برش ورق کامپوزیت به روش CNC

استفاده از سی ان سی ورق کامپوزیت، تکنولوژی CNC در برش ورق کامپوزیت، انجام ویرایش های اولیه، تعیین نقطه شروع، تعیین جهت برش و شیار، حرکت های جهتی آزاد در حین برش، امکان تغییر ناگهانی سرعت در حین انجام عملیات برش، اتوماتیک نمودن نحوه برش با تعریف خطوط برشی و غیر برشی، کم کردن سرعت در پیچ های تند، تطبیق اتوماتیک نقشه بر روی شیت خام، صدور گزارش و فاکتور خودکار و همچنین بهینه سازی اتوماتیک وار ساخت قطعات از جمله ویژگی های دستگاه برش ورق کامپوزیت می باشد.

گروه مهندس پلاس خدمات برشکاری (CNC) را با بالاترین کیفیت و هزینه مناسب ارائه می دهد.

دستگاه برش ورق کامپوزیت

نمونه پیشرفته دستگاه برش ورق کامپوزیت این قابلیت را دارد که مستقیم نقشه های مخصوص برش و شیار را از نرم افزار های استاندارد نقشه کشی دریافت کند و هم چنین برای کنترل و فرماندهی ورق ها طراحی شده است.

برش-ورق-کامپوزیت-1

بعد از انجام عملیات برش ورق کامپوزیت و آماده سازی قطعات، تمامی قطعات را برای نصب به محل مورد نظر می بریم و عملیات نصب را انجام می دهیم و در پایان برای درز گیری و آب بندی می توانیم از چسب سیلیکون یا نوار های لاستیکی استفاده کنیم.

روش برش با استفاده از دستگاه سی ان سی (CNC) را می توان با قاطعیت عنوان کرد که بهترین روش برای برش ورق های کامپوزیت می باشد.

فرآیند برش ورق کامپوزیت

ورق کامپوزیت از دو لایه ورق آلومینیومی در پوسته های بیرونی و یک لایه از مواد پلی اتیلن و یا مواد نسوز کانی در وسط تشکیل شده است

و این ورق ها با توجه به ضخامت، نوع آلیاژ آلومینیومی لایه ها، نوع رنگ به کار گرفته شده در پوسته بیرونی و نوع مواد به کار رفته در لایه میانی باعث شده که از تنوع بالایی برخوردار باشند که هر کدام از انواع آن کیفیت و کاربرد مخصوص به خود را دارا می باشد.

برش ورق کامپوزیت

ابزار برش ورق کامپوزیت

ابزارهای برش ورق کامپوزیت از جنس اکسید آلومینیوم/ تیتانیم کاربید به طور منحصر به فردی به عنوان ابزار های برش شماره دار استفاده می شوند. سیستم های نگهدارنده ی این سری ها که برای ابزارهای برش کامپوزیتی مورد استفاده قرار می گیرند، مشابه آنهایی می باشند که برای کاربید های سمنته، طراحی می گردند. برای سری های با شکل منظم، انواع محدود کننده از بالا و محدود کننده با حفره، متداول می باشد مانند سری های الماسه ی مدور، مکعبی، سه گوش، الماسه های ۸۰ درجه و ۵۵ درجه.

مزایای برش ورق کامپوزیت به روش سی ان سی (CNC)

برش ورق های کامپوزیت به روش سی ان سی از مزایای مختلفی برخوردار است که عبارتند از:

  • سرعت بسیار بالا به همراه کیفیت در تولید متوسط ۳۰۰ متر مربع خدمات شیار و برش
  • مدیریت پرتی ورق را دارد.
  • می توان سرعت تحویل و اجرا را زمان بندی کرد.
  • جلوگیری از دپو و حمل و نقل مضاعف و غیر ضروری
  • جلوگیری از خط و خش ها و جا به جایی های ناخواسته ورق در کارگاه های اجرایی
  • ضریب ایمنی در نگهداری ورق ها بالا می رود.
  • شیار یکنواخت و حذف هزینه های مضاعف استهلاک
  • کاهش چشمگیر هزینه ها نسبت به روش های دستی
  • امکان تولید ورق های خاص و اشکال مختلف که به صورت دستی و در حجم بالا امکان پذیر نمی باشد.
  • امکان ایجاد شیار های مورد نیاز جوش پلی اتیلن
  • امکان تولید پانل های مخصوص انواع سیستم هنگ

