سیامک الهی فر

مهندس سیامک الهی فر

کد انتخاباتی : 3009

رئیس گروه تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی

کارشناسی ارشد عمران – سازه

برنامه کاندیدارزومه کاندیداتقویم کاندیدا

معرفی کاندیداهای نظام مهندسی
بررسی تخصصی کاندیداها
تعهدنامه مبارزه با فساد
اخبار انتخابات
نظرسنجی

تعهد به مبارزه با فساد و رانت، پاسخگویی به کلیه مهندسان عضو سازمان

حمایت شده توسط لیست ها / گروه ها

لیست های انتخابات نظام مهندسی

تقویم کاندیدا

  • تاکنون برنامه ای برای این کاندید ثبت نشده است

  • 12 مهر روز برگزاری انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی

شنبه 1شنبه 2شنبه 3شنبه 4شنبه 5شنبه جمعه
6/10 6/11 6/12 6/13 6/14 6/15 6/16
6/17 6/18 6/19 6/20 6/21 6/22 6/23
6/24 6/25 6/26 6/27 6/28 6/29 6/30
6/31 7/01 7/02 7/03 7/04 7/05 7/06
7/07 7/08 7/09 7/10 7/11 7/12 7/13
7/14 7/15 7/16 7/17 7/18 7/19 7/20

شرح کامل برنامه های کاندیدا

اهداف، ارزش‎ها، راهبردها و برنامه‎ اجرایی گروه مهندسی آینده

گروه مهندسی آینده با هدف اقداماتی فراگیر برای همه مهندسان فعال در عرصه ساخت و ساز در راستای احقاق حقوق اعضای حقیقی و حقوقی سازمان، اقتصاد و بهبود معیشت مهندسان و کارآفرینی گام در عرصه انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران می‌نهند.

آینده با آسیب‌شناسی دوره‌های ششم و هفتم هیات مدیره برنامه‌ای دقیق منطبق بر قانون، بخشنامه‌ها، واقعیت ها و پرهیز از هر گونه شعارهای انتخاباتی تهیه نموده و از کاندیداهایی که به برنامه آینده پایبند باشند و تضمین نمایند که در راستای محقق شدن برنامه آینده حرکت خواهند نمود، مشروط به پاسخگویی به رای‌دهندگان حمایت خواهد کرد.

همراهی یاران آینده بر اساس مسئله مشترک است و نه راه حل مشترک. کسانی که با ما دغدغه مشترک دارند از همراهان ما در آینده خواهند بود.

مسائل و دغدغه ما در آینده چنین است:

▪ به استناد قانون مهمترین وظیفه سازمان نظام مهندسی ساختمان، نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی است. از این رو جمع کردن بساط امضاء فروشی، کرایه و یا فروش پروانه از اهداف اصلی سازمان می باشد که سالهاست مغفول مانده است، در این راستا:
۱- کلیه مهندسان امتیازآور در اشخاص حقوقی باید دارای بیمه اشتغال در همان مشاور باشند تا صوری کاری حذف شود.
۲- ظرفیت مشاوران نباید وابسته به مهندسان پشت پروانه باشد تا مسابقه خرید پروانه بین اشخاص حقوقی حذف گردد.
۳- در آینده اولویت با مهندسانی است که تنها از راه ارائه خدمات مهندسی روزگار می‌گذرانند و کلیه مهندسان شاغل در استانهای دیگر و ادارات و ارگانها و یا احتمالا در خارج از کشور در اولویت‌های بعدی خواهند بود.
۴- افزایش حق الزحمه با استفاده از ظرفیت‌های کمیته چهار نفره مبتنی بر کاهش ظرفیت مهندسان و متعادل کردن عرضه و تقاضا.

▪ تعامل و گفتگوی اعضای هیات‌مدیره بر پایه منافع جامعه مهندسی و نه بر پایه منافع گروهی که اعضاء را نمایندگی می‌کنند خواهد بود. از این رو در آینده نیازمند اعضائی فرهیخته که توانایی گفتگو و ایجاد راه حل برای مشکلات را دارند، هستیم.

▪ در آینده معتقدیم همه حقیقت نزد ما نیست، از این رو نظر مخالف را در فضایی بدور از حب و بغض و پیش‌داوری به بحث می‌نشینیم و کمک می‎کنیم تا جلسات هیات مدیره کارا بوده و نتایج عینی داشته باشد.

▪ در آینده سازمان هر هزینه‌ای باید مبتنی بر نتیجه‌‌ای مشخص باشد و از هر هزینه‌ای که منجر به نتیجه مثبت و مشخص برای اعضا نگردد جلوگیری خواهد شد.

▪ در آینده از ایجاد شبکه‌های رانت که ناشی از عزل و نصب‌های فله‌ای در بخش‌های گوناگون سازمان هستند و در نفوذ گروهی خاص هستند جلوگیری بعمل خواهد آمد.

▪ منشاء فساد مالی در سازمان از تجمع پول مهندسان در حسابهای بانکی سازمان است. با توجه به مجوز پرداخت از سوی مقام عالی وزارت، معتقدیم که در آینده باید پول اعضاء به خودشان و به یکباره پرداخت گردد. سازمان با چابک‌سازی و بازبینی در ساختار سازمانی و از محل دریافت حق عضویت اعضای حقیقی و حقوقی توان اداره خویش را دارد.

▪ در آینده سیستم مالی پاک دست بجای افراد پاک‌دست در اولویت خواهد بود زیرا معتقدیم فساد از سیستم‌های فسادزا پدید می‌آید و در چنین سیستم‌هایی هرگز نمی توان انتظار داشت مسئولان مانند ابوذر و عمار باشند.

▪ تهیه بودجه سازمان بدون وجود برنامه مشخص نتیجه‌ای جز فساد به دنبال نخواهد داشت. زمانی بودجه قابل بحث خواهد بود که برنامه‌ای مشخص به آن منضم باشد. در آینده بودجه و برنامه با هم و بطور همزمان به بحث گذاشته خواهد شد.

▪ رای اعضاء هیئت مدیره در تصمیم‎گیری‎ها باید شفاف باشد تا از زد و بندها جلوگیری به عمل آید. بر این مبنا در آینده هیات مدیره‎ اختیارات خود را به هیات رییسه سازمان تفویض نمی‎کند و رای اعتماد اعضا به هیات مدیره محفوظ می ماند.

▪ در خصوص مبحث مجری ذیصلاح معتقدیم نباید صرفا از اجبار و زور استفاده کرد، بر این اساس کارشناسان و حقوقدانان آینده طرحی نو در انداخته‌اند که در آن مالکین با تمایل و رضایت کامل، همکاری با مجریان ذیصلاح را تقاضا نمایند. این مسائل در آینده حل خواهد شد اگر همه عزیزان دست در دست هم به یاری سازمان بشتابند.

رزومه کاندیدا

سوابق تحصیلی :

کارشناسی مهندسی عمران-عمران دانشگاه آزاد اسلامی-تهران مرکز

کارشناسی ارشد عمران-گرایش سازه – دانشگاه بین اللملی امام خمینی(ره) قزوین

سوابق شغلی و حرفه ای :

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران (دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی طراحی و نظارت و اجرا پایه ۱ از وزارت راه و شهرسازی).

عضو تیم کنترل مضاعف نوسازی بافت فرسوده سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران (از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳).

مدیر پروژه شرکت مهندسین مشاور مددآب تهران (از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۶).

معاون برنامه ریزی، طرح و توسعه هولدینگ ساختمانی خشت برتر (از سال ۱۳۹۶).

آزمونگر سازمان فنی و حرفه ای در طرح سنجش مهارت کارگران بخش صنعت ساختمان – رشته های نقشه کشی صنعتی، نقشه کشی ساختمان، آرماتوربندی، گچ کاری، کاشی کاری، بتن ریزی، بتن ساز، بنای سفت کار، متره و برآورد پروژه، قالب بندی، نقشه کشی با کامپیوتر، نقشه‌برداری ( از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹)

عضو کمیته برنامه ریزی افزایش ظرفیت اشتغال به کار گروه تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران (سال ۱۳۹۳).

عضو اصلی شورای سیاست گذاری گروه پردیس مهندس (از سال ۱۳۹۲)

کارشناس ارزیاب ریسک و خسارت بیمه های مهندسی شرکت ارزیابی خسارت بیمه ای ممیزان (از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶)

نایب رییس گروه تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران (سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷)

رییس گروه تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران (از سال ۱۳۹۷)

عضو کارگروه طراحی و بهسازی گروه تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران (از سال ۱۳۹۶)

مدیر کانال تلگرام همراه ناظر ساختمان با بیش از ۱۵ هزار عضو: https://t.me/hamrahenazer

مشاور حفاظت فنی و خدمات ایمنی در رشته آموزش ایمنی عمومی کار از مرکز مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی (از سال ۱۳۹۵).

مشاور حفاظت فنی و خدمات ایمنی در رشته ایمنی ساختمان از مرکز مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی (از سال ۱۳۹۵).

تالیف بیش از ۱۸ مقاله علمی و حرفه ای در حوزه ساخت و ساز شهری (به صورت فردی یا مشترک) پذیرفته شده در نشریات و کنفرانس های حرفه ای، علمی و پژوهشی معتبر کشور.

کتاب “همراه ناظر ساختمان”، مجموعه نکات فنی، حقوقی و ایمنی در کنترل (بازرسی، نظارت) و اجرای ساختمان، ویژه رشته های عمران، معماری، مکانیک و برق، مولفان: سیامک الهی فر، حامد خانجانی، با مقدمه آقای مهندس محسن بهرام غفاری، انتشارات نوآور، چاپ اول ۱۳۹۵، چاپ هفتم ۱۳۹۷، شابک: ۱-۳۰۹-۱۶۸-۶۰۰-۹۷۸.

کتاب “چک لیست ساختمان”، ویژه رشته های عمران و معماری، مولفان: سیامک الهی فر، حامد خانجانی، چاپ اول ۱۳۹۷، شابک: ۴-۷۵۶-۰۹۳-۶۰۰-۹۷۸.

تالیف و تدوین “دفتر انتخابات هیات مدیره دوره هفتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران” شامل ارزیابی گروه‌های انتخاباتی فعال در زمان انتخابات بر اساس روش‌های آماری توصیفی، بررسی آرای افراد منتخب هیات مدیره دوره هفتم، مستندسازی عملکرد گروه های انتخاباتی، سیامک الهی فر، با همکاری اتاق فکر گروه پردیس مهندس، ویرایش اول نوروز (فروردین) ۱۳۹۵، تجدیدنظر تابستان ۱۳۹۷.

پیشنهاد طرح “استقرار نظام مستندسازی تجربیات سازمان نظام مهندسی ساختمان” (تجربه نگاری، تجربه کاوی، مدیریت دانش و ثبت درس آموخته ها) مصوب شده در گروه تخصصی عمران، زمستان ۱۳۹۶.