استفاده از همه ظرفیت های قانونی به منظور بهبود معیشت مهندسان

امیدواریم تعامل بهتری میان سازمان نظام مهندسی و وزارت‌راه شکل گیرد

رئیس  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، اولویت های کاری خود را برای مدیریت این سازمان، اینگونه بیان کرد: استفاده از همه ظرفیت های قانونی به منظور بهبود معیشت مهندسان یکی از اهداف و اولویت های اصلی ما در این سازمان خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشکلات این سازمان در تهران از درون آغاز شده و بعد به بیرون سرایت کرده است، افزود: با توجه به شرایط حاکم در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ضرورت دارد اصلاح نیز از درون سازمان که به عنوان اصلاح فرآیندها تلقی می شود آغاز شود.

مهندس طاهری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نحوه تعامل و ارتباط این نهاد با وزارت راه و شهرسازی گفت: طی سال های گذشته شاهد کدورت های ارتباطی بین وزارتخانه و نظام مهندسی هستیم، بنابراین رفع معضلات موجود که زمینه بهبود تعامل مابین این دو ارگان را فراهم می کند در اولویت کار ما قرار دارد.

وی به بخشنامه کسر پنج درصد حق الزحمه مهندسان که از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده بود نیز اشاره و بیان کرد: این تصمیم وزارتخانه باعث ایجاد چالش در سازمان نظام مهندسی شد که بزودی درصدد اصلاح آن بر خواهیم آمد.

طاهری ادامه داد: در این زمینه باید جلساتی با وزارت راه و شهرسازی برگزار کنیم تا آنچه را که قانون می گوید و بر ما تکلیف می کند انجام دهیم. 

همچنین مهندس مومنی مقدم در گفت و گویی دیگر با خبرنگار جماران، ارزیابی خود نسبت به ادوار گذشته این سازمان را مطرح کرد و گفت: قطعاً هر دوره‌ای توفیقات خود را دارد و دوستان دوره‌های پیشین نیز زحمات خود را کشیده‌اند. البته که موفقیت‌های‌شان نیز ممکن است به دلیل شرایط همدلی و مشارکت ها متفاوت بوده باشد.

نایب رئیس اول سازمان در ادامه افزود: اما از برنامه‌های کلی‌ای که می‌تواند مورد نظر سازمان باشد، شفافیت بیشتر، اطلاع‌رسانی بهتر، اصلاح فرآیندهای داخلی، پیگیری بحث‌های مربوط به تعرفه و مجریان ذی‌صلاح، در بحث ساختمان نیز اصلاح کیفیت ساخت و سازهای شهری و تعامل با نهادها و دست‌اندرکاران و سایر متولیان صنعت ساخت و ساز شهری می‌تواند از مهم‌ترین برنامه‌های دوره جدید باشد.

وی درباره رویکرد سازمان نظام مهندسی در ارتباط با قوانین و تعاملات با وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در دوره‌های قبلی رویکردها و تعاملات از پشت تریبون‌ها بود. اما در دوره جدید این امیدواری وجود دارد که این کار از راه مذاکره پشت یک میز انجام شود و در واقع تعامل بهتری میان سازمان نظام مهندسی و وزارت‌خانه شکل گیرد.

مومنی‌مقدم در پایان با اشاره به تأخیر در برگزاری جلسات هیأت مدیره گفت: بالاخره آبستراکسیون یک ابزار قانونی است و در هر جایی که برحسب دموکراسی انتخاباتی برگزار می‌شود، گروه‌ها می‌توانند با چنین ابزاری نظرات خود را پیش ببرند. خوشبختانه در هیأت رییسه تشکیل شده، همه گروه‌های موجود در هیأت مدیره سهیم هستند و این می‌تواند نقطه قوت آن در دوره جدید باشد.