برش-ورق-کامپوزیت

برش ورق کامپوزیت با اره گرد بر

یکی دیگر از روش های برش ورق کامپوزیت استفاده از اره گرد بر می باشد که روش استفاده از این دستگاه به این صورت می باشد: ابتدا با متر لبه بیرون تیغ تا بیرون صفحه دستگاه را اندازه گیری می کنیم و در مرحله بعدی داخل تیغ تا بیرون صفحه دستگاه را اندازه گیری می کنیم که ضخامت خود تیغ اره هم به حساب می آید، باید این نکته را در نظر داشت نباید از ۵ شیت ورق روی هم برای برش استفاده کرد زیرا باعث ایجاد خطا می شود.

زیرا اگر زاویه تیغ اره کمی بهم خورده باشد باعث ایجاد چند میلیمتر خطا می شود. سپس شابلون مورد نظر را با اندازه های مورد نظر با پیچ دستی به میز می بندیم که باید این نکته را در نظر داشت که پیچ دستی را بیرون شابلون به گونه ای بست که موقع برش به دسته اره گیر نکند. و در آخر عملیات برش را انجام می دهیم.

ورق آلومینیوم کامپوزیت

ورق آلومینیوم کامپوزیت از مدرن ترین مصالح ساختمانی برای نمای داخلی و خارجی ساختمان می باشد.

ورق آلومینیوم کامپوزیت نسبت به تغییرات آب و هوایی محیطی( رطوبت، حرارت و اشعه خورشید ) از مقاومت بالایی برخوردار است و این ویژگی یکی از برجسته ترین خصوصیات ورق های آلومینیوم کامپوزیت در مقابل شرایط محیطی می باشد.

در کشورهای گرمسیر و مرطوب ورق آلومینیوم کامپوزیت بی رقیب است، به خاطر وجود پلی اتیلن فشرده در مرکز دو لایه آلومینیوم، باعث شده که عایق حرارتی بسیار مناسبی باشد که موجب صرفه جویی در اتلاف انرژی در ساختمان می شود.

هم چنین به دلیل سطح بسیار صاف و صیقلی برای آلومینیوم، اشعه نور خورشید را باز تابانیده و کمترین حرارت را از اشعه خورشید جذب می کند. از طرفی ورق آلومینیوم در برابر رطوبت هم از مقاومت بالایی برخوردار است و زنگ نمی زند و در برابر سایر مصالح ساختمانی نما تغییر رنگ خیلی کمی دارد.

مشخصات فنی ورق کامپوزیت

  • ضخامت کلی ورق های کامپوزیت به طور معمول حدود چهار تا پنج میلیمتر می باشد.
  • ضخامت لایه های آلومینیوم در ورق ها بین ۰.۱۶ تا ۰.۵ میلیمتر می باشد.
  • ضخامت استاندارد هر یک از لایه های ورق کامپوزیت ۰.۵ میلیمتر است.

البته در ضخامت های پایین تر نیز در بازار موجود می باشد.

  • وزن یک متر مربع آن در حدود شش تا هشت کیلوگرم می باشد.
  • ابعاد ورق های کامپوزیت در حالت عادی ۱۲۵ در ۳۲۰ سانتی متر می باشد.

اما می توان در ابعاد دلخواه و مورد نظر این ورق ها را تولید کرد.

  • لایه محافظ روی ورق های کامپوزیت ضخامتی حدود شش تا هشت میکرون دارد.
  • ضخامت پوشش رنگ ورق های کامپوزیت با توجه به نوع پوشش آنها از ۲۰ تا ۳۵ میکرون می باشد.