازی سایتو از کجا بیاریم?کار بهمون نمیدن که صفر کیلومتری دیگه‌پول سایت‌رو‌هم‌نداریم تو‌این‌وضع
loghman__ایجاد بستری مناسب برای معرفی وتبدیل شدن به برند
alidalvand7در وهله اول یک سایت شخصی می‌تونه شخص رو به عنوان یک برند معرفی کنه کما کوچک و گمنام
iashkan_mansouriچندتا تازه کار میتونن با هم اقدام به راه اندازی سایت کن

atlantis.2.21در این موضوع هیچ شکی نیست اما متاسفانه بعلت اینکه کارفرمایان معمولا در پی کار متوسط با قیمت کمتر هستند و بساز بفروشها معمولا اکیپ اجرایی و پیمانکار خاص خود را دارند و معمولا از انها استفاده میکنند . عقیده و نظر اینجانب بر آن است که تا سیاستهای وزیر و شهرداریها تغییر نکند و به سمت و سوی استفاده از نیروی ذی صلاح و متبهر در رشته خاص خود نرود زیاد نمی شود روی این مسیر به تنها حساب باز نمود . قابل ذکر است که بنده همیشه از پستهای شما و گروه شما سپاسگزارم و استفاده میکنیم و باعث یاداوری بسیاری از مسائل است . درود بر شما خسته نباشید.
majid.k.kashaniصد در صد درست میفرمایید.داشتن سایت در بازاریابی بسیار مفید.
loghman__5565نشان دادن میزان کیفیت پروژه های کاری
alinadali_1987_2017عالیست و باعث پیشرفت بسیار میگردد.

m7hamm5dبنظر منم تاثیر گذاره
m7hamm5dکسی که توانایی های زیادی داشته باشه باید خودشو نشون بده یه جایی و چی بهتر از سایت
mojtabasamareباسلام داشتن سایت از نظر من میتونه بسیار تاثیر مثبت بر روند کاری فرد بشه وموفقیت فرد رو دوچندان میکند